"Online Educa Berlin, međunarodna je konferencija koja 11 godina za redom okuplja sve veći broj članova svjetske e-learning zajednice."
 
"Online Educa je konferencija koja se nikako ne bi trebala propustiti, ali je vrlo važno unaprijed se dobro upoznati s rasporedom programa te saznati što više informacija o pojedinim sesijama i autorima kako se vrijeme ne bi gubilo na manje zanimljive i manje korisne prezentacije."

Daliborka Pašić: Online Educa Berlin 2005
Prosinac 2005. / godište V / ISSN 1333-5987
Ukoliko se bavite područjem e-learninga ili tek zavirujete u njega, nikako ne smijete propustiti susret se s vodećim profesionalcima u e-learningu kao niti s kolegama iz cijelog svijeta koji se jednom godišnje okupljaju na najvećoj svjetskoj e-learning konferenciji. Unatoč vrlo visokoj kotizaciji (750 eura), broj registriranih sudionika na konferenciji je svake godine sve veći.
Daliborka Pašić

Daliborka.Pasic@CARNet.hr

Online Educa Berlin , međunarodna je konferencija koja 11 godina za redom okuplja sve veći broj članova svjetske e-learning zajednice. Ove je godine zabilježena rekordna posjećenost 1900 registriranih sudionika, iz čak 73 zemlje. Govornika, voditelja radionica i prezentatora bilo je čak 480, iz 53 različite zemlje. Atraktivne teme, posljednji rezultati istraživanja, vizije vodećih ljudi iz područja tehnologije i edukacije te velikih e-learning međunarodnih organizacija, posjećenost, broj govornika i broj zemalja, čine ovu konferenciju najvećom svjetskom konferencijom o e-learningu.

Konferencija je kao i proteklih godina praćena izložbom proizvoda i usluga namijenjenih učenju i poučavanju uz pomoć tehnologije, a predstavljena su i nova dostignuća u tom području. Izlagalo je 130 izlagača, iz 25 zemalja.

Program Konferencije obuhvatio je deset velikih tema : E-Learning in Government, Private and Public Sectors, Transforming Traditional Universities with ICT , E-Learning: Design, Development and Delivery, Open Source, Open Content and Online Learning, Online Collaboration, Moderation, Teaching and Learning , E-Learning as a Means to Support Inclusion, Future Technologies and their Applications, Policy Issues and Large Scale Take-up of E-Learning, Quality Assessment, Measurement and Evaluation of E-Learning, Understanding E-Learning and its Role in Society.

Radionice, seminari, forumi

Dan prije službenog početka konferencije održala su se tri foruma: E-learning for Defence and Security, The 2nd Middle East E-Learning Forum & Exchange, Asia Pacific Forum.

Seminari i radionice tradicionalno se organiziraju dan prije, a namijenjeni su svima onima koji žele steći znanja i vještine iz užeg stručnog područja te se upoznati s vodećim svjetskim e-learning stručnjacima. Radionice su uvijek dobro mjesto da se zbližite s kolegama koji rade na sličnim projektima kao i vi, a dolaze iz svih dijelova svijeta. Popis radionica kao i informacije o sadržaju i autorima radionica moguće je pronaći na stranicama konferencije: http://www.online-educa.com/en/pre_conference_detail.htm .

Za sudjelovanje sam odabrala radionicu Online Bricklaying: Building Your Online Scaffold, prof. Gilly Solmon, sa Sveučilišta u Leicester-u u Velikoj Britaniji. Prof. Solmon je poznata kao međunarodan ekspert za područje kreiranja uspješnih e-learning procesa te razvoj vještina online nastavnika. Autorica je knjiga E-moderating i E-tivities.

Radionica je bila posvećena detaljnom objašnjavanju 5 stage modela učenja i poučavanja prof. Solmon koji se može primijeniti u vrlo različitim e-learning okolinama. Model povezuje učenje na različitim razinama s aktivnostima moderatora (online nastavnika) te prikazuje intenzitet interakcije polaznika, kao i modificiranje aktivnosti nastavnika kroz pojedine faze. Više o samom 5 stage modelu, ali i ostalim temama vezanim uz online učenje i poučavanje možete naći na web stranicama:
http://www.atimod.com/e-moderating/5stage.shtml.

Plenarne i paralelne sesije

U dva dana konferencije održane su četiri plenarne i čak 84 paralelne sesije koje su uključivale 334 prezentacije. Budući da je nemoguće pratiti sve prezentacije, sudionici konferencije prvenstveno slušaju plenarne sesije na kojima se mogu upoznati s glavnim trendovima u e-learningu, kao i razvoju tehnologije za učenje i poučavanje. Ovogodišnji govornici na otvorenju bili su prof. Petrella s prezentacijom The Globalisation of Education Supported by Technology and its Impact on the Human Condition, dr. Hall s Key Trends in E-learning te dr. Straub s temom Competing in a Flat World – the Transformational Power of E-Learning. Više o govornicima možete pronaći na stranicama konferencije:
http://www.online-educa.com/programme/detail.php?id=tp1.

Paralelne sesije vrlo je teško odabrati budući da su zbog velikog broja različitih naslova prezentacije raspoređene u po petnaestak paralelnih sesija, od kojih svaka sadrži oko šest prezentacija. Često se dogodi da usred sesije, nakon odslušane jedne prezentacije promijenite sesiju i odete slušati sljedeću odabranu prezentaciju. Od svih paralelnih sesija izdvojila bih onu koja se odvijala posljednjeg dana konferencije u prepunoj dvorani, a sadržavala je primjere inovativnog korištenja medija u e-learningu. Ovdje je predstavljen izuzetan BBC-jev Project Hull koji obuhvaća dvije vrlo zanimljive obrazovne inicijative koje u svojim aktivnostima koriste video. Jedna od njih je CITZN-H project koji se bavi temama s jakim utjecajem na razvoj građanske svijesti mladih kao što su beskućnici, sukobi, novac, glasanje i slično. Mladi kreiraju vlastite videofilmove kao odgovor na prethodno pregledane profesionalne stimulirajuće filmove. Filmovi su kasnije dostupni javnosti na BBC-jevom portalu.

Drugi vrlo zanimljiv projekt predstavila je gospođa Bieke Schreurs s Katoličkog sveučilišta iz Leuvena iz Belgije. Radi se o videojukeboxu namijenjenom online nastavnicima. Videojukebox je praktičan alat koji omogućava jednostavno preuzimanje, korištenje i modifikaciju prethodno profesionalno pripremljenih videomaterijala. Nastavnicima je omogućena upotreba videa u nastavi bez naprednih znanja korištenja tehnologije i multimedije.

Iznimnu prezentaciju po sadržaju i načinu predstavljanja održali su Helle Meldgaard iz Danske i dr. Clive Young iz Velike Britanije. Naslov njihove prezentacije bio je A Top 10 Use of Video in Higher Education, a govori o dobroj i manje dobroj upotrebi videa u obrazovanju kroz iznimno ilustrativne primjere deset različitih načina upotrebe videa. Svakako preporučujemo posjet web stranicama: http://www.clickandgovideo.ac.uk/ kojih je jedan od autora i dr. Young.

Unutar paralelne sesije Designing E-learning Around the World, bila je smještena prezentacija kojom smo kolegica Branka Vuk i ja predstavile model sustava podrške za CARNetovu E-learning akademiju. Zanimljivo je da je prije nas prezentaciju održao gospodin Bill Seretta (Learning Networks, USA) na osnovama čijeg smo modela (model unificiranog digitalnog kampusa) u CARNetu izgrađivali naš sustav podrške. S modelom unificiranog digitalnog kampusa smo se upoznali prije dvije godine na radionici u sklopu konferencije Online Educa Berlin 2003. Gospodin Seretta ovaj je put održao prezentaciju naslovljenu Low Residency Programmes Blend the Best of ICT and Traditional Classroom u kojoj je predstavio svoj rad na e-learning programima vrlo dobro prihvaćenim u SAD-u, a po načinu izvođenja sličnim ELA-inim programima.

Online Educa Berlin se ne propušta

Na konferenciju Online Educa Berlin predstavnici CARNeta dolaze već četvrtu godinu za redom kao sudionici i drugu godinu s prezentacijom projekta E-learning akademije. Prošle su godine Dragana Kupres i Kristijan Zimmer prezentirali ELA-u pod naslovom E-learning Academy: Managing International Virtual Teams in Production and Delivery of E-learning Programs.

Online Educa je konferencija koja se nikako ne bi trebala propustiti, ali je vrlo važno unaprijed se dobro upoznati s rasporedom programa te saznati što više informacija o pojedinim sesijama i autorima kako se vrijeme ne bi gubilo na manje zanimljive i manje korisne prezentacije. Svakako preporučujemo i predlaganje vlastitog rada za konferenciju. Pozivi organizatora najavljeni su već za siječanj 2006. godine.

Životopis
 
Diplomirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu filozofiju i povijest umjetnosti. Trenutno uz rad studira dodiplomski studij bibliotekarstva. Nakon diplome 1999. godine zaposlila se u Hrvatskoj akademskoj i istraživačkoj mreži – CARNetu, gdje i danas radi. Voditeljica je knjižnično-informacijskog servisa CARNeta i SRCA, servisa referalni centri te kluba Akadeus. Sudjeluje i vodi projekte iz područja primjene ICT-a u obrazovanju i podrške korisnicima.
 

Daliborka.Pasic@CARNet.hr

 







 
  Naslov
 
  Radionice, seminari, forumi
 
  Plenarne i paralelne sesije
 
  Online Educa Berlin se ne propušta
 
 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.