U Centru za kulturu i obrazovanje “Zagreb”
od 1992. djeluje Slobodna škola radioničkog tipa za svestrano upoznavanje
umjetničkih djela. Studenti povijesti umjetnosti FF
i ALU uvode se u novi pristup u vremenu predviđenom za metodiku
predmeta likovne umjetnosti. Od 1998. godine i jedan od izbornih
predmeta na Odsjeku povijesti umjetnosti izvodi se radionički (moji
kolegiji: ove godine Paleolitsko slikarstvo).
Novi se pristup može naći u knjigama (v.
u prvom redu J. D. Umjetnost Avantura) i sada i na webu pod nazivom
Metodičke sintagme i paradigme (v. http://msp.fsb.hr
). Članovi grupe Avangarda, koji rade na projektu metodičkog usavršavanja
srednjoškolskih nastavnika likovne umjetnosti, mentori su studentima
pa je tako uspostavljena koordinacija između fakulteta i srednjih
škola.
Smatramo da novi informatički instrumentarij
može biti doista revolucionaran samo ako je pripremljen. Maksimalna
individualizacija i maksimalno aktiviranje s jedne strane i interakcijska
komunikacija s druge ona su dostignuća koja su, iako funkcioniraju
po sebi, dobrodošla informatičkoj revoluciji i nadamo se da
će se ugraditi u nju. Da se ne radi o modi nego da iza svih paradigmi
stoji stvarni uzorak, pokušao je pokazati Ivan Bogavčić u svom magistarskom
radu.