Upravljanje učenjem i poučavanjem
Strateški plan upravljanja učenjem i poučavanjem služi kao nadopuna pojedinačnim planovima škola i fakulteta u Australiji te obuhvaća sljedeće stavke: 1. razvoj učenja i poučavanja korištenjem postavljenih strateških uputa za razvoj obrazovanja; razvoj korisničkih službi koje pomažu nastavničkom osoblju i studentima u praćenju zadanih naputaka 2. regrutiranje studenata 3. studentske službe 4. programi namijenjeni studentima Aboridžinima i studentima otočja Torres Strait Australsko nacionalno sveučilište putem fakulteta, škola, odsjeka i poslijediplomskih programa studentima nudi poučavanje, stručni nadzor, kolegije i stipendije prema najvišim međunarodnim standardima. Dobro razvijena infrastruktura Sveučilišta predstavlja važnu podršku u razvoju poučavanja, angažiranju studenata i njihovim obrazovnim iskustvima. Ciljevi Sveučilišta: - osigurati dodiplomske i poslijediplomske programe prema najvišim standardima - povećati kvalitetu prilikom regrutiranja novih studenata - organizirati kolegije čiji kreativni sadržaji odgovaraju profesionalnim potrebama i potrebama zajednice - poticati cjeloživotno učenje ANU studentima pruža mogućnosti da iskuse prednosti i relativno manjih fakulteta s uravnoteženim omjerom nastavnog osoblja i studenata te infrastrukturnih resursa. Kao nacionalno sveučilište, ANU angažira vodeće australsko i internacionalno akademsko osoblje. Učenje i poučavanje obogaćeni su mogućnostima korištenja opširnog fundusa Sveučilišne knjižnice, osobito iz područja Azijskih studija, te fundusom ostalih većih knjižnica glavnoga grada, a uz pomoć modernih tehnologija omogućen je pristup svjetskim datotekama putem satelita i Interneta. Struktura Sveučilišta Odgovornost za poučavanje i učenje izravno ovisi o školama, fakultetima i odsjecima. Zamjenik prorektora ima ulogu poticati i upravljati obrazovnim okružjem na Sveučilištu, dok su dekani i pročelnici zaduženi za upravljanje učenjem i poučavanjem u pojedinim područjima. Odgovornost za nastavni plan i evaluaciju poučavanja imaju pojedini fakulteti i škole unutar okvira institucionalnih i akademskih pravila, procedura i praksi. Unutar tih okvira važnu ulogu ima akademsko povjerenstvo, koje odobrava nove kolegije te promjene u njihovim strukturama te zaprima izvješća o radu fakulteta i škola.
1. Razvoj učenja i poučavanja
U kontekstu misije i ciljeva Sveučilišta, fakulteti, škole i odsjeci prilagođavaju se promjenama u napretku znanosti, promjenama u nastavnim metodologijama te odgovaraju na potrebe studenata i očekivanja zaposlenika i zajednice. Ciljevi i strategije razvoja učenja i poučavanja Cilj 1. Uspostaviti učinkovito vodstvo za inicijative i inovacije u učenju i poučavanju na Sveučilištu Strategije - poticanje aktivnog vodstva na svim razinama odgovornosti s ciljem razvoja dobre prakse i strateških inovacija na Sveučilištu i unutar pojedinih škola i fakulteta - podrška institucionalnim projektima u kojima sudjeluju nastavno osoblje i studenti - razvijanje najboljih metoda u poučavanju, učenju i nadgledanju putem konferencija, seminara i radionica uz podršku Centra za razvoj obrazovanja i akademskih metoda (Centre for Educational Development and Academic Methods) te drugih sveučilišnih tijela. Cilj 2. Učvrstiti veze između poučavanja, učenja i istraživanja unutar kolegija na fakultetima Strategije - razvijanje materijala za učenje i stvaranje jedinstvenih datoteka - povećavanje sudjelovanja studenata u istraživačkim aktivnostima - poticanje naprednih studenata - istraživanje i razvijanje najboljih metoda za praćenje rada studenata - nastavak razvijanja poslijediplomskih programa - poticanje istraživanja obrazovnih metoda u posebnim disciplinarnim kontekstima Cilj 3. Ojačati i demonstrirati predanost Sveučilišta za poučavanjem i nadzorom Strategije - nadziranje rada i utvrđivanje kriterija poučavanja - nagrađivanje najuspješnijih predavača prorektorovom nagradom za uspješno poučavanje - izvještavanje o temama vezanima za rad Sveučilišta u sveučilišnom časopisu (University Reporter and Staff News) te u javnom tisku i drugim odgovarajućim sredstvima Cilj 4. Osigurati što bolje mogućnosti za rad akademskog osoblja Strategije - promicanje poučavanja i akademskog razvoja na fakultetima, školama i odsjecima putem konstantnog obrazovanja predavača (stručni seminari, konferencije) s naglaskom na razvoj pedagoških metoda - obrazovanje novopridošlog nastavnog osoblja putem konzultacija i profesionalne pomoći Centra za razvoj obrazovanja i akademskih metoda; aklimatizacija u novom radnom okružju; razvoj vještina poučavanja - poticanje nastavničkog osoblja na angažman u projektima unutar Sveučilišta i drugih institucija te traženje financijskih izvora za projekte Cilj 5. Podržavati inovativan i fleksibilan pristup poučavanju i učenju Strategije - poticanje nastavničkog osoblja na eksperimentiranje u pristupima poučavanja i učenja; od individualnog učenja do raznih metoda poučavanja manjih i većih skupina studenata; tehnološka podrška inovacijama - osiguravanje stručne pomoći nastavnicima koji eksperimentiraju s novim tehnologijama - omogućavanje pristupa elektroničkim informacijskim mrežama Cilj 6. Omogućiti studentima obrazovno iskustvo koje će im pomoći da postanu učinkoviti i samostalni, ali i motivirani za cjeloživotno učenje Strategije - pomoć studentima u odabiru nastavnih programa, identificiranju i realizaciji njihovih ciljeva na fakultetu - stvaranje programa i razvoj metoda poučavanja koje bi motivirale studente - pristup računalu i Internetu za sve studente i razvoj potrebnih vještina kako bi se njima mogli učinkovito koristiti - obučavanje studenata u “self-managementu” (vještine komuniciranja, povećavanje motivacije i samopouzdanja, pozitivno mišljenje i djelovanje, poboljšavanje ocjena) i vještinama učenja potrebnim za učinkovito, samostalno cjeloživotno učenje - provođenje periodičkih istraživanja studentskih iskustava na ANU radi stvaranja osnova za daljnji razvoj akademske podrške i savjetovanja studenata Cilj 7. Omogućiti resurse za razvoj učenja i poučavanja Strategije - usavršavanje postojećeg modela za pronalaženje izvora financiranja - poticanje inovacija u nastavnom programu koje bi mogle privući vanjsko financiranje - korištenje školarina stranih studenata u poučavanju i učenju tih studenata - osiguravanje sredstava za mogućnost korištenja najnovijih tehnologija u poučavanju.
2. Regrutiranje studenata
Sveučilište na svoje fakultete nastoji privući studente najviše akademske kvalitete, domaće i strane. Cilj 1. Promovirati Sveučilište kao instituciju svjetske kvalitete kako bi se privukli što bolji studenti, domaći ili strani Strategije - uspostavljanje i razvijanje marketinških strategija za razvoj što bolje percepcije o Sveučilištu u nacionalnim i međunarodnim okvirima - izrađivanje promidžbenih materijala Sveučilišta za upoznavanje javnosti i potencijalnih studenata s mogućnostima koje Sveučilište pruža - korištenje raznolikih izvora regrutiranja međunarodnih studenata putem programa za inozemno studiranje u Europi; regrutiranje studenta iz Indonezije, Tajlanda i Južne Azije koji se sami financiraju; regrutiranje studenata sa Srednjeg istoka koji imaju sponzore za poslijediplomske studije; istraživanje područja Južne Amerike i Afrike za potencijalno regrutiranje studenata - privlačenje studenata putem davanja školarina - praćenje zahtijeva i želja studenata za nastavnim sadržajima te otvaranje novih kolegija Cilj 2. Učiniti Sveučilište raznolikijim i međunarodnim Strategije - rad na povećanju prijava kvalificiranih studenata za dodiplomske i poslijediplomske studije iz Australije i svijeta - razvijanje metoda za povećanje broja studenata niskog socijalnoekonomskog podrijetla - iniciranje, razvijanje i promicanje razmjene studenata i nastavnog osoblja sa zemljama Azije, Europe i Sjeverne Amerike Cilj 3. Povećati učinkovitost u regrutiranju studenata Strategije - povećanje veza i suradnje između centara na Sveučilištu koji su odgovorni za regrutiranje studenata - promicanje atraktivnih aspekata Sveučilišta kao npr. ekološki menadžment, psihologija, zapošljavanje natprosječnih studenata, razmjena studenata; redovito održavanje otvorenih dana Sveučilišta
3. Studentske službe
Cilj 1. Omogućiti opsežnu, koordiniranu i pristupačnu mrežu usluga prilagođenih potrebama studenata na njihovu putu ostvarivanja akademskih i poslovnih ciljeva Strategije - razvijanje metoda i praćenje potreba različitih kategorija studenata - uključivanje predstavnika studenata u procese formuliranja i implementiranja načina rada službi - planiranje promjena i razvoja unutar pojedinih službi - poboljšanje pristupa pojedinim službama i smanjenje birokratskih ograničenja - poboljšanje veza između studentskih službi, akademskog osoblja i odsjeka Cilj 2. Osigurati pomoć studentima u rješavanju problema i poteškoća koje utječu na njihovo studiranje Strategije - upoznavanje studenata s mogućim problemima s kojima bi se mogli susresti na Sveučilištu te pomoć u njihovu rješavanju - osnivanje grupa za podršku studentima s problemima - ukazivanje na međukulturalnu toleranciju i posebne potrebe studenata iz različitih kultura - razvijanje metoda za učinkovito rješavanje kriza - stvaranje veza i koordinacije između Sveučilišne zdravstvene službe, Sveučilišnog savjetodavnog centra i Sveučilišne udruge studenata Cilj 3. Pomoći studentima u razvijanju posebnih vještina i stjecanju informacija potrebnih za uspješno realiziranje akademskih i poslovnih ciljeva Strategije - reagiranje na promjene u potrebama studenata i zajednice; razvoj programa za razvoj akademskih i osobnih vještina (uključujući i “self-management”, komunikacijske vještine i vještine potrebne za pronalaženje posla nakon studija) - uvrštavanje u dodiplomske nastavne programe područja vezana za razvoj vještina potrebnih za uspješan nastavak obrazovanja na poslijediplomskim studijima i kasnijem izboru karijere - savjetovanje o pitanjima kao što su pronalazak adekvatnog smještaja, financiranje, zdravlje, honorarni poslovi, planiranje karijere i sl. Cilj 4. Odgovarati na upite i potrebe studenata Strategije - razmatranje upita i prijedloga vezanih za razna studentska pitanja putem Povjerenstva za savjetovanje u obrazovanju i drugih adekvatnih službi - godišnjim izvješćima i drugim mehanizmima povećanje svjesnosti sveučilišnog osoblja o ulozi i radu studentskih službi - ostvarenje čvrstog kontakta između akademskog i administrativnog osoblja koje je odgovorno za rješavanje studentskih pitanja i predstavnika studenata - osiguranje pristupa, osobito putem informacijskih tehnologija, informacijama vezanim za sveučilišnu i nacionalnu politiku koja utječe na visokoškolsko obrazovanje u Australiji Cilj 5. Izgradnja i promoviranje tolerancije na Sveučilištu Strategije - razvijanje novih službi za pomoć siromašnim studentima - osiguranje jednakih uvjeta zapošljavanja i jednaka pravila za sve osoblje - sudjelovanje u relevantnim sveučilišnim komisijama i akcijskim grupama - stvaranje pozitivnih primjera u interakcijama studenata i nastavnog osoblja
4. Studenti Aboridžini i studenti otočja Torres Strait
Aboridžini i stanovnici otočja Torres Strait još su nedovoljno zastupljeni u visokom obrazovanju. Australsko nacionalno sveučilište kroz Jabal – centar za potporu studentima Aboridžinima i studentima s otočja Torres Strait, ima za cilj ispraviti tu nepravdu. Jabal centar, koji je počeo je s radom 1988. godine, aktivno promovira Sveučilište u aboridžinskim zajednicama diljem Australije te putem informacija i usluga pomaže studentima pri upisima i tijekom studiranja. Posebna se pozornost posvećuje poticanju i podršci studentima na poslijediplomskim studijima.
Evaluacija izvedbe postavljenih ciljeva
Provođenje i evaluacija postavljenih strategija provest će se savjesno u svim područjima koja uključuju poučavanje, učenje, studentske službe i regrutaciju studenata. Prikupljanje i kvantitativnu analizu podataka provest će škole, fakulteti, centri i jedinice odgovorne za podršku učenju i poučavanju i njima srodne službe. Ostali podaci i indikacije izvedbe doznat će se iz godišnjih izvješća i putem savjetovanja različitih akademskih službi koje izravno utječu na kreiranje smjernica u poučavanju i učenju.
|