Novosti
Veljača 2004. / godište IV / ISSN 1333-5987

Uz virtualni je laboratorij fizika pristupačnija

Dva profesora s University of North Carolina, u Greensborou, rade na programu koji će svakome tko ima računalo omogućiti da nauči osnove fizike na fakultetskoj razini. Jerry Mesiner i Harol Hoffman vode tim od 20 studenata koji će kreirati trodimenzionalan laboratorij u kojemu će studenti moći zumirati i rotirati radnu plohu kako bi proučavali svoje eksperimente. Projekt koristi i tehnologiju iz videoigrica kako bi se omogućilo da više studenata dijeli isti digitalni laboratorij. Očekuje se da projekt završi 2005., a 4,2 milijuna dolara kojima je financiran, novac je iz federalnih dotacija.

Više o tome pročitajte na web stranici:
http://www.news-record.com/news/archives/main.shtml 

Australsko sveučilište uvodi e-learning u obveznu nastavu

Na sveučilištu Deakin u Australiji online učenje podignuto je na novu razinu tako što svaki student mora barem jedan predmet tijekom studija odslušati i položiti online. Odluka da online učenje bude obvezno možda je prva te vrste u svijetu, a primjenjivat će se na svih pet kampusa Sveučilišta Deakin. Prodekan sveučilišta profesor Rob Wallis rekao je da će tako poslodavci moći biti sigurni da studenti koji će ubuduće studirati na Sveučilištu Deakin zaista jesu računalno pismeni.

Više o tome pročitajte na web stranici:
http://the.standard.net.au/index.html

Predavanje 'Primjena ICT-a u nastavi i učenju'

U organizaciji Udruge za razvoj visokog školstva 'Universitas' u Rektoratu Sveučilišta u Rijeci od 23. do 26. veljače održavao se Program inicijalnog osposobljavanja visokoškolskih nastavnika za rad u nastavi (INIOS). Program, koji je financijski podržao Institut Otvoreno društvo Hrvatska, pohađali su visokoškolski nastavnici s više hrvatskih sveučilišta. U izvođenju programa sudjelovale su prof. dr. sc. Jasminka Ledić, doc. dr. sc. Nataša Hoić-Božić i mr. sc. Vesna Kovač s Filozofskog fakulteta u Rijeci.

Cilj programa INIOS usmjeren je na adekvatnu pripremu visokoškolskih nastavnika za sudjelovanje u aktualnim procesima ulaska u Europski prostor visokog obrazovanja, nudeći teme koje usko prate aktualna pitanja hrvatske akademske politike. Osobita pozornost usmjerena je na teme vezene uz pripremu nastavnika za primjenu suvremenih nastavnih metoda koje potiču dubinski pristup učenju i aktivan odnos studenata u nastavi.

U sklopu predavanja 'Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi i učenju' Nataše Hoić-Božić, polaznici su se upoznali s načinima uporabe ICT-a u obrazovanju. Definiran je pojam učenja na daljinu uz pomoć ICT-a te je ukazano na mogućnosti Interneta kao tehnologije za učenje na daljinu, ali i kao nadopune tradicionalnoj nastavi. Polaznicima su prezentirati primjeri WWW stranica predmeta s hrvatskih sveučilišta te su im dane preporuke o kreiranju i objavljivanju sadržaja vlastitih predmeta na WWW. Na predavanju su upoznati i s CARNetovim referalnim centrima za pružanje podrške sveučilišnim nastavnicima u primjeni IT-a u nastavi te s edukacijskim centrom EDUPOINT.

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.