|
Osvrt na WebCT korisničku konferenciju
WebCT je održao 4. godišnju korisničku konferenciju,
ovaj put u Bostonu, SAD, od 22. do 26. 7. 2002. godine. Prije same
konferencije održana su dva pretkonferencijska dana tijekom kojih
su se održavale radionice iz raznih područja rada s WebCT alatom.
Sudjelovao sam u radu dviju radionica, Best Practices in System
Administration tijekom koje smo se upoznali s tehničkom stranom
WebCT-ja te iskustvima drugih sveučilišta u sistemskoj administraciji,
a druga je bila WebCT Quiz & Survey Fundamentals, gdje sam se
upoznao s mogućnostima kreiranja ispita i anketa putem WebCT-a.
Više o pretkonferencijskim danima (koji su bili rasprodani mjesecima
unaprijed) pogledajte na http://www.webct.com/2002/viewpage?name=2002_workshops
.
Konferencija je imala 1.300 sudionika iz
23 zemlje (http://www.webct.com/service/ViewContent?contentID=11226806
). Tijekom konferencije održano je više od 100 predavanja, prezentacija,
radionica, demonstracija, predstavljanja raznih dodataka za WebCT
te opisa rada s WebCT-om na nekoliko sveučilišta i njihova iskustva.
Same su prezentacije bile podijeljene u 10 smjerova, od privlačenja
studentske pozornosti preko obuke predavača do integracije u sveučilišne
sustave. CARNet je predstavljao jednan predstavnik pa smo se upoznali
s radom ostalih sveučilišta te njihovim pogledima na učenje online.
Na konferenciji je bilo predstavljeno nekoliko
plug-inova za WebCT, kao što su Respondus (http://www.respondus.com)
i Wimba (http://www.wimba.com), koji
donese neke dodatne funkcije u alat, konkretno Respondus donosi
mnoštvo dodatnih funkcija za postavljanje testova, ispita i anketa, a
Wimba donosi glasovne mogućnosti – ako polaznik ima zvučnu karticu i zvučnike,
može poslušati predavača itd.
CARNet je kupio licenciju za WebCT 3.8 te omogućuje
fakultetima uporabu ovog alata. Više informacija o mogućnostima korištenja
WebCT-a na CARNet-u pogledajte na http://edupoint.carnet.hr/webct
. Prelaskom na inačicu 3.8 (s inačice 3.6) dobit ćemo na brzini (do 100%
ubrzanje izvršavanja nekih aplikacija) i funkcionalnosti (drag & drop,
podrška za hrvatske znakove, podrška za sprječavanje gubitka podataka,
LDAP...). Također bih želio naglasiti sustav za razmjenu materijala koja
je uspostavljena na WebCT-u, na adresi http://www.webct.com/exchange
, gdje predavači mogu naći veliku količinu već pripremljenih materijala
koji se mogu koristiti u njihovoj nastavi.
Mogućnosti rada s WebCT-om idu od postavljanja
materijala za učenje preko kolokvija do ispita, omogućavanja individualnog
praćenja rada studenta te usklađivanje rada svakog studenta. Mišljenja
sam da se primjenom tog načina ne bi moglo zamijeniti svako predavanje,
ali bi se kvaliteta rada, ponajprije vježbi, mogla osjetno poboljšati.
Imao sam prilike prisustvovati jednoj demonstraciji vježbi iz biologije,
gdje su secirali žabu. Sve je bilo odlično animirano, a smatram da bi
takvi primjeri pomogli studentima u njihovu radu te bi se smanjili troškovi
nastave. Isto tako na jednom je predavanju bio spomenut ekonomski aspekt
WebCT-a, gdje je između ostalog rečeno da je jeftinije za sveučilište
imati virtualne učionice nego iznajmljivati prave – jer prostora nema
dovoljno i skup je.
Kompletne prezentacije i materijale s konferencije možete pogledati na http://www.webct.com/2002/viewpage?name=2002_presentations
. |