godište II  |   broj 3  |   Zagreb |   202.2002. |

Uvodnik

 

Dragi čitatelji,

Prateći informacije na ovom zanimljivom i aktualnom području obrazovanja uz pomoć tehnologije nailazim povremeno na studije, najčešće američke, u kojima razne nadležne ili zainteresirane ustanove i agencije iznose statističke podatke ili observacije i zaključke stručnjaka o primjeni tehnologije u obrazovanju. Upravo u ruci držim knjigu "Teaching Faculty How to Use Technology - Best Practices from Leading Institutions" (priredili Rhonda M. Epper i A. W. Bates, izdavači American Council on Education i Oryx Press, 2001.), a jedan od mogućih izvora na webu je i National Center for Education Statistics.

Iako je iz naše perspektive možda malo teže zamisliti resurse koji su potrebni da bi se izvele studije o rezultatima nekih ranijih ulaganja, iskoristimo činjenicu da si društva bogatija od našeg to mogu priuštiti i naučimo nešto od njih.

Statistike, dakle, govore da i tamo gdje nacionalni programi obrazovanja već 20 godina podržavaju korištenje tehnologije u obrazovanju, ta podrška ponekad ostaje samo deklarativnog tipa, te postoji nesrazmjer u broju onih koji načelno podržavaju i onih koji stvarno koriste tehnologiju.

Pri tome treba razlikovati načelnu podršku od izrade i postojanja plana za uvođenje tehnologije u nastavu, jer se pokazalo da broj onih ustanova koje imaju formalni plan čini znatan udio u broju onih koji postižu izuzetan uspjeh. Nakon zacrtane obaveze, daljnji napredak na tom području ovisi o sklonosti uprave ustanove prema korištenju tehnologije. Nužna su naravno i velika ulaganja u opremu i tu je potrebu važno priznati, uvažiti i naučiti ju rješavati. Razni oblici podške nastavnicima, kao što su mogućnosti za dodatno obrazovanje, komforni pristup tehnologiji, osiguravanje tehničke podrške, pokretanje i financiranje projekata, su sigurni pokretači ljudskog faktora u tom procesu. A kako su nastavnici samo jedan od partnera u odgojno obrazovnom procesu, sličnu podršku potrebno je osigurati i polaznicima.

Pretpostavljam da rijetki od nas mogu reći da imaju zadovoljene sve ove preduvjete, no vjerojatno postoji dio posla koji je pod našom kontrolom i u kojem možemo započeti s uvođenjem tehnologija koje su nam na raspolaganju. Ja ću npr. dio tečaja koji povremeno održavam na raznim lokacijama snimiti videokamerom i pozabaviti se mogućom upotrebom tog snimljenog materijala. A Vi?

U trećem broju našeg časopisa pročitajte koji su iskorak napravili autori iz akademske sredine, iz osnovne škole i iz svijeta poslovnog obrazovanja.

Pozdravljam Vas do sljedećeg broja,

Jasna Tingle,
glavna urednica

 
    naslovnica | članci | osvrti | zanimljivosti | poziv | teme | upute autorima | impressum