|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profesorica napominje da je nastavnicima preskupo kod kuće pretraživati Internet u potrazi za primjerenim edukacijskim sadržajima, a i vrijeme je ograničavajući faktor. »Ravnatelj je sklon takvom načinu rada, škola je zainteresirana, no nema unaprijed određenih sadržaja i metoda. Kada bi nastavni plan i program sadržavao neke od metoda implementacije informacijske tehnologije u nastavu psihologije, objeručke bismo ih prihvatili«. Važna je podrška
|
Voditeljice
Globe programa u II. gimnaziji, prof. geografije Mirna Jakopović,
i prof. biologije i kemije Janja Aničić, kažu nam da se uspjeh
tog programa temelji na nepodijeljenoj podršci uprave škole,
profesora, lokalne samouprave, ali i na entuzijazmu učenika
budući da se sav rad odvija isključivo u slobodnom vremenu,
za vrijeme praznika i izvan nastave. Profesorice su oduševljene
rezultatima, upornošću i voljom mladih učenika, što objašnjavaju
otklonom od teške i krute tradicionalne nastave koja se zasniva
na sedam sati sjedenja u klupama. |
Prema riječima prof. Jakopović
dokaz da našim školama trebaju ovakvi programi i da su ih sposobne
voditi jest i činjenica da je Hrvatska treća zemlja u svijetu po
broju i kvaliteti mjerenja.
Za susrete hrvatskih Globe
škola učenici izrađuju računalne prezentacije, audiomaterijale i
animacije, a nedavno kupljenom videokamerom, sponzoriranom od Plive,
učenici sami stvaraju i videomaterijale.
Edukacijska vrijednost Globe
projekta jest u tome što učenici uče jedni od drugih: od raznih
mjerenja, uporabe videokamere, do rada na Internetu, unosa podataka
u Globe bazu i komunikacije elektroničkom poštom s ostalim Globe
školama. Najčešći je oblik rada timski rad koji je u svijetu znanosti,
poslovanja i obrazovanja prepoznat kao onaj koji dovodi do najviših
rezultata.
U učionici se nalazi
17 umreženih računala spojenih HT ISDN-om na internet, uz 150 besplatnih
sati surfanja mjesečno, što za sada zadovoljava potrebe škole.
Ravnatelj prof. Drago Bagić
kaže nam da je učionica opremana postupno, i to uglavnom sredstvima
škole, ali naglašava da je za uspjeh bila presudna osobna inicijativa
i vlastiti angažman. Ministarstvo prosvjete financiralo je 9 računala,
no nije postojao sustavni pristup opremanju i organizaciji učionice.
Za organizaciju, umrežavanje, infrastrukturu i namještaj pobrinula
se sama škola, uz pomoć grada, te uz donacije roditelja i prijatelja.
Ravnatelj Bagić kaže: »Ja
sebe vidim kao podršku nastavnicima kojima treba stvoriti što bolje
okružje kako bi oni mogli razvijati svoj rad, nastavu i rad s učenicima.«
No, zadivljuje da se smisao
učionice kao općeg dobra škole doista provodi, i to putem slobodnog
pristupa učenicima, koji u svako vrijeme mogu podići ključ u tajništvu
ili na porti škole te se uz predočenje iskaznice škole mogu služiti
računalima izvan nastave, tijekom odmorâ, za vrijeme praznika, navečer.
Onako kako sami žele: za pretraživanje interneta u potrazi za informacijama
potrebnih za pisanje maturalnog rada ili pak omiljenim filmovima,
a nije tajna niti da je u posljednje vrijeme posebno popularno igrati
Quake s više igrača u lokalnoj mreži.
Osim za vlastite potrebe,
škola je voljna dati podršku i raznim drugim informatičkim aktivnostima.
Nedavno je ostvarena odlična suradnja škole s Ministarstvom prosvjete
i CARNetom pri organizaciji CARNetova tečaja Training the Trainers
(link) za potrebe srednjoškolskih nastavnika informatike i matematike.
II. gimnazija pokazala se kao domaćin i partner s jasnim ciljem
i putem pred sobom. Veliki planovi za razvijanje mreže i konstantno
nadograđivanje računala te u idealnim uvjetima angažiranje jedne
osobe za održavanje učionice i weba škole misle postići vlastitim
angažmanom, a velike nade polažu u lokalnu samoupravu.
Nažalost, inicijativa s iznajmljivanjem
učionice CARNet CISCO Akademiji nije ostvarena budući da ideja škole
da se podstanarstvo isplati u obliku opreme (ponajviše se priželjkivao
računalni projektor) nije u skladu s krutim zakonom koji ne dopušta
takav način samofinanciranja učionice, bez obzira na to koliko je
on u najboljem interesu škole. A najam od 200 kuna po satu, koji
propisuje Ministarstvo prosvjete i športa, nije odgovarao ni CISCO
Akademiji, a niti školi, jer bi tek 40% od najma ostalo u vlasništvu
škole, dok bi ostalo pripalo Ministarstvu.
Ono što nas je ipak najviše razveselilo jest entuzijazam učenika, koji se ne zadovoljavaju samo prihvaćanjem ponuđenih im programa, već, prema riječima ravnatelja Bagića, nude im svoje ideje. Jedan od primjera sposobnosti mladih učenika jest i njihov list 'Doping', u kojemu sve rade samostalno i svojim znanjem - od pisanja članaka, intervjua, uređivanja lista pa sve do grafičke pripreme za tisak. Ove se godine spremaju i na izradu elektroničkog godišnjaka na CD-u jer su učenici oduševljeni mogućnostima novih medija pa je upravo u tu svrhu kupljen i snimač CD-a. |
U II. gimnaziji uvjerili smo
se da je informacijska tehnologija u našem školstvu još uvijek stvar
osobnog entuzijazma, a ne sustavnog pristupa. No njezin je razvoj
nemoguće zaustaviti. Nažalost, on se ne odvija sustavno i putem
službenih kanala. Njegov najjači pritisak dolazi izvan nastavnog
sustava, a polako i potiho uvode ga profesori entuzijasti i željni
učenici, koji nesvjesno ruše granice starog sustava i otkrivaju
uvijek nov svijet. Hoćemo li im se pridružiti u tome?
Dragana Kupres
cijeli osvrt | sažetak | abstract | pdf inačica | naslovnica
|