Dragi čitatelji,
Prateći informacije na ovom zanimljivom i
aktualnom području obrazovanja uz pomoć tehnologije nailazim povremeno
na studije, najčešće američke, u kojima razne nadležne ili zainteresirane
ustanove i agencije iznose statističke podatke ili observacije i
zaključke stručnjaka o primjeni tehnologije u obrazovanju. Upravo
u ruci držim knjigu "Teaching Faculty How to Use Technology
- Best Practices from Leading Institutions" (priredili Rhonda
M. Epper i A. W. Bates, izdavači American Council on Education i
Oryx Press, 2001.), a jedan od mogućih izvora na webu je i National
Center for Education Statistics.
Iako je iz naše perspektive možda malo teže
zamisliti resurse koji su potrebni da bi se izvele studije o rezultatima
nekih ranijih ulaganja, iskoristimo činjenicu da si društva bogatija
od našeg to mogu priuštiti i naučimo nešto od njih.
Statistike, dakle, govore da i tamo gdje
nacionalni programi obrazovanja već 20 godina podržavaju korištenje
tehnologije u obrazovanju, ta podrška ponekad ostaje samo deklarativnog
tipa, te postoji nesrazmjer u broju onih koji načelno podržavaju
i onih koji stvarno koriste tehnologiju.
Pri tome treba razlikovati načelnu podršku
od izrade i postojanja plana za uvođenje tehnologije u nastavu,
jer se pokazalo da broj onih ustanova koje imaju formalni plan čini
znatan udio u broju onih koji postižu izuzetan uspjeh. Nakon zacrtane
obaveze, daljnji napredak na tom području ovisi o sklonosti uprave
ustanove prema korištenju tehnologije. Nužna su naravno i velika
ulaganja u opremu i tu je potrebu važno priznati, uvažiti i naučiti
ju rješavati. Razni oblici podške nastavnicima, kao što su mogućnosti
za dodatno obrazovanje, komforni pristup tehnologiji, osiguravanje
tehničke podrške, pokretanje i financiranje projekata, su sigurni
pokretači ljudskog faktora u tom procesu. A kako su nastavnici samo
jedan od partnera u odgojno obrazovnom procesu, sličnu podršku potrebno
je osigurati i polaznicima.
Pretpostavljam da rijetki od nas mogu reći
da imaju zadovoljene sve ove preduvjete, no vjerojatno postoji dio
posla koji je pod našom kontrolom i u kojem možemo započeti s uvođenjem
tehnologija koje su nam na raspolaganju. Ja ću npr. dio tečaja koji
povremeno održavam na raznim lokacijama snimiti videokamerom i pozabaviti
se mogućom upotrebom tog snimljenog materijala. A Vi?
U trećem broju našeg časopisa pročitajte
koji su iskorak napravili autori iz akademske sredine, iz osnovne
škole i iz svijeta poslovnog obrazovanja.
Pozdravljam Vas do sljedećeg broja,
Jasna Tingle,
glavna urednica
|