godište II   |   broj 6  |   Zagreb |   20.5.2002. | ISSN 1333-5987

Zanimljivosti

 

IPSIS - Internet Pomoć Slijepom Internet Surferu
Razvoj informatičkih rješenja za slijepe

Hrvatski savez slijepih je početkom 2001. pokrenuo projekt kojem je cilj razvoj digitalnih medija i tehnologije za slijepe. Kao rezultat očekuje se digitalna zbirka tekstova za slijepe, web-portal za slijepe, kao i besplatna Linux distribucija za slijepe. Više informacija na http://www.ipsis.hr/static.

WebCT - mogućnost pristupa i upotrebe za SVE polaznike

Jedan od najčešće korištenih alata za izradu online tečajeva, WebCT, nastoji omogućiti pristup i korištenje SVIMA onima koji to žele. Međutim, unatoč željama pokazalo se da postoje određene barijere koje otežavaju korištenje svim polaznicima, a osobito su problematične studentima s posebnim potrebama.

Na webu sveučilišta Georgia StateUniversity http://www.gsu.edu/~wwwdls/webCT/topics_&_tools/how_to/webct_accessibility.html, naći ćete članak o tome kako je moguće ublažiti ili čak ukloniti postojeće barijere u
WebCT aplikaciji.

U članku se nalazi i tablica s ocjenama mogućnosti pristupa (accessibility - pristupačnosti/pristupljivosti/dohvatljivosti) i lakoći korištenja alatki unutar WebCT-a.

I možda najvažnije, popisano je 10 stvari koje WebCT dizajner prilikom kreiranja tečaja može učiniti da bi povećao pristupačnost/pristupljivost/dohvatljivost SVIMA koji to žele.

Nastava pomoću videokonferencijskog robota - za studente/učenike koji ne u mogu dolaziti na nastavu P.E.B.B.L.E.S. (Providing Education By Bringing Learning Environments to Students)

http://www.ryerson.ca/pebbles/main.html

Kombinirajući tehnologiju videokonferencija i robotiku projekt P.E.B.B.L.E.S. razvio je sistem pomoću kojega studenti/učenici mogu prisustvovati svojim regularnim nastavnim aktivnostima iako nisu u mogućnosti fizički doći na nastavu. Sistem se sastoji od dvije komponente: jedinice-robota koji se nalazi u školi i predstavlja učenika (prenosi sliku i zvuk) te jedinice koja se nalazi ondje gdje je učenik trenutačno.

IMS Global Learning Consortium - Smjernice za razvoj pristupačnosti/dostupnosti/pristupljivosti aplikacija za učenje

Obrazovanje dostupno svakome, uvijek i svugdje. Koja rješenja trenutačno postoje, kako se mogu primijeniti i koja je područja potrebno dodatno razvijati da obrazovanje ne bi ostalo samo parola iz prve rečenice.

Pročitajte okvirne smjernice koje je izradila grupa IMS Accessibility Working Group http://www.imsproject.org/accessibility/accwpv0p6/imsacc_wpv0p6.html
Možete poslati komentar i pridonijeti razvoju tog važnog i korisnog dokumenta.

Univerzalno oblikovanje i učenje na daljinu

Univerzalni je dizajn prema The Center for Universal Design "the design of products and environments to be usable by all people, to the greatest extent possible, without the need for adaptation or specialized design." (http://www.design.ncsu.edu/cud/univ_design/ud.htm)

Evo što o univerzalnom dizajnu u području učenja na daljinu piše Sheryl Burgstahler, Ph. D. University of Washington http://www.rit.edu/%7Eeasi/itd/itdv08n1/burgstahler.htm

 
    naslovnica | članci | osvrti | zanimljivosti | poziv | teme | upute autorima | impressum