Novosti
Ožujak 2004. / godište IV / ISSN 1333-5987

Nova radionica na temu upravljanja E-learningom u visokom školstvu

U organizaciji CARNetovog edukacijskog centra Edupoint, u Zagrebu će se  5. travnja 2004. godine održati nova radionica na temu upravljanja E-learningom u visokom školstvu.

Radionica pod nazivom “Planning and Managing E-learning in Higher Education” održat će se 5. travnja, od 9:00-16:00 sati u zgradi Sveučilišnog računskog centra SRCE. Autor i predavač radionice je dr. Mark Bullen, direktor Jedinice za obrazovanje na daljinu i tehnologiju Sveučilišta British Columbia, Vancouver, Kanada (http://www.ubc.ca). Dr. Bullen stručnjak je velikog međunarodnog konzultantskog iskustva u planiranju i upravljanju e-learningom na ustanovama. Učestvovao je u pokretanju online poslijediplomskog studija iz tehnologije za obrazovanje na daljinu, a održava radionice i online programe o e-learningu širom svijeta.

Ova će se radionica fokusirati na četiri ključna pitanja o kojima treba voditi računa pri pravilnoj implementaciji E-learninga u visokom obrazovanju:

  • strateško planiranje
  • različiti organizacijski modeli za e-learning
  • tehnološka infrastruktura i
  • pristup studenata tehnologiji.

Namijenjena je menadžerima u visokoškolskim ustanovama.

Okrugli stol: E-learning podrška integraciji sveučilišta

U organizaciji CARNetova edukacijskog centra Edupoint održan je 17. ožujka 2004. okrugli stol na temu E-learning podrška integraciji sveučilišta. Na diskusiji, čiji je voditelj bio dr. sc. Petar Pervan sa zagrebačkog Instituta za fiziku, raspravljalo se na koji način i u kojoj mjeri e-learning može učinkovito pomoći u transformaciji sveučilišta te na koji se način sveučilište mora mijenjati da bi učinkovito implementiralo e-learning.

Kao gosti diskusije sudjelovali su:
- prof. dr. sc. Vlasta Vizek-Vidović, prorektorica za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu
-  prof. dr. sc. Pero Lučin, prorektor za opće poslove i poslijediplomske studije Sveučilišta u Rijeci
- Sonja Špiranec, djelatnica Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu
- Luka Juroš, student i predstavnik UNESCO-ove katedre za menadžment u visokom obrazovanju.

Na raspravi se pozornost posvetila sljedećim temama:

- razvoj obrazovanja kao primarnog resursa za preživljavanje; obrazovanje kao instrument za promjene u društvu
- planiranje i sustavno uvođenje e-learninga u nastavu
- obrazovanje nastavnika na području e-learninga; do koje se mjere mijenja njihov položaj u e-learningu; uz e-learning predavač ne gubi svoju ulogu, već postaje menadžer koji odabire najbolje alate za učenje i ostaje kreativan
- zajedničko djelovanje studenata i nastavnika kao partnera u procesu obrazovanja i pridonošenju zajednici u kojoj djeluju
- prilagodba knjižnica koje bi trebale biti osloncem nastavi na sveučilištima, stvaranje digitalnih materijala kao podrška akademskom okružju, pristup informacijama i u elektroničkom obliku
- utemeljenje standarda za elektroničke oblike diplomskih, seminarskih, maturalnih radnji koje bi trebalo elektronički sistematizirati kako bi služili kao dostupan izvor informacija
- omogućavanje obrazovanja – studiranja, uz primjenu e-learninga,  za zaposlene,  ljude starije životne dobi i sve one koji nisu imali priliku i sredstva studirati nakon srednje škole.

Odgovor na pitanje "Kako sveučilište učiniti kompetitivnim i dinamičnim" dao je prof. Lučin na primjeru riječkog Sveučilišta i projekta e-sveučilišta, koje razrađuje nekoliko točaka:

  • stvaranje sveučilišne baze podataka
  • primjena e-learninga
  • osnivanje e-knjižnice
  • izgradnja sveučilišnog informacijskog centra

Simpozij o e-learningu - rasprava o trenutnom stanju e-learninga u Ujedinjenom Kraljevstvu

Na dvodnevnoj londonskoj konferenciji o e-learningu možete saznati što se zbiva na području e-learninga te prodiskutirati o svim važnim pitanjima. Bez obzira na to želite li istražiti što e-learning nudi vašoj organizaciji, konsolidirati i povećati e-learning programe koje već imate ili dodatno razviti svoju e-learning strategiju, “E-learning age Symposium” pomoći će vam da pronađete potrebna rješenja. Konferencija nudi govorničke prezentacije, ali i praktične, fokusirane i interaktivne radionice. 


Više informacija potražite na web stranici http://www.bizmedia.co.uk/ELEve.html

Kraljuje li još uvijek - sadržaj?

Često se koristi tvrdnja da sadržaj kraljuje. Na taj se način želi pokazati da je sadržaj najvažniji dio čitavog projekta učenja, a ako je to osnovna postavka učenja, ne može se očekivati da npr. implementacija nadoknadi nedostatak sadržaja u ispunjavanju ciljeva učenja.
Konferencija organizirana u Londonu 26. travnja 2004. godine preispitat će mnoštvo različitih načina na koje se može osigurati da sadržaj ostane na čelu svijeta znanja.

Kako izabrati najbolje od materijalâ za učenje namijenjenih općenitoj publici?
Kako naručenom dobavljaču specificirati kakav sadržaj trebamo? Kako izabrati najbolju platformu za potrebe učenja i kako znati da sadržaj uspješno ispunjava zadane ciljeve?

Konferencija se sastoji od plenarnih prezentacija vezanih uz poslovanje, panel diskusije, prostora za sponzorske izložbe, proučavanja specifičnih slučajeva te foruma.


Više informacija potražite na web stranici http://www.bizmedia.co.uk/ELEve.html

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.