|
Dragi čitatelji,
U posljednje dvije godine CARNet je uložio
dosta napora u promidžbu obrazovanja na daljinu. Katkad smo to radili
prezentiranjem informacija o tom suvremenom obliku obrazovanja i
za to smo se služili raznim medijima i prilikama (radovi na konferenciji
CUC, prezentacije održane u ustanovama članicama, web, pa i ovaj
časopis). Nakon toga su uslijedili konkretniji koraci - okušali
smo se sami u izradi i izvođenju online tečajeva, a nabavili smo
i omogućili i drugima korištenje WebCT alata. Činilo nam se da smo
usamljeni u tim naporima i samo povremeno smo susretali ostale usamljene
pojedince, pionire na tom području, koji su uglavnom samo svojim
radom i entuzijazmom postizali velike rezultate, ali njihova okolina
to nije prepoznavala ni priznavala. I odjednom - iznenađenje! Broj
studenata i profesora koji su u ovom trenutku korisnici ili voditelji
nekog od online tečajeva na CARNetovu WebCT poslužitelju u posljednjih
je par mjeseci porastao na oko 1.000.
Smatram to velikim uspjehom jer to znači
da samo u akademskoj zajednici u Hrvatskoj upravo sada barem 1.000
ljudi uči i poučava putem interneta. Vjerujem da svakim danom njih
tisuću ima priliku uvjeriti se koliku im fleksibilnost online tečaj
omogućuje te da će se vrlo brzo taj broj i povećavati.
Iako mi je drago da mogu objaviti takav
podatak, ne mogu zasluge za to pripisati samo CARNetu. Jednostavno,
čini mi se da je ostvareno više preduvjeta koji su to omogućili.
Bilo je potrebno da s vremenom tehnologija postane lako ili bar
lakše dostupna i nastavnicima i studentima, bila je potrebna dostatna
vještina i ležernost u korištenju interneta kao sredstva za objavljivanje
i prijem informacija, bilo je potrebno da brzina i kvaliteta internetske
veze bude zadovoljavajuća za tu potrebu. Sljedeće što će u Hrvatskoj
doprinijeti još jačem razvoju obrazovanja na daljinu nije vezano
za tehnologiju i zato je još zahtjevnije, ali je jedini put od pionirskih
napora prema masovnijoj uporabi. Potrebni su mnogi organizacijski
zahvati koji će osigurati dostatna sredstva, dobre planove za razvoj
i primjenu, raznorodna znanja, sustav nagrađivanja i priznavanja
rada na tom planu i drugo. I o tome smo već pisali, a nastavljamo
i dalje s dodatnim žarom zbog postignutog uspjeha.
Glavna urednica
Jasna Tingle
|