|
Dragi čitatelji,
Pozivam vas da u ovom, 10. broju časopisa Edupoint,
svakako pročitate članak o konkretnom iskustvu nastavnika i grupe studenata
s Medicinskog fakulteta u Zagrebu o sudjelovanju u online tečaju. Takvih
je iskustava u Hrvatskoj još do nedavno bilo vrlo malo, no svakim se danom
broj kreatora online tečajeva i broj polaznika povećava. Možda ćete se
i sami uskoro odlučiti na takav pothvat.
Kad je CARNet u radu sa svojim predavačima prvi
put realizirao tečaj na sličan način (u proljeće 2001.) svi smo bili pomalo
zbunjeni, ponajprije euforični zbog činjenice da smo u tome uspjeli i
da smo ostvarili nešto što bismo zbog vremenskih i financijskih ograničenja
lako proglasili nemogućim. Na tečaju smo imali 40-ak polaznika s kojima
se nismo nikada vidjeli i koji su u vrijeme odvijanja tečaja živjeli i
radili na međusobnoj udaljenosti i do petstotinjak kilometara. U tih mjesec
i pol dana oni nisu morali otkazivati svoje svakodnevne obveze, jer su
sami birali vrijeme u danu i tjednu kad su se uključivali u rad tečaja.
Radilo se grupno, uz mnogo međusobne komunikacije, a od svakog se sudionika
očekivalo da bude aktivan za cijelog trajanja tečaja (u individualnim
i grupnim zadacima, testovima, raspravama). Svim je polaznicima to bilo
prvo iskustvo u online obrazovanju i svi su izjavili da im je to bila
i dodatna motivacija za sudjelovanje.
Naravno, bilo je i manje ugodnih otkrića. Ponajprije
smo bili zatečeni količinom vremena i truda koji je potrebno uložiti u
razvoj online tečaja, a zatim i potrebom za vještinama komunikacije bez
vizualnog kontakta i znanjima o poučavanju putem novih medija. Što se,
naime, na internetu događa s načelima i metodama klasične pedagogije?
Koja su to nastavna sredstva na internetu i kako ih koristiti?
No, kad iz iskustava drugih naučite da slične
poteškoće imaju svi početnici na tom području, lakše ćete razmišljati
o "profitu" i eventualnom profitu koji opravdava taj napor.
Morate pokušati! Vaši učenici i studenti to od vas očekuju! I oni koji
vam tek dolaze iz vrtića, jer rastu s internetom, a i oni stariji koji
se mogu posvetiti vlastitom obrazovanju tek kad te iste klince dovedu
iz vrtića i spreme ih na spavanje.
Jasna Tingle,
glavna urednica
|