Sažetak
Danas u osnovnim školama obrazujemo generacije
koje će raditi polovinom 21. st. Koja informatička znanja ih trebamo
naučiti te na koji način? Koje funkcionalne zadaće obrazovnog procesa
se mogu razvijati kroz nastavu informatike? Kako učenike pripremiti
za proces cjeloživotnog učenja? Uloga učitelja je da učenike usmjeri
kako kreativno koristiti informacijsku tehnologiju.
Navodimo dva primjera: - prvi primjer opisuje
novu inačicu programskog jezika Logo - Terrapin Logo. Programski
jezik Logo nastao je na MIT-u u SAD upravo s namjerom da i učenici
mogu pisati programe. Ova inačica Logo-a uključuje multimedijalnu
tehnologiju na jednostavan i poticajan način, pa je djeci zanimljiva
i poticajna, - drugi primjer opisuje uporabu alata za dinamičku
geometriju "Geometria Sketchpad", koji pokazuje kako računalo
može postati nastavno sredstvo za nastavu geometrije.
Opisan je jedan mogući model računarskog
opismenjavanja učenika osnovnih škola u RH koji se može ostvariti
s postojećim tehničkim i ljudskim resursima. Informacijske tehnologije
u obrazovanju treba koristiti na dva načina: obučiti mlade naraštaje
za korištenje informacijskih tehnologija i iskoristiti informacijsku
tehnologiju za osuvremenjivanje nastavnih metoda i nastavnog procesa
te osposobljavanja nastavnika uopće.
|