|
Dragi čitatelji,
Približavamo se kraju školske i akademske godine. Stignemo li do
samog kraja odraditi sve što smo planirali? Mi u Edupointu gostovat
ćemo na više fakulteta s prezentacijom o primjeni Interneta u obrazovanju,
održati sve tečajeve koje smo isplanirali, a preostaju nam i još
neki stručni skupovi i konferencije na kojima ćemo prenijeti svoja
iskustva i saznanja.
Što još stignete učiniti vi koji radite u nastavi? Prekratko je
vrijeme za izradu i objavu na Internetu nekih materijala, ali približavaju
se ispitni rokovi. Mogli biste na web stranicama svojih fakulteta
i katedara objaviti rasporede održavanja ispita, nekoliko oglednih
pitanja ili manji interaktivni test koji bi studentima dobro došao
za ispitivanje vlastitog znanja. Korisno bi bilo objavljivanje studentskih
radova, što više uputa za njihovu izradu ili drugih obavijesti.
Svakako omogućite studentima da vas kontaktiraju mailom, a povremeno
se javite i na forume na svojim fakultetima ako možete pridonijeti
diskusiji o nekom pitanju važnom za studentski život i rad.
Svi takvi postupci poželjni su u ovom našem modernom vremenu, kad
se živi brzo pa ni studenti nemaju vremena više puta dolaziti na
fakultet samo da bi vas nešto pitali ili da bi pogledali jeste li
izvjesili rezultate ispita na vratima svog ureda. Čak i da imaju
vremena, zašto bi to radili oni koji su odrasli uz sveopću prisutnost
različitih medija, osobito Interneta i koji su navikli na njegovo
korištenje. Oni zahtijevaju drugačiji pristup i ako ga ne nađu na
hrvatskim sveučilištima, tražit će dalje.
Ako se pitate tko će vam platiti za dodatni trud koji morate uložiti
da biste se uklopili u svjetske trendove ili se bojite da ćete omogućiti
prepisivanje ako objavite studentske radove na mreži, jedinstvenih
odgovora nemamo. (Polemika o tim pitanjima vodi se u cijelom svijetu,
a jedan je (*)novozelandski tim sveučilišnih profesora utvrdio da
postoji 21 način za prepisivanje studentskih radova, i to kod tradicionalne
nastave u učionici. Kakva onda opasnost prijeti od Interneta?)
To su teme za raspravu, a čitajući časopis Edupoint, na pravom ste
mjestu gdje možete saznati što o svemu misle i kakva su iskustva
onih koji su pokušali. U ovom broju provjerite kako to rade na Odsjeku
za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Do sljedećeg broja pozdravlja vas,
Jasna Tingle,
glavna urednica
De Lambert, K.; Ellen, N.; Taylor, L. Academic dishonesty
in New Zealand tertiary institutions: prevalence, penalties and
prevention//Educational Technology - International Conference on
ICT's in Education/Badajoz, Spain, 2002.
|