Dragi čitatelji,
Protekli je mjesec u Edupointu bio u znaku
Radionice o osnovama e-learninga, o čemu možete pročitati i u ovom
broju časopisa. Nakon radionice postajemo hrabriji u svojim razmišljanjima
o potrebnom obrazovanju za e-learning.
Uočili smo, naime, da smo prerasli onu pionirsku
fazu u kojoj je bilo bitno napraviti bilo kakve online materijale
ili barem uspostaviti mogućnost za online komunikaciju s vlastitim
polaznicima. Sad to želimo raditi kvalitetno, želimo znati gdje
su zamke, ne želimo ponavljati greške koje su učinili mnogi prije
nas, već iz njih želimo izvući pouku.
Zapravo tom spoznajom ne bismo trebali biti
iznenađeni. Još je prošle godine u CARNetu provedeno neslužbeno
pretraživanje web stranica visokih učilišta u Hrvatskoj, kojim su
dobiveni prilično ohrabrujući podaci.
Jeste li znali da oko 75% svih visokoškolskih
ustanova u Hrvatskoj (od njih 90-ak) ima svoje web stranice, te
da je oko 21% nastavnog osoblja (od oko 6.700 osoba) na tim web
stranicama objavilo informacije o kolegijima koje predaju?
Čak je 13% nastavnika, dakle, njih oko 900,
omogućilo studentima da ih kontaktiraju putem elektroničke pošte.
Određeni oblik nastavnih materijala objavljenih
na webu ima oko 3,2%, što nije velik udio, ali s obzirom na to da
predstavlja oko 200 osoba, ipak je dobar pokazatelj da je e-learning
kao svjetski trend prisutan i u Hrvatskoj.
Bilo bi vrlo korisno kad bi se u taj trend
uključile sve visokoškolske ustanove, na čelu sa svojim upravama,
kako bi oni pojedinci koji su to učinili prvi dobili potvrdu i podršku
da nastave u tom nastojanju, a svi ostali poticaj za rad.
U uvjerenju da se većina naših čitatelja već
nalazi u spomenutih 3,2% ili da na stranicama Edupointa skuplja
snagu i ideje za to, pozdravlja vas
Jasna Tingle,
glavna urednica
|