Zanimljivosti
Travanj 2005. / godište V / ISSN 1333-5987

Što je potrebno za kvalitetan e-learning?

Ehlers Ulf-Daniel, European Quality Observatory, University of Duisburg-Essen  (Ehlers Ulf-Daniel, Europski zavod za promatranje kvalitete, Sveučilište u Duisburgu –Essen)

Razvoj kvalitete uključuje procese pregovaranja te se može opisati kao ciklus od četiri koraka. Navedeni ciklus obuhvaća razvoj kvalitete od prvih rasprava među organizacijama o njihovim potrebama do promjene ponašanja djelatnika. Svaki korak zahtijeva određene vještine i sposobnosti potrebne za izvođenje pripadajućih djelatnosti. Navedene vještine i sposobnosti se mogu opisati ranije obrazloženim konceptom poznavanja kvalitete.

No postaje jasno da se dimenzije poznavanja kvalitete ne daju potpuno razlučiti. Iako se odnose na različite vještine i sposobnosti, utječu jedne na druge. Kvalitetno je Znanje, na primjer, povezano s Kvalitetnim Iskustvom, a koje je opet povezano s Kvalitetnom Inovacijom na polju razvoja kvalitete. Ipak, koncept poznavanja kvalitete dopušta uporabu vještina potrebnih za uspješan razvoj kvalitete. Navedeno je važno za osposobljavanje i popratne službe na polju razvijanja kvalitete e-learninga.

Općenito se mora spomenuti kako je poznavanje kvalitete primjenjivo na sve vrste koncepata obrazovanja povezanih s upotrebom tehnologija poput e-learninga i kombiniranog učenja kao i tečajeva s obaveznim prisustvovanjem. Naziv izvodimo iz koncepata poznavanja medija (Baacke 1996.) koja koncept definiraju kao sposobnosti što ih osobe moraju imati da bi znale djelovati u svijetu kojeg doživljavaju putem medija.

Više informacija

Učenje u digitalnom dobu: "e" na rubu izumiranja

Jim Devine, Director, Institute of Art, Design & Technology Dun Laoghaire, Ireland  (Jim Devine, upravitelj, Institut za umjetnost, dizajn i tehnologiju Dun Laoghaire, Irska)

Sa sigurnošću možemo pretpostaviti da sve suvremeno poučavanje i učenje uključuje ‘e’. Možemo li taj ‘e‘ hrabro odbaciti? Digitalni mediji otvaraju mnoštvo mogućnosti te možemo inovativno reagirati na vječna pitanja o jednakosti pristupa, fleksibilnosti i doživotnom učenju i vratiti se didaktičkim/pedagoškim modelima koji odavno glase kao najučinkovitiji za određene grupe slušača. Nova generacija digitalno opremljenih studenata već puni naša sveučilišta te donosi svježe načine učenja, djelovanja i komuniciranja. U prošlom je desetljeću e-learning doživio značajan strateški razvoj te bi se visoko obrazovanje sada trebalo pripremiti za promjenu – i ntegraciju teorije i prakse digitalnih medija i e-learninga. Prepričavanjem basne o seljakovoj omiljenoj sjekiri O’Donnell nas podsjeća da je inovacija stalan proces. Seljaku se sjekira toliko sviđala da je tijekom dvadeset godina na nju ugradio dvije nove glave i tri nove ručice.

Više informacija

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.