|
Tradicionalno je obrazovni
sustav definiran kao zajednica u kojoj, združeni u stanovitom prostoru,
u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Učitelji
u takvom sustavu vode proces učenja poučavanjem u usklađenim vremenskim
intervalima. Međutim, takav je pristup obrazovanju u suvremenim
uvjetima življenja i gospodarenja izložen važnim promjenama koje
između ostalog podupire informacijska i komunikacijska tehnologija.
Sve su učestalija učenja u kojima su učenici i učitelji razdvojeni,
a rade u vremenski usklađenim ili neusklađenim intervalima, što
uglavnom ovisi o izboru tehničkog rješenja. Fizička udaljenost se
neprestano mijenja (povećava), a pri tom se osigurava sve kvalitetniji
način računalne i hipermedijske komunikacije. Primjena informacijske
i komunikacijske tehnologije u obrazovanju i nastavi obično je određena
sadržajem komunikacije učenika i osobnog računala, pa to globalno
može biti učenje o računalu, učenje s računalom i
učenje od računala. U nas se pretežno zadržavamo na modalitetu
učenja o računalu i time nastojimo poboljšati nastavu i obrazovanje
služeći se računalom u obradi teksta, za rad s tabličnim kalkulacijama,
rad s bazama podataka i za pristup Internetu. Naravno, to je prva
i nezaobilazna razina, dok su preostale dvije učenje s računalom
i učenje od računala još uvijek malo istražene i primijenjene
u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Tijekom posljednjeg desetljeća
sustavno se bavimo upravo tim područjem u nastojanju da ga promoviramo
i podupremo njegov razvoj i primjenu. U vezi s tim predmet naših
istraživanja su razvoj i implementacija:
-
hipermedijskih autorskih ljuski namijenjenih
izgradnji inteligentnih tutorskih sustava
-
distribuiranih sustava obrazovanja
-
korisničkih i prilagodljivih korisničkih
sučelja u odnosnim sustavima.
Ovim radom prezentiramo
samo jedan dio navedenih opsežnih istraživanja. Zbog svoje opširnosti
rad će se izlagati u tri odjeljka, i to upravo onako kako su oni
ovdje i navedeni. Osim toga u posljednjem se nastavku donosi zaključak
te popis literature.
|