Dragi čitatelji,
Ako niste sudjelovali na konferenciji koju
su prošli tjedan u Zagrebu zajednički organizirali CARNet i TERENA
(the Trans-European Research and Education Networking Association),
pokušat ću vam prepričati dio atmosfere.
Kako me uglavnom nije zanimala tehnička nego
korisnička perspektiva, mogu vam reći da je nju na ovoj konferenciji
zastupalo nekoliko dojmljivih govornika. Na samom otvorenju nastupio
je gospodin Kim Veltman s prezentacijom o digitalizaciji, čuvanju
i korištenju kulturne baštine, koji je postavio vrlo visoke zahtjeve
korisnika prema tehnologiji, a čiji je performance zaista bio impresivan.
Od prezentacija vezanih za obrazovanje na daljinu
mogli smo čuti da u Italiji možete učiti muzicirati uz pomoć videokonferencije
(P. Castoldi i A. Morelli: The Mythos Project), da se u Velikoj
Britaniji možete zaposliti kao »on-line facilitator«, dakle kao
osoba koja vodi i pomaže odvijanju online diskusija, i to u punom
radnom vremenu (S. Heppell: New Connections, New Communities: Building
Effective Learning Online) i da u Škotskoj razmišljaju o sveobuhvatnim
(digitalnim) bibliotekama koje nadilaze granice znanstvenih disciplina
i ljudskih djelatnosti (D. Law: Digital Libraries as a Tool Uniting
Communities?).
No, meni svakako najzanimljiviju prezentaciju
održao je na zatvaranju konferencije dr. Tony Bates, profesor na
University of British Columbia u Kanadi i pisac mnogih radova iz
područja obrazovanja na daljinu. Govoreći o nužnosti promjena na
sveučilištima dr. Bates tvrdi da obrazovanje na daljinu omogućuje
lakši pristup znanju, da primjena tehnologije podiže kvalitetu učenja,
povećava fleksibilnost te da omogućuje stjecanje znanja i vještina
potrebnih za izgradnju društva znanja. U tom nastojanju dr. Bates
poziva na korištenje tehnologije ne samo kao pomoćnog sredstva u
tradicionalnoj nastavi, već kao tzv. mixed mode ili kombinaciju
tradicionalnog i udaljenog obrazovanja. Na taj način tehnologija
neće biti samo dodatak uobičajenoj pripremi nastave, čime predstavlja
dodatno opterećenje za nastavnike, već omogućuje nova rješenja u
procesu poučavanja.
Ova razmišljanja mogu nam poslužiti i kao putokaz
pri čitanju novog broja časopisa Edupoint, u kojem upravo objavljujemo
članke o pokušajima nastavnika da u svom radu na tradicionalnim
sveučilištima primijene tehnologiju.
Želim vam ugodno čitanje,
Glavna urednica, Jasna Tingle
|