IPSIS - Internet Pomoć Slijepom Internet
Surferu
Razvoj informatičkih rješenja za slijepe
Hrvatski savez slijepih je početkom 2001.
pokrenuo projekt kojem je cilj razvoj digitalnih medija i tehnologije
za slijepe. Kao rezultat očekuje se digitalna zbirka tekstova za
slijepe, web-portal za slijepe, kao i besplatna Linux distribucija
za slijepe. Više informacija na http://www.ipsis.hr/static.
WebCT - mogućnost pristupa i upotrebe za
SVE polaznike
Jedan od najčešće korištenih alata za izradu
online tečajeva, WebCT, nastoji omogućiti pristup i korištenje SVIMA
onima koji to žele. Međutim, unatoč željama pokazalo se da postoje
određene barijere koje otežavaju korištenje svim polaznicima, a
osobito su problematične studentima s posebnim potrebama.
Na webu sveučilišta Georgia StateUniversity
http://www.gsu.edu/~wwwdls/webCT/topics_&_tools/how_to/webct_accessibility.html,
naći ćete članak o tome kako je moguće ublažiti ili čak ukloniti
postojeće barijere u
WebCT aplikaciji.
U članku se nalazi i tablica s ocjenama mogućnosti
pristupa (accessibility - pristupačnosti/pristupljivosti/dohvatljivosti)
i lakoći korištenja alatki unutar WebCT-a.
I možda najvažnije, popisano je 10 stvari
koje WebCT dizajner prilikom kreiranja tečaja može učiniti da bi
povećao pristupačnost/pristupljivost/dohvatljivost SVIMA koji to
žele.
Nastava pomoću videokonferencijskog robota
- za studente/učenike koji ne u mogu dolaziti na nastavu P.E.B.B.L.E.S.
(Providing Education By Bringing Learning Environments to Students)
http://www.ryerson.ca/pebbles/main.html
Kombinirajući tehnologiju videokonferencija
i robotiku projekt P.E.B.B.L.E.S. razvio je sistem pomoću kojega
studenti/učenici mogu prisustvovati svojim regularnim nastavnim
aktivnostima iako nisu u mogućnosti fizički doći na nastavu. Sistem
se sastoji od dvije komponente: jedinice-robota koji se nalazi u
školi i predstavlja učenika (prenosi sliku i zvuk) te jedinice koja
se nalazi ondje gdje je učenik trenutačno.
IMS Global Learning Consortium - Smjernice
za razvoj pristupačnosti/dostupnosti/pristupljivosti aplikacija
za učenje
Obrazovanje dostupno svakome, uvijek i svugdje.
Koja rješenja trenutačno postoje, kako se mogu primijeniti i koja
je područja potrebno dodatno razvijati da obrazovanje ne bi ostalo
samo parola iz prve rečenice.
Pročitajte okvirne smjernice koje je izradila
grupa IMS Accessibility Working Group http://www.imsproject.org/accessibility/accwpv0p6/imsacc_wpv0p6.html
Možete poslati komentar i pridonijeti razvoju tog važnog i korisnog
dokumenta.
Univerzalno oblikovanje i učenje na daljinu
Univerzalni je dizajn prema The Center for
Universal Design "the design of products and environments to
be usable by all people, to the greatest extent possible, without
the need for adaptation or specialized design." (http://www.design.ncsu.edu/cud/univ_design/ud.htm)
Evo što o univerzalnom dizajnu u području
učenja na daljinu piše Sheryl Burgstahler, Ph. D. University of
Washington http://www.rit.edu/%7Eeasi/itd/itdv08n1/burgstahler.htm
|