Zanimljivosti
Ožujak 2005. / godište V / ISSN 1333-5987

654 primjera inovativnih projekata mladih autora

Inicijativa Netd@ys 2004 primila je više od 650 projekta koji su dobili oznaku Netd@ysa. Svi su oni dobri primjeri načina na koje mladi ljudi primjenjuju informacijsko komunikacijske tehnologije u obrazovanju.

Svi znatiželjnici do projekata mogu doći putem baze podataka za projekte na web stranici Netd@ysa. Tema Netd@ys 2004 bila je povezana s korištenjem grafičkog prikaza radi promicanja kulturnog dijaloga, teme koja je u suvremenim društvima vrlo zanimljiva. U članku New Medias for Exchanges (Novi mediji za razmjenu) pronaći ćete više informacija o toj temi.
Da biste na brzinu vidjeli projekte Netd@ysa, možete pogledati sažet izbor projekata u Netd@ys Gallery (Galeriji Netd@ysa).

Natjecanje virtualnih filmova

Za vrijeme Netd@ys 2004, dodijeljeno je 5 nagrada u sklopu Netd@ysova natjecanja virtualnih filmova (Netd@ys Virtual Film Competition). U sljedećih nekoliko rečenica ukratko predstavljamo dobitnike:

60 Seconds of My Life (60 sekundi mog života)
U kategoriji djece od 7 do 15, Austrijanka Dina Tasic je napravila pothvat pod nazivom »60 seconds of my life« (»60 sekundi mog života«). Film počinje pogledom na dnevnu sobu, nakon čega se kamera počinje vrtjeti sve brže dok konture objekata u sobi ne nestanu, a mi iskusimo kako normalni objekti postaju tek oblici i boje. Film završava slikom djevojčice koja zatvara oči.

Media – and its Power Over Me (Mediji – i njihova moć nada mnom)
Četiri mladića, Kyrill, Knut Erik, Josten i Simon osvojili su nagradu za mladež u kategoriji od 16 do 25 godina svojim filmom »Media – and its Power Over Me« (»Mediji – i njihova moć nada mnom«). Film, koji je mješavina različitih tehnika koristi papir, vosak, fotografije i stvarne objekte, pokazuje koliko je snažna moć televizije nad našim raspoloženjem – i kako može preuzeti moć nad nama!

Virtual Walking in a French Village (Virtualna šetnja kroz francusko selo)
U natjecanju projekata pobijedila je inicijativa francuske organizacije Temp Jeunes i Netfor@lla iz Obale Bjelokosti. Početne stranice weba na kojoj se može virtualno iskusiti šetnja kroz selo Terrasson, klikanjem na slike, zgrade i ceste omogućuje gledatelju da mnogo bolje razumije kako izgleda šetnja malim francuskim selom. Za vrijeme Netd@ysa mladi iz obje zemlje razmjenjivali su crteže i fotografije i komunicirali putem online chata.

Specijalna pohvala žirija

Žiri je ukazao i na dva projekta koja su smatrali vrlo umjetničkima i preporučljivima:

Tema filma »ELEVEN Attitudes« (»Jedanaest stavova«) autora Martina Obmanna iz Austrije jest nogomet. Film nas vodi kroz kampove navijača, ispijanje pića, plesanje i prepune ulice za vrijeme svjetskog prvenstva u Portugalu. U nekoliko sekundi vidimo gotovo sve što se događa među navijačima i lokalnim stanovništvom prije i nakon što igrači stupe na zeleni teren.

Youth Knowledge Network (Mreža znanja mladih) iz Tajvana i dr. Michal Giboda, korespondent Netdays Nationala za Češku razvili su projekt »Dialogue Between Taiwan and the Czech Republic« (Dijalog Tajvana i Češke), putem kojeg mladi mogu jednostavno komunicirati putem chata i upoznati se unatoč velikim zemljopisnim udaljenostima.

EIfEL podržava certificirani program E-Learning Professional

Europski institut za e-learning (European Institute for e-Learning - EIfEL) objavio je da podržava certificirani program E-Learning Professional (CeLP), utirući na taj način put za šire prihvaćanje te inicijative diljem Europe.

Training Foundation i EIfEL zajedno su najavili da je sada certifikat EIfEL dostupan kandidatima koji uspješno završe potrebne studijske predmete te steknu CeLP certifikat ili diplomu koju dodjeljuje Institute of IT Training iz Velike Britanije. Te europske nagrade omogućuju onima koji posjeduju certifikat da zatraže korporativno članstvo u EIfEL-u.

Na svladavanje gradiva CeLP programa studenti će trebati utrošiti otprilike 300 sati, a odvija se putem e-learning nastave uz podršku tutora. Program se sastoji od 12 certificiranih tečajeva kojima je cilj obrazovati ljude za pet uloga na području e-learninga: tutor, instruktor, osoba koja se bavi razvojem sadržaja, menadžer i konzultant. Uspješnim završavanjem dodatnih izbornih predmeta polaznici mogu svoj certifikat unaprijediti u CeLP diplomu za e-learning.

Više informacija

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.