|
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati sadašnju razinu
korištenja i čimbenike koji utječu na primjenu internetskih alata,
odnosno world wide weba i elektroničkih diskusijskih grupa za unaprjeđenje
i dopunu tradicionalnih načina nastave turizma i ugostiteljstva.
Ispitana su 82 nastavnika iz cijelog svijeta kako bi se vidjelo
koriste li internet u nastavi i na koji način. Većina nastavnika
koji predaju ugostiteljski i turistički menadžment koriste internet
u nastavi, ali na različitim razinama i služeći se različitim pristupima.
Rezultati ispitivanja pokazali su da su alati i mogućnosti interneta
vrlo ograničeni kad se koriste u obrazovne svrhe. Nastavnici su
internet tretirali kao jednostavno sredstvo razmjene i traženja
informacija, dok su uočena korist interneta i lakoća korištenja
imale važan utjecaj na načine primjene interneta u obrazovanju.
Najčešće primjene interneta bile su: pretraživanje
interneta radi informacija/podataka, skupljanje podataka o nekoj
specifičnoj firmi, pronalaženje nekog članka, čitanje ili učitavanje
domaćih zadaća, pronalaženje primjera slučajeva iz stvarne prakse
i učitavanje nastavnog programa. Najčešći razlozi izbjegavanja korištenja
interneta u obrazovanju bili su: nemogućnost studenta da dođe do
resursa računalnog laboratorija, pomanjkanje fakultetskog obrazovanja
u područjima vezanim uz internet, nedostatak odgovarajućih web stranica
i činjenica da fakultet ne vjeruje u pogodnosti koje internet pruža
studentima prilikom učenja. Zaključeno je sljedeće: da bi se nastavnici
u turizmu potaknuli da unaprijede način na koji koriste i razine
korištenja internetskih alata u svom pedagoškom radu, institucije
bi trebale savladati prepreke koje postoje u nastavnikovoj svijesti
o tehnološkim mogućnostima, tehnološkim sposobnostima i podršci.
|