Sadržaj:
1. Uvod
Niz korisničkih konferencija pod nazivom
CARNet Users Conference (CUC) Hrvatska akademska i istraživačka
mreža - CARNet započela je u jesen 1999. godine s temeljnim ciljem
aktiviranja korisničke zajednice. Cilj je potaknuti korisnike na
aktivno sudjelovanje putem izlaganja ideja i rezultata rada vezanih
uz primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija, napose
interneta. CUC je zamišljen i kao događaj, dakle ne samo kao korisnička,
stručna konferencija nego i kao mjesto sastajanja i razmjene informacija.
Koncept CUC upotpunjen je obrazovnim sadržajima - kratkim tečajevima
i radionicama. Naime, na konferenciji se kao sudionici podjednako
očekuju oni korisnici koji aktivno koriste informacijske i komunikacijske
tehnologije kao i oni koji su to tek počeli. CUC ima i međunarodni
karakter, što pruža mogućnost, posebice putem izlaganja pozvanih
predavača, vrhunskih međunarodnih stručnjaka, da domaći korisnici
interneta dobiju kvalitetne informacije o razvoju i primjeni informacijskih
i komunikacijskih tehnologija u svijetu. CUC je dakle konferencija
otvorena svim korisnicima interneta u Republici Hrvatskoj i u svijetu.
Slijedom svega toga službeni jezik konferencije je engleski.
Program konferencije sadrži:
- plenarna - pozvana predavanja
- radove i prezentacije sudionika
- kratke tečajeve (tutorijale)
- radionice
- okrugle stolove / panel diskusije,
a kao poseban događaj, konferenciju prati
web festival - natjecanje autora web stranica za najbolji rad na
zadanu temu.
Od samog početka prepoznata je važnost tema
vezanih uz primjenu IT, posebno interneta u obrazovanju i njihova
važnost za konferenciju poput CUC. Tako su te teme dobile svoj prostor
u programu svih do sada održanih CUC konferencija i postale nezaobilaznima
u planiranju svake nove CUC konferencije. U nastavku je dan osvrt
na programe održanih CUC konferencija kao i na program CUC 2002,
koja je u pripremi. Posebna je pozornost posvećena temama vezanim
uz primjenu IT u obrazovanju.
2. CUC 99: Od učenja o internetu do učenja internetom
Prva CUC pod nazivom Učimo internet(om) i
motom Od učenja o internetu do učenja internetom potpuno je bila
posvećena obrazovnim temama. Bavila se internetom kao alatom za
obrazovanje. Osnovna je poruka CUC 99 bila kako je krajnje vrijeme
da internet prihvatimo kao alat, prestanemo samo učiti kako ga rabiti
te ga počnemo aktivno koristiti u obrazovanju. Program konferencije
bio je vezan uz četiri osnovne teme:
- internet u obrazovanju
- udaljeno učenje
- podrška korisnicima
- trening trenera
Pozvani predavači Jill Foster i George Munroe
govorili su o učenju internetom i podršci korisnicima. Uz više od
20 radova sudionia održane su i 2 radionice i 2 okrugla stola te
panel diskusija s pozvanim predavačima. Među radovima sudionika
pozornost su posebno brojem i sadržajem plijenile prezentacije vezane
uz projekt e-škola, lijep primjer uspješne upotrebe interneta u
obrazovanju. Radionice i okrugli stolovi bili su okrenuti udaljenom
učenju i sustavu treniranja trenera (Traing the Trainers). Izložen
je i diskutiran CARNetov Training model the Trainers.
Na toj je konferenciji s uspjehom pokrenut
i niz posebnih pratećih događanja - web festivala, natječaja za
autore web stranica. Tema web festivala na CUC '99 su bile web stranice
obrazovnog sadržaja. Na festival je prijavljeno 55 web sjedišta
obrazovnog sadržaja, od kojih je službeni žiri pohvalio 5 te nagradio
3 najbolja. Svoju je nagradu dodijelila i publika. Brojnost i kvaliteta
prijavljenih webova svakako su bili dobar pokazatelj.
Sve detaljnije informacije o konferenciji,
radove i izlaganja te podatke o web festivalu moguće je naći u elektroničkom
zborniku koji je dostupan na CD-u, ali i putem web stranica na adresi
http://www.carnet.hr/cuc/cuc99/
.
3. CUC 2000: Učenje putem weba
CUC 2000 imao je naslov U potrazi za informacijama
i moto Web: prema korisnijem sadržaju. Bavio se internetom, posebno
webom kao izvorom informacija. Osnovne teme su bile:
- publiciranje webom
- portali i tematska sučelja
- digitalne knjižnice
- oblikovanje weba
- učenje putem weba
- pronalaženje informacija,
a web festival je bio izbor najboljeg portala
u 3 kategorije: portal općeg tipa, tematski portal i portal namijenjen
interesnoj skupini korisnika.
Pomoću teme Učenje putem weba analiziran
je web kao osnovni alat u razvoju mrežom dostupnih obrazovnih materijala.
Kako bi ti materijali trebali izgledati? Kako objavljivati i održavati
Web stranice s obrazovnim sadržajem? Koje programske alate koristiti?
Jesu li korisnici zadovoljni postojećim obrazovanjem putem weba?
Osvrćući se na glavnu temu CUC 99 željelo se sagledati što se dogodilo
u godinu dana na području udaljenog učenja.
Među tečajevima i radionicama na konferenciji
izdvajamo one vezane uz obrazovne teme: tečaj o uporabi Courseware
alata te radionicu pod nazivom "Webbased open learning".
Na okruglom stolu pod nazivom "Learning and the Internet"
raspravljano je o trenutačnom stanju i pravcima razvoja glede uporabe
interneta u obrazovanju. Detalje izlaganja valja potražiti u elektroničkom
zborniku na adresi http://www.carnet.hr/cuc/cuc2000/
.
4. CUC 2001: Suradnja u udaljenom učenju
Treći po redu, CUC 2001 pod naslovom Zajedničkim
snagama i motom Od komunikacije do suradnje putem interneta, bavio
se fenomenom interneta kao medija za razmjenu informacija. Osnovne
su teme bile:
- internet zajednice
- komunikacija i suradnja: tradicionalno
nasuprot multimedijalnom
- suradnja u udaljenom učenju
- web kao alat za suradnju
Web festival je bio natječaj za najbolje
web sjedište zajednice na internetu.
Temom Suradnja u udaljenom učenju ponovno
je analizirana uporaba interneta u obrazovanju. Komunikacija i suradnja
učenika i nastavnika neizostavan je dio obrazovnog procesa. Kod
udaljenog učenja ona je posebno važna. Od samog početka, od izrade
online nastavnih materijala nastavnici-autori moraju surađivati
sa stručnjacima za internet tehnologije kako bi se pronašao pravi
način upotrebe tih tehnologija. Nadalje, ključni faktor uspjeha
u udaljenom učenju jest omogućavanje komunikacije i suradnje među
učenicima, ali i između učenika i nastavnika. Jesmo li zadovoljni
postojećim konceptima i alatima? Kako možemo unaprijediti kvalitetu
udaljenog učenja? Koji su problemi na tom području? Na koji način
možemo surađivati i razmjenjivati obrazovne materijale i programe
širom svijeta? Kao i na prethodne dvije CUC konferencije uporaba
interneta u obrazovne svrhe ponovno je bila jednom od glavnih tema.
Radovi sudionika vezani uz tu temu podijeljeni su na konferenciji
u 3 sekcije: Internet u obrazovanju, Virtualna učionica i Iskustva
u udaljenom obrazovanju. Posebnim tutorijalom predstavljen je i
Thinkquest program za učenike i nastavnike. Valja istaknuti da je
na CUC 2001 zabilježen zapažen broj radova izravno vezanih uz primjene
IT u obrazovanju.
Već prema tradiciji priređen je elektronički
zbornik radova na adresi http://www.carnet.hr/cuc/cuc2001/
u kojem se mogu naći sva izlaganja i ostale informacije o konferenciji.
5. CUC 2002: Iskustva u primjeni interneta u obrazovanju
Četvrti u nizu, CUC 2002, nosi naslov Iskoristimo
internet i održat će se pod motom Kako unaprijediti svoju virtualnu
prisutnost. Putem pozvanih predavanja, radova i prezentacija sudionika,
tečajeva, radionica i okruglih stolova obuhvatit će se ove teme:
- virtualni svjetovi i virtualni građani
- elektroničko radno mjesto
- iskustva u primjeni interneta u obrazovanju
- društveni aspekti uporabe interneta
- kvaliteta internetskog informacijskog
prostora
- multimedija i aplikacije u realnom vremenu.
I ove se godine, u sklopu teme Iskustva u
primjeni interneta u obrazovanju očekuje nastavak kontinuiteta nizom
radova iz područja primjene IT u obrazovanju i razmjeni znanja.
Detaljne informacije o konferenciji kao i upute za autore mogu se
naći na web stranicama konferencije na adresi http://www.carnet.hr/CUC/
6. Zaključak
Konferencija CUC afirmira se kao važan i
tradicionalan događaj kojemu prisustvuje iz godine u godinu sve
više sudionika iz Hrvatske i inozemstva. U jeku su pripreme za CUC
2002, no već se razmišlja i o petoj CUC konferenciji 2003. godine,
koja bi imala još naglašeniji međunarodni karakter.
Kao što je već istaknuto, prepoznajući važnost
tema vezanih uz uporabu IT u obrazovanju programski odbor konferencije
iz godine u godinu smješta te teme u program konferencije prepoznajući
pri tome ne samo sve veći odziv autora nego i, što je posebno važno,
porast kvalitete radova.
|