godište II   |   broj 2  |   Zagreb |   21.1.2002. | 

Prof. dr. sc. Jadranka Damjanov

 

Novi pristup obrazovanju

 

Sažetak

Novi pristup koji zastupamo neprestano se inspirira svakodnevnim neuspjesima tradicionalnog pristupa. Ono se temelji i na našim znanstvenim istraživanjima. Rezultati istraživanja impliciraju da obrazovanje ne treba biti drugo nego osvješćivanje onoga što se opaža, a priprema nastavnika iznalaženje putova i sredstava kako se to nenaporno i učinkovito postiže.

U Centru za kulturu i obrazovanje “Zagreb” od 1992. djeluje Slobodna škola radioničkog tipa za svestrano upoznavanje umjetničkih djela. Studenti povijesti umjetnosti FF i ALU uvode se u novi pristup u vremenu predviđenom za metodiku predmeta likovne umjetnosti. Od 1998. godine i jedan od izbornih predmeta na Odsjeku povijesti umjetnosti izvodi se radionički (moji kolegiji: ove godine Paleolitsko slikarstvo).

Novi se pristup može naći u knjigama (v. u prvom redu J. D. Umjetnost Avantura) i sada i na webu pod nazivom Metodičke sintagme i paradigme (v. http://msp.fsb.hr ). Članovi grupe Avangarda, koji rade na projektu metodičkog usavršavanja srednjoškolskih nastavnika likovne umjetnosti, mentori su studentima pa je tako uspostavljena koordinacija između fakulteta i srednjih škola.

Smatramo da novi informatički instrumentarij može biti doista revolucionaran samo ako je pripremljen. Maksimalna individualizacija i maksimalno aktiviranje s jedne strane i interakcijska komunikacija s druge ona su dostignuća koja su, iako funkcioniraju po sebi,  dobrodošla informatičkoj revoluciji i nadamo se da će se ugraditi u nju. Da se ne radi o modi nego da iza svih paradigmi stoji stvarni uzorak, pokušao je pokazati Ivan Bogavčić u svom magistarskom radu.

 

autor | cijeli članak | sažetak| abstract | pdf inačica | naslovnica