Dragutin Kermek: Iskustva iz razvoja vlastitog alata za obrazovanje na daljinu - FDL |
Razvoj složenih programskih sustava oduvijek predstavlja važan pothvat, posebno kada se radi o specifičnom problemskoj domeni kao što je obrazovanje na daljinu i sa studentima kao članovima projektnog tima. U članku se iznose iskustva u primjeni informacijsko komunikacijske tehnologije (ICT) u obrazovanju informatičara, koja su prethodila razvoju vlastitog programskog sustava za učenje na daljinu pod nazivom FDL. Opisane su faze razvoja FDL sustava i prikazana je njegova struktura. Zajedno s opisom implementacije i integracije FDL sustava dane su njegove tehničke osobine, načini komuniciranja članova projektnog tima i oblici naknadnog proširenja projektnog zadatka. Na kraju su dana iskustva u primjeni FDL sustava u obrazovanju na jednom od kolegija koje izvodi autor. |
|
|
Siniša Tomić, Vlatka Paunović: Courseware alati |
Uz velik broj alata na tržištu koji pomažu prilikom postavljanja nastavnog materijala na Internet teško je odlučiti se koji od njih odabrati. Za dobar odabir potrebno je poznavati osnovne zamisli takvih alata. Važno je moći primijetiti razliku tih alata i klasičnih prezentacijskih i edukacijskih alata te moći iskoristiti njihove prednosti.
Uz osnovnu podjelu na besplatne i komercijalne alate te kratak pregled njihovih mogućnosti u ovom je članku dana i usporedba prema nekim kriterijima koji su važni za naše tržište. |
|
|
Zoran Low: Provedba E-learning pilot-projekta Plive |
Tijekom lipnja i srpnja 2003. proveden je prvi e-learning pilot-projekt u korporativnom okružju u Hrvatskoj. Pilot-projekt je proveden u Plivi, na bazi tehnološkog rješenja IT Centra. Rješenje je sadržavalo implementaciju i testiranje LMS-a razvijenog od strane IT Centra (eLearner) te sadržaja koji je Pliva naručila od IT Centra. Pritom su razvijena četiri sadržaja, po dva za tzv. hard skills i dva za tzv. soft skills. Svi sadržaji razvijeni su u Macromedia Authorewareu 6.5. Pilot-projekt službeno je započeo 19. svibnja 2003., kad je potpisan ugovor. Samo testiranje održalo se u razdoblju od 1. do 18. srpnja 2003. Nakon završetka projekta polaznici (ukupan broj je bio oko 50, podijeljenih u četiri grupe, prema sadržaju), ispunili su evaluacijske upitnike koji su poslužili kao temelj postimplementacijske analize. Ocjenjivani su razni aspekti projekta (na prvom mjestu LMS-a i sadržaja). Prosječna ocjena bila je iznad 4 (na skali od 1 do 5), što je vrlo dobar rezultat za pilot-projekt. |
|
|
Zlatko Jelačić: Kolegij nove generacije |
Fascinantna je brzina kojom moderne tehnologije mijenjaju način na koji obavljamo poslove za koje smo još jučer mislili da je postignuto savršenstvo u njihovom obavljanju. Informacijske tehnologije u tome posebno prednjače. Mjesto na kojem bi prijem novih tehnologija trebao biti najbrži, te zajednica koja bi za nove ideje i tehnologije morala biti najotvorenija nalazi se na samom izvoru promjene - u sustavu edukacije, učenja i prijenosa znanja. Proces prijenosa znanja u proteklih se desetak godina promijenio više nego u zadnjih nekoliko stoljeća. Nove višemedijske tehnologije suvremenom čovjeku željnom znanja omogućuju uvid u predmet proučavanja na razini o kojoj donedavno nije mogao ni sanjati. U takvom razvoju procesa učenja u kojom se promjene dešavaju vrtoglavom brzinom, adekvatno prilagođavanje postojećih didaktičkih metoda novim tehnologijama poseban je izazov. Hoće li nas (i koliko) upotreba novih tehnologija udaljiti od klasičnog načina organizacije kolegija učionica-predavanje-predavač-auditorij? |
|
|