godište III   |   broj 14  |   Zagreb |   30.4.2003. | ISSN 1333-5987

Uvodnik

 

Dragi čitatelji,

Približavamo se kraju školske i akademske godine. Stignemo li do samog kraja odraditi sve što smo planirali? Mi u Edupointu gostovat ćemo na više fakulteta s prezentacijom o primjeni Interneta u obrazovanju, održati sve tečajeve koje smo isplanirali, a preostaju nam i još neki stručni skupovi i konferencije na kojima ćemo prenijeti svoja iskustva i saznanja.

Što još stignete učiniti vi koji radite u nastavi? Prekratko je vrijeme za izradu i objavu na Internetu nekih materijala, ali približavaju se ispitni rokovi. Mogli biste na web stranicama svojih fakulteta i katedara objaviti rasporede održavanja ispita, nekoliko oglednih pitanja ili manji interaktivni test koji bi studentima dobro došao za ispitivanje vlastitog znanja. Korisno bi bilo objavljivanje studentskih radova, što više uputa za njihovu izradu ili drugih obavijesti. Svakako omogućite studentima da vas kontaktiraju mailom, a povremeno se javite i na forume na svojim fakultetima ako možete pridonijeti diskusiji o nekom pitanju važnom za studentski život i rad.

Svi takvi postupci poželjni su u ovom našem modernom vremenu, kad se živi brzo pa ni studenti nemaju vremena više puta dolaziti na fakultet samo da bi vas nešto pitali ili da bi pogledali jeste li izvjesili rezultate ispita na vratima svog ureda. Čak i da imaju vremena, zašto bi to radili oni koji su odrasli uz sveopću prisutnost različitih medija, osobito Interneta i koji su navikli na njegovo korištenje. Oni zahtijevaju drugačiji pristup i ako ga ne nađu na hrvatskim sveučilištima, tražit će dalje.

Ako se pitate tko će vam platiti za dodatni trud koji morate uložiti da biste se uklopili u svjetske trendove ili se bojite da ćete omogućiti prepisivanje ako objavite studentske radove na mreži, jedinstvenih odgovora nemamo. (Polemika o tim pitanjima vodi se u cijelom svijetu, a jedan je (*)novozelandski tim sveučilišnih profesora utvrdio da postoji 21 način za prepisivanje studentskih radova, i to kod tradicionalne nastave u učionici. Kakva onda opasnost prijeti od Interneta?)

To su teme za raspravu, a čitajući časopis Edupoint, na pravom ste mjestu gdje možete saznati što o svemu misle i kakva su iskustva onih koji su pokušali. U ovom broju provjerite kako to rade na Odsjeku za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Do sljedećeg broja pozdravlja vas,

Jasna Tingle,
glavna urednica


De Lambert, K.; Ellen, N.; Taylor, L. Academic dishonesty in New Zealand tertiary institutions: prevalence, penalties and prevention//Educational Technology - International Conference on ICT's in Education/Badajoz, Spain, 2002.

 
    naslovnica | linkovi | poziv | teme | upute autorima | impressum