godište II   |   broj 3  |   Zagreb |   20.2.2002. | 

 

Uvodnik 

Dragi čitatelji,

Prateći informacije na ovom zanimljivom i aktualnom području obrazovanja uz pomoć tehnologije nailazim povremeno na studije, najčešće američke, u kojima razne nadležne ili zainteresirane ustanove i agencije iznose statističke podatke ili observacije i zaključke stručnjaka o primjeni tehnologije u obrazovanju. Iako je iz naše perspektive možda malo teže zamisliti resurse koji su potrebni da bi se izvele studije o rezultatima nekih ranijih ulaganja, iskoristimo činjenicu da si društva bogatija od našeg to mogu priuštiti i naučimo nešto od njih.

 

cijeli uvodnik | teme | poziv

Članci

Krešimir Dujmić

 

Web orijentirane izvedbe asinkrone komunikacije - iskustva i problemi pri izgradnji Internet zajednice FER-a

 

Razvojem interneta nastalo je mnogo tehnologija kojima bismo mogli izvesti asinkronu komunikaciju kao dio sustava za udaljeno učenje. Dan je prikaz web orijentiranih tehnologija, njihovih prednosti i mana te može služiti kao pomoć onima koji bi razvijali takav sustav.

 

autor | cijeli članak | literatura | sažetak | abstract | pdf inačica

prof. Ines Kniewald

 

Kako unaprijediti nastavu informatike u osnovnoj školi

 

Danas u osnovnim školama obrazujemo generacije koje će raditi polovinom 21. st. Koja informatička znanja ih trebamo naučiti te na koji način? Koje funkcionalne zadaće obrazovnog procesa se mogu razvijati kroz nastavu informatike? Kako učenike pripremiti za proces cjeloživotnog učenja? Uloga učitelja je da učenike usmjeri kako kreativno koristiti informacijsku tehnologiju.  

 

autor | cijeli članak | literatura | sažetak | abstract | pdf inačica

Sandra Majkić, dipl. iur.

 

MBA - učenjem na daljinu

 

MBA by Distance Learning poslijediplomski je studij poslovnog upravljanja, čije su najbitnije karakteristike (a prema mnogima i prednosti): interdisciplinarnost - možete ga upisati s bilo kojim završenim fakultetom; fleksibilnost - izvanredni način studiranja u trajanju od 2 do 4 godine; praktičnost - znanja koja usvajate tijekom studija automatski primjenjujete u svome radnom okružju; interaktivnost - "face to face" i "online" s tutorima.

 

autor | cijeli članak | sažetak | abstract | pdf inačica

Dr. sc. Slavomir Stankov, dr. sc. Vlado Glavinić, 
mr. sc. Andrina Granić, mr. sc. Marko Rosić

 

Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena, III. dio

 

Tradicionalno je obrazovni sustav definiran kao zajednica u kojoj, združeni u stanovitom prostoru, u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Učitelji u takvom sustavu vode proces učenja poučavanjem u usklađenim vremenskim intervalima. Međutim, takav je pristup obrazovanju u suvremenim uvjetima življenja i gospodarenja izložen važnim promjenama koje između ostalog podupire informacijska i komunikacijska tehnologija.

 

autori | cijeli članak | literatura | sažetak | abstract | pdf inačica III. dio

Osvrti

 

Geodetska tehnička škola iz Zagreba jedan je od rijetkih primjera kako se u Hrvatskoj postupno, vlastitim ulaganjima i velikim entuzijazmom profesora i ravnatelja škole, pokušava učenicima ukazati na nužnost računala. Najbolji pokazatelj koliko učenicima vrijedi takav pristup njihovi su rezultati. Pročitajte više o njima.

Zanimljivosti

 

Mali savjeti o velikim mogućnostima koje nudi obrazovanje na internetu. Kako pronaći pravi materijal na mreži? Gdje potražiti on-line tečaj i kako odabrati pravi? Koje su novosti na tržištu edukacijskih alata? Pokušali smo vam pomoći malim odabirom zanimljivih linkova.

Otvorena pitanja

 

Od ovog broja uvodimo rubriku Otvorena pitanja, gdje vas pozivamo da nam pomognete u definiranju pojma 'obrazovanje na daljinu', ali i da postavljate pitanja za koje vam se čini da bi se lakše rješila zajedničkom diskusijom.

 
    naslovnica | članci | osvrti | zanimljivosti | poziv | teme | upute autorima | impressum