Uvod
Web 2.0 Expo je događanje u trajanju od četiri dana, sastavljeno od radionica, predavanja i sajma, no i pojedinačnih predstavljanja tvrtki i proizvoda, a sve podijeljeno u sedam tematskih cjelina: osnove Weba 2.0 (Web 2.0 Fundamentals) usluge i platforme Weba 2.0 (Web 2.0 Services & Platforms) djelovanje weba (Web Operations) marketing i zajednica (Marketing & Community) dizajn i kreiranje pozitivnog korisničkog iskustva (Design & User Experience) strategija i poslovni modeli (Strategy & Business Models) te proizvodi i usluge (Products & Services).
Konferencija je bila namijenjena voditeljima poslovanja, web dizajnerima i kreatorima korisničkog iskustva, voditeljima proizvoda, marketinškim profesionalcima, menadžerima, programerima, tvrtkama koje prate nove tehnologije te poduzetnicima. Ovo događanje je prateći događaj već tri puta održanom Web 2.0 summitu. Web 2.0 Expo održao se u kongresnom centru Moscone West u centru San Francisca, a sudjelovalo je oko dvije tisuće ljudi – polaznika konferencije, predavača, voditelja radionica i izlagača na sajmu.
Web 2.0
Termin "Web 2.0" prvi put je upotrijebio 2003. godine Tim O'Reilly, osnivač tvrtke O'Reilly Media. Web 2.0 predstavlja novu generaciju web usluga kojima je naglasak na sudjelovanju korisnika, interaktivnosti i komunikaciji. Korisnici više nisu samo čitatelji već aktivni stvaraoci sadržaja koji se konstantno kreira, nadopunjuje i mijenja svoje oblike. Definicija Weba 2.0 ne postoji, no moguće ga je opisati navodeći njegove glavne karakteristike: Više podataka i informacija o konceptu Web 2.0 moguće je pronaći u članku Tima O'Reillya pod nazivom: What Is Web 2.0? i internetskim stranicama tvrtke O'Reilly na http://www.oreilly.com/ i http://radar.oreilly.com/web2/.
Program događanja
Na prvi dan ovog događanja održano je 11 radionica u trajanju po tri sata koje su pokrivale sljedeće teme:
Sljedeća tri dana konferencije održavala su se predavanja podijeljena u 7 navedenih tematskih cjelina.
Konferencija je otvorena vrlo zanimljivim filmom u trajanju od pet minuta koji prikazuje koncept Weba 2.0, a moguće ga je pogledati na stranici www.youtube.com/v/6gmP4nk0EOE. Na otvaranju konferencije polaznicima se obratio Tim O'Reilly te je održan intervju s Jeffreyjem P. Bezosom, osnivačem i izvršnim direktorom tvrtke Amazon. Osim Jeffa Bezosa, tijekom konferencije održani su intervjui i s Ericom Schmidtom, predsjednikom uprave tvrtke Google, Inc. & Novell, Inc. i Jeffom Weinerom, izvršnim potpredsjednikom mrežnog odjela tvrtke Yahoo! Inc. Popis glavnih predavača na konferenciji je opsežan, pa je tako bilo moguće prisustvovati predavanjima i raspravama koje su vodili osnivači, menadžeri i predstavnici tvrtki kao što su: Digg, Flickr, Adobe, Nokia, Vodafone, Sun Microsystems, Technorati… Sveukupno je održano više od 110 predavanja. Tijekom tri dana, uz predavanja bilo je moguće posjetiti i sajam na kojemu se predstavilo više od 100 tvrtki, također mnogo vodećih svjetskih imena,kao što su: Google, Yahoo, AOL, PayPal, eBay, Amazon, Ask.com, Juniper Netwrorks, Microsoft, Nokia…. Uz predavanja, na samoj konferenciji održala su se i događanja poput Ignitea (predstavljanje prisutnih u 5 min), Birds of a Feather Sessions (BoFs, neformalne konverzacije sudionika o temama po njihovom odabiru, uz tehničku i organizacijsku podršku) i Web 2.0 open (unaprijed rezervirani termini otvorenog karaktera gdje se polaznici konferencije slobodno uključuju u rasprave ili prezentiraju sebe i svoje tvrtke).
Primjeri uspješnih Web 2.0 projekata
Na ovom događanju predstavljeno je i spomenuto mnoštvo dobrih primjera Weba 2.0, od kojih su neki:
Zaključci
Najveće razlike između prve i druge generacije weba su u tome što je u prvoj komunikacija bila jednosmjerna, dok je u drugoj dvosmjerna. Sadržaj za web prve generacije kreirale su tvrtke, dok su u drugoj za to najzaslužniji korisnici, koji su na konferenciji nazvani 'ljudi koji su nekad bili poznati kao publika' ('the people formerly known as the audience'). U prvoj generaciji bilo je nekoliko miliona ljudi online koji su sadržaju na webu pristupali isključivo web preglednika, dok se sad priča o milijardi ljudi koji na različite načine ostvaruju interakciju s webom. Mike Beltzner iz tvrtke Mozilla opisao je iskustvo gdje je za razvoj koda Firefox web preglednika od studenog 2006. godine u 37/% zasluga korisnika; Beltzner je u sklopu predavanja „Embracing The Chaos: Designing For & With Community“ dao smjernice za kvalitetno usmjeravanje aktivnosti korisnika za prilagođavanje proizvoda zajednici i uz pomoć zajednice: slušajte svoju zajednicu korisnika i njihove potrebe (što ne znači da treba raditi sve što korisnici kažu) vodite svoju zajednicu (vodstvo je ključ za razlikovanje signala od buke) dopustite svojoj zajednici da se igra i eksperimentira (idejama je potrebno mjesto za rast i razvoj).
Web 2.0 dobiva snagu iz povezivanja ljudi, njihovih ideja, informacija i virtualnog postojanja koje sam omogućuje. Najveća vrijednost Weba 2.0 su korisnici i podaci kojima doprinose razvoju weba; glavna karakteristika ovog koncepta je sudjelovanje korisnika u stvaranju, obogaćivanju i razvoju web sjedišta i aplikacija. U stilu tagova koji karakteriziraju Web 2.0 navodim pojmove i koncepte upotrebljavane na ovim predavanjima koji opisuju Web 2.0: Na webu konferencije na http://www.web2expo.com moguće je pronaći dio održanih prezentacija, kao i druge informacije o događanju, govornicima, tvrtkama koje su sudjelovale, te o održavanju prvog Web 2.0 Expo-a u Europi, 6.-8. studenog 2007.
|