|
Slika: Prof. dr. sc.Tatjana Aparac-Jelusić, Sanjica
Faletar i mr. sc. Kornelija Petr |
Ovo je početna pozdravna stranica kolegija Uvod u knjižnične klasifikacijske
sustave koji se prvi put u području knjižnične i informacijske nastave
u Hrvatskoj odvijao na daljinu uz pomoć courseware alata WebCT (za
Hrvatsku pribavljen zahvaljujući nastojanjima i angažmanom CARNeta)
i koji je kreiran s namjerom da studentima i nastavnicima uključenima
u Izvanredni studij knjižničarstva u Zadru olakša pohađanje, odnosno
održavanje nastave koristeći pri tome sve prednosti nastave na daljinu.
Nastava je tekla ovim ritmom:
- upoznavanje s WebCT-om - 2 tjedna (svibanj 2000.)
- rad na nastavnim materijalima - 4 tjedna (svibanj/lipanj 2002.)
- pismeni ispit - 5 dana (lipanj 2002.)
- anketni upitnik - (lipanj 2002.)
Rezultati ovoga pilot-projekta bili su donekle očekivani, no u
nekim su nas aspektima i iznenadili. Naime, studenti su se u projekt
uključili(1) u broju koji je znatno premašivao
naša očekivanja (20 studenata od ukupno 27 - 74%), međutim do kraja
je ustrajalo i pismenom ispitu pristupilo samo njih 12 (44%) (što
je već bilo bliže našim iščekivanjima). Na naše razočarenje, samo
5 od njih 12 (19%) odgovorilo je na naš upitnik u kojemu smo željeli
saznati nešto više o njihovim dojmovima vezanim uz takav način pohađanja
nastave. Grafički, to bi se moglo prikazati na sljedeći način:
Unatoč relativno malom broju studenata koji su završili ovaj kolegij,
smatramo da možemo biti posebno zadovoljni njihovom reakcijom na
ovaj način izvođenja nastave te njihovom aktivnošću u cijelom procesu.
Na temelju njihovih pisanih komentara iz anketnog upitnika, te usmenih
u kasnijim našim interakcijama, možemo zaključiti da su studenti
i više nego zadovoljni takvim načinom izvođenja nastave, da im je
to istodobno bilo i zabavno, ali i izazovno, a posebice su bili
zadovoljni mogućnošću prelaženja gradiva individualnim tempom. Kao
nedostatke studenti uglavnom napominju pojavu engleskog jezika u
objašnjenjima (što se nažalost ne može izmijeniti bez prijevoda
alata), nemogućnost korištenja naših dijakritičkih znakova te žele
više pitanja i vježbi za samostalno ispitivanje znanja.
Mi koji smo sudjelovali u ovom pilot-projektu iznimno smo zadovoljni
rezultatima i reakcijama, mnogo naučili i spremni smo za nove projekte
ove vrste.
PRILOG: izbor iz anketnog upitnika
Slijedi izbor iz studentskih odgovora na pitanje o prednostima
ovakvog načina nastave.
Pitanje: Koje su prema vašemu mišljenju bile prednosti ove vrste
nastave?
Odgovori:
»Što smo joj mogli pristupiti u vrijeme kada je to nama odgovaralo,
s računala koje je u mojoj kući. Literaturu nisam morala sama tražiti,
nego mi je bila "servirana", što mi je uštedjelo dragocjeno
vrijeme.«
»Kao prvo, dobili smo na uvid nov način nastave i odgovaranja na
pitanja, nije bilo nelagodnosti kao kod odgovaranja na drugim pismenim
ili usmenim ispitima, jedino je problem što svi nisu u mogućnosti
da se svakodnevno služe računalima i Internetom.«
»Upotreba računala i snalaženje na Internetu, samostalnost u radu,
manji gubitak vremena, dobra komunikacija i stalan kontakt među
polaznicima i predavačima, brz način rada.«
»Financijska ušteda, u prvom redu za nas putnike; poticaj za učenje;
zanimljivost...«
»Mogli smo doći do članaka koje je nama jako teško nabaviti. Osobno
sam imala osjećaj da sve ide nekako brže i sigurnije.«
Pitanje: Što vam se najviše svidjelo?
Odgovori:
»Komunikacija bez granica.«
»Mogućnost provjere jesmo li odgovorili na sva pitanja - zvjezdice,
potvrda odgovora.«
»Samostalnost u radu, manji gubitak vremena, dobra komunikacija
i način provjere znanja.«
»To što smo imali dosta vremena za proučavanje članaka, što smo
mogli ići odmah na različite poveznice…«
Pitanje: Što biste nam preporučili da poboljšamo?
Odgovori:
»Možda da bude više pitanja? Zaista ne znam, bilo je odlično.«
»Malo me hvata panika kada upute za ispit vidim na engleskom jeziku,
ali ostalo je sve odlično.«
http://webct.carnet.hr/public/uvod_u_knjiznicne_sustave/index.html
(1) Pod ovim podrazumijevamo sve studente koji
su od nastavnika zatražili zaporku i pristupili mrežnoj stranici
kolegija barem jedanput.
Mr. sc. Kornelija Petr
|