Zanimljivosti
Studeni 2007. / godište VII / ISSN 1333-5987

Definiranje i razumijevanje virtualnih svjetova

Stručnjaci za obrazovanje često su zbunjeni jer se gotovo svaki dan pojavi nova priča o online svjetovima koji pružaju novo okruženje za učenje a česti su i članci te knjige o generacijama odraslim na videoigarama. Nažalost, onima koji nisu u tijeku s najnaprednijim tehnologijama, sve te priče o virtualnim svjetovima, avatarima, metasvemirima i mikrosvjetovima zvuče kao da dolaze iz znanstveno-fantastičnih romana, što je u nekim slučajevima istina.

Tako je npr. Cisco Systems, tvrtka koja gradi internetske mreže, razvila otok obrazovanja u virtualnom 3D svijetu poznatom pod imenom Second Life. Otok obrazovanja ima učionice, mjesta na kojima se studenti nalaze i druže te sustav za teleportaciju. Učenici se kreću po velikom virtualnom kampusu tako da sjednu u teleporter i čarobno se pojave na željenome mjestu.

IBM je također pokrenuo brojne inicijative praktične nastave unutar Second Lifea. Oni istražuju kako provoditi orijentaciju novih zaposlenika u virtualnim okruženjima te kako uspostaviti mentorstvo unutar tih novih svjetova. Nije neobično vidjeti dvije virtualne osobe kako lete i pritom raspravljaju o poslovnoj problematici dok 3D svijet prolazi ispod njih.

Korporacijske inicijative jednostavno prate poteze akademske zajednice koja već polaže prava na kibernetički prostor. Postoji više od 70 fakulteta i sveučilišta koja imaju kampuse ili učionice u Second Lifeu. Ova online okruženja za učenje ispunjena su avatarima koji se kreću po razredima obavljajući virtualne pokuse i primjenjujući načela iz stvarnog svijeta na internetske objekte.

No Second Life nije jedini dostupan virtualni svijet. Na nekim sveučilištima, nastava iz kolegija o gospodarstvu obavlja se pomoću virtualnog gospodarstva masivne internetske igre uloga za više igrača World of Warcraft. U ovoj igri studenti svjedoče djelovanju gospodarskih načela u stvarnom vremenu, dok stanovnici svijeta kupuju, prodaju i razmjenjuju robu. Studenti uče o makroekonomskim silama na ograničenom području, a zatim primjenjuju te rezultate na stvarno gospodarstvo.

Više informacija: http://heyjude.wordpress.com/2007/05/29/virtual-worlds-and-the-future-of-e-learning/

Svijet prema Wikiju

Ne tako davno, službenici su u urediima sa strepnjom promatrali redove uredskih ormara punih dokumenata. Masa registratora za spise bila je prevelika da bi je se organiziralo, ali i suviše dragocjena da bi je se odbacilo.

Danas se organizacije suočavaju s istim poteškoćama kada se pokušavaju kretati kroz opsežne direktorije na svojim tvrdim diskovima. Postoji puno informacija, ali pregled sadržaja kojim bi se utvrdila njegova vrijednost skoro je nemoguć. Za mnoge je organizacije informacija zatrpana negdje na tvrdom disku isto kao da je izbrisana. Izgubljena je bilo kakva vrijednost koju bi ta datoteka imala za izobrazbu ili kao referenca.

Wikiji, web stranice koje mogu uređivati krajnji korisnici, pojavljuju se kao novo sveobuhvatno rješenje za sve probleme na radnom mjestu. Povrh njihove upotrebe kao zamjene za datoteke na tvrdom disku kojih se službenici užasavaju, wikiji dobivaju na važnosti kao obrazovno sredstvo te kao otvoreni forum za razmjenu ideja među kolegama.

Stvarna dodatna prednost za stručnjake za obrazovanje i uspješnost na radnom mjestu je cijena — neki wikiji su besplatni, dok se za ostale plaća samo minimalan mjesečni trošak hosting usluga.

Više informacija: http://www.learningcircuits.org/2007/0607laff.htm

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.