godište III   |   broj 13  |   Zagreb |   28.3.2003. | ISSN 1333-5987

Uvodnik

  Dragi čitatelji,

Protekli je mjesec u Edupointu bio u znaku Radionice o osnovama e-learninga, o čemu možete pročitati i u ovom broju časopisa. Nakon radionice postajemo hrabriji u svojim razmišljanjima o potrebnom obrazovanju za e-learning.

Uočili smo, naime, da smo prerasli onu pionirsku fazu u kojoj je bilo bitno napraviti bilo kakve online materijale ili barem uspostaviti mogućnost za online komunikaciju s vlastitim polaznicima. Sad to želimo raditi kvalitetno, želimo znati gdje su zamke, ne želimo ponavljati greške koje su učinili mnogi prije nas, već iz njih želimo izvući pouku.

Zapravo tom spoznajom ne bismo trebali biti iznenađeni. Još je prošle godine u CARNetu provedeno neslužbeno pretraživanje web stranica visokih učilišta u Hrvatskoj, kojim su dobiveni prilično ohrabrujući podaci.

Jeste li znali da oko 75% svih visokoškolskih ustanova u Hrvatskoj (od njih 90-ak) ima svoje web stranice, te da je oko 21% nastavnog osoblja (od oko 6.700 osoba) na tim web stranicama objavilo informacije o kolegijima koje predaju?

Čak je 13% nastavnika, dakle, njih oko 900, omogućilo studentima da ih kontaktiraju putem elektroničke pošte.

Određeni oblik nastavnih materijala objavljenih na webu ima oko 3,2%, što nije velik udio, ali s obzirom na to da predstavlja oko 200 osoba, ipak je dobar pokazatelj da je e-learning kao svjetski trend prisutan i u Hrvatskoj.

Bilo bi vrlo korisno kad bi se u taj trend uključile sve visokoškolske ustanove, na čelu sa svojim upravama, kako bi oni pojedinci koji su to učinili prvi dobili potvrdu i podršku da nastave u tom nastojanju, a svi ostali poticaj za rad.

U uvjerenju da se većina naših čitatelja već nalazi u spomenutih 3,2% ili da na stranicama Edupointa skuplja snagu i ideje za to, pozdravlja vas

Jasna Tingle,
glavna urednica

 
    naslovnica | linkovi | poziv | teme | upute autorima | impressum