"Australsko nacionalno sveučilište putem fakulteta, škola, odsjeka i poslijediplomskih programa studentima nudi poučavanje, stručni nadzor, kolegije i stipendije prema najvišim međunarodnim standardima."
 
"Aboridžini i stanovnici otočja Torres Strait još su nedovoljno zastupljeni u visokom obrazovanju."

Rajna Gladović: Strateški plan Australskog nacionalnog sveučilišta
Travanj 2004. / godište IV / ISSN 1333-5987
Australsko nacionalno sveučilište (The Australian National University – ANU) u Canberri vodeće je svjetsko sveučilište na polju prirodnih i društvenih znanosti. Studentima nudi iznimne mogućnosti ne samo u odabiru vrhunskih profesora, učinkovitih, ali fleksibilnih nastavnih programa već i u sofisticiranoj infrastrukturi te podršci i odgovaranju na studentske potrebe.
Rajna Gladović
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet
Rajna.Gladovic@CARNet.hr

Upravljanje učenjem i poučavanjem

Strateški plan upravljanja učenjem i poučavanjem služi kao nadopuna pojedinačnim planovima škola i fakulteta u Australiji te obuhvaća sljedeće stavke:
1. razvoj učenja i poučavanja korištenjem postavljenih strateških uputa za razvoj obrazovanja; razvoj korisničkih službi koje pomažu nastavničkom osoblju i studentima u praćenju zadanih naputaka
2. regrutiranje studenata
3. studentske službe
4. programi namijenjeni studentima Aboridžinima i studentima otočja Torres Strait

Australsko nacionalno sveučilište putem fakulteta, škola, odsjeka i poslijediplomskih programa studentima nudi poučavanje, stručni nadzor, kolegije i stipendije prema najvišim međunarodnim standardima. Dobro razvijena infrastruktura Sveučilišta predstavlja važnu podršku u razvoju poučavanja, angažiranju studenata i njihovim obrazovnim iskustvima.

Ciljevi Sveučilišta:
- osigurati dodiplomske i poslijediplomske programe prema najvišim standardima
- povećati kvalitetu prilikom regrutiranja novih studenata
- organizirati kolegije čiji kreativni sadržaji odgovaraju profesionalnim potrebama i potrebama zajednice
- poticati cjeloživotno učenje

ANU studentima pruža mogućnosti da iskuse prednosti i relativno manjih fakulteta s uravnoteženim omjerom nastavnog osoblja i studenata te infrastrukturnih resursa. Kao nacionalno sveučilište, ANU angažira vodeće australsko i internacionalno akademsko osoblje. Učenje i poučavanje obogaćeni su mogućnostima korištenja opširnog fundusa Sveučilišne knjižnice, osobito iz područja Azijskih studija, te fundusom ostalih većih knjižnica glavnoga grada, a uz pomoć modernih tehnologija omogućen je pristup svjetskim datotekama putem satelita i Interneta.

Struktura Sveučilišta
Odgovornost za poučavanje i učenje izravno ovisi o školama, fakultetima i odsjecima. Zamjenik prorektora ima ulogu poticati i upravljati obrazovnim okružjem na Sveučilištu, dok su dekani i pročelnici zaduženi za upravljanje učenjem i poučavanjem u pojedinim područjima. Odgovornost za nastavni plan i evaluaciju poučavanja imaju pojedini fakulteti i škole unutar okvira institucionalnih i akademskih pravila, procedura i praksi. Unutar tih okvira važnu ulogu ima akademsko povjerenstvo, koje odobrava nove kolegije te promjene u njihovim strukturama te zaprima izvješća o radu fakulteta i škola.

1. Razvoj učenja i poučavanja

U kontekstu misije i ciljeva Sveučilišta, fakulteti, škole i odsjeci prilagođavaju se promjenama u napretku znanosti, promjenama u nastavnim metodologijama te odgovaraju na potrebe studenata i očekivanja zaposlenika i zajednice.

Ciljevi i strategije razvoja učenja i poučavanja

Cilj 1. Uspostaviti učinkovito vodstvo za inicijative i inovacije u učenju i poučavanju na Sveučilištu

Strategije
- poticanje aktivnog vodstva na svim razinama odgovornosti s ciljem razvoja dobre prakse i strateških inovacija na Sveučilištu i unutar pojedinih škola i fakulteta
- podrška institucionalnim projektima u kojima sudjeluju nastavno osoblje i studenti
- razvijanje najboljih metoda u poučavanju, učenju i nadgledanju putem konferencija, seminara i radionica uz podršku Centra za razvoj obrazovanja i akademskih metoda (Centre for Educational Development and Academic Methods) te drugih sveučilišnih tijela.

Cilj 2. Učvrstiti veze između poučavanja, učenja i istraživanja unutar kolegija na fakultetima

Strategije
- razvijanje materijala za učenje i stvaranje jedinstvenih datoteka
- povećavanje sudjelovanja studenata u istraživačkim aktivnostima
- poticanje naprednih studenata
- istraživanje i razvijanje najboljih metoda za praćenje rada studenata
- nastavak razvijanja poslijediplomskih programa
- poticanje istraživanja obrazovnih metoda u posebnim disciplinarnim kontekstima

Cilj 3. Ojačati i demonstrirati predanost Sveučilišta za poučavanjem i nadzorom

Strategije
- nadziranje rada i utvrđivanje kriterija poučavanja
- nagrađivanje najuspješnijih predavača prorektorovom nagradom za uspješno poučavanje
- izvještavanje o temama vezanima za rad Sveučilišta u sveučilišnom časopisu (University Reporter and Staff News) te u javnom tisku i drugim odgovarajućim sredstvima

Cilj 4. Osigurati što bolje mogućnosti za rad akademskog osoblja

Strategije
- promicanje poučavanja i akademskog razvoja na fakultetima, školama i odsjecima putem konstantnog obrazovanja predavača (stručni seminari, konferencije) s naglaskom na razvoj pedagoških metoda
- obrazovanje novopridošlog nastavnog osoblja putem konzultacija i profesionalne pomoći Centra za razvoj obrazovanja i akademskih metoda; aklimatizacija u novom radnom okružju; razvoj vještina poučavanja
- poticanje nastavničkog osoblja na angažman u projektima unutar Sveučilišta i drugih institucija te traženje financijskih izvora za projekte

Cilj 5. Podržavati inovativan i fleksibilan pristup poučavanju i učenju

Strategije
- poticanje nastavničkog osoblja na eksperimentiranje u pristupima poučavanja i učenja; od individualnog učenja do raznih metoda poučavanja manjih i većih skupina studenata; tehnološka podrška inovacijama
- osiguravanje stručne pomoći nastavnicima koji eksperimentiraju s novim tehnologijama
- omogućavanje pristupa elektroničkim informacijskim mrežama

Cilj 6. Omogućiti studentima obrazovno iskustvo koje će im pomoći da postanu učinkoviti i samostalni, ali i motivirani za cjeloživotno učenje

Strategije
- pomoć studentima u odabiru nastavnih programa, identificiranju i realizaciji njihovih ciljeva na fakultetu
- stvaranje programa i razvoj metoda poučavanja koje bi motivirale studente
- pristup računalu i Internetu za sve studente i razvoj potrebnih vještina kako bi se njima mogli učinkovito koristiti
- obučavanje studenata u “self-managementu” (vještine komuniciranja, povećavanje motivacije i samopouzdanja, pozitivno mišljenje i djelovanje, poboljšavanje ocjena) i vještinama učenja potrebnim za učinkovito, samostalno cjeloživotno učenje
- provođenje periodičkih istraživanja studentskih iskustava na ANU radi stvaranja osnova za daljnji razvoj akademske podrške i savjetovanja studenata

Cilj 7. Omogućiti resurse za razvoj učenja i poučavanja

Strategije
- usavršavanje postojećeg modela za pronalaženje izvora financiranja
- poticanje inovacija u nastavnom programu koje bi mogle privući vanjsko financiranje
- korištenje školarina stranih studenata u poučavanju i učenju tih studenata
- osiguravanje sredstava za mogućnost korištenja najnovijih tehnologija u poučavanju.

2. Regrutiranje studenata

Sveučilište na svoje fakultete nastoji privući studente najviše akademske kvalitete, domaće i strane.

Cilj 1. Promovirati Sveučilište kao instituciju svjetske kvalitete kako bi se privukli što bolji studenti, domaći ili strani

Strategije
- uspostavljanje i razvijanje marketinških strategija za razvoj što bolje percepcije o Sveučilištu u nacionalnim i međunarodnim okvirima
- izrađivanje promidžbenih materijala Sveučilišta za upoznavanje javnosti i potencijalnih studenata s mogućnostima koje Sveučilište pruža
- korištenje raznolikih izvora regrutiranja međunarodnih studenata putem programa za inozemno studiranje u Europi; regrutiranje studenta iz Indonezije, Tajlanda i Južne Azije koji se sami financiraju; regrutiranje studenata sa Srednjeg istoka koji imaju sponzore za poslijediplomske studije; istraživanje područja Južne Amerike i Afrike za potencijalno regrutiranje studenata
- privlačenje studenata putem davanja školarina
- praćenje zahtijeva i želja studenata za nastavnim sadržajima te otvaranje novih kolegija

Cilj 2. Učiniti Sveučilište raznolikijim i međunarodnim

Strategije
- rad na povećanju prijava kvalificiranih studenata za dodiplomske i poslijediplomske studije iz Australije i svijeta
- razvijanje metoda za povećanje broja studenata niskog socijalnoekonomskog podrijetla
- iniciranje, razvijanje i promicanje razmjene studenata i nastavnog osoblja sa zemljama Azije, Europe i Sjeverne Amerike

Cilj 3. Povećati učinkovitost u regrutiranju studenata

Strategije
- povećanje veza i suradnje između centara na Sveučilištu koji su odgovorni za regrutiranje studenata
- promicanje atraktivnih aspekata Sveučilišta kao npr. ekološki menadžment, psihologija, zapošljavanje natprosječnih studenata, razmjena studenata; redovito održavanje otvorenih dana Sveučilišta

3. Studentske službe

Cilj 1. Omogućiti opsežnu, koordiniranu i pristupačnu mrežu usluga prilagođenih potrebama studenata na njihovu putu ostvarivanja akademskih i poslovnih ciljeva

Strategije
- razvijanje metoda i praćenje potreba različitih kategorija studenata
- uključivanje predstavnika studenata u procese formuliranja i implementiranja načina rada službi
- planiranje promjena i razvoja unutar pojedinih službi
- poboljšanje pristupa pojedinim službama i smanjenje birokratskih ograničenja
- poboljšanje veza između studentskih službi, akademskog osoblja i odsjeka

Cilj 2. Osigurati pomoć studentima u rješavanju problema i poteškoća koje utječu na njihovo studiranje

Strategije
- upoznavanje studenata s mogućim problemima s kojima bi se mogli susresti na Sveučilištu te pomoć u njihovu rješavanju
- osnivanje grupa za podršku studentima s problemima
- ukazivanje na međukulturalnu toleranciju i posebne potrebe studenata iz različitih kultura
- razvijanje metoda za učinkovito rješavanje kriza
- stvaranje veza i koordinacije između Sveučilišne zdravstvene službe, Sveučilišnog savjetodavnog centra i Sveučilišne udruge studenata

Cilj 3. Pomoći studentima u razvijanju posebnih vještina i stjecanju informacija potrebnih za uspješno realiziranje akademskih i poslovnih ciljeva

Strategije
- reagiranje na promjene u potrebama studenata i zajednice; razvoj programa za razvoj akademskih i osobnih vještina (uključujući i “self-management”, komunikacijske vještine i vještine potrebne za pronalaženje posla nakon studija)
- uvrštavanje u dodiplomske nastavne programe područja vezana za razvoj vještina potrebnih za uspješan nastavak obrazovanja na poslijediplomskim studijima i kasnijem izboru karijere
- savjetovanje o pitanjima kao što su pronalazak adekvatnog smještaja, financiranje, zdravlje, honorarni poslovi, planiranje karijere i sl.

Cilj 4. Odgovarati na upite i potrebe studenata

Strategije
- razmatranje upita i prijedloga vezanih za razna studentska pitanja putem Povjerenstva za savjetovanje u obrazovanju i drugih adekvatnih službi
- godišnjim izvješćima i drugim mehanizmima povećanje svjesnosti sveučilišnog osoblja o ulozi i radu studentskih službi
- ostvarenje čvrstog kontakta između akademskog i administrativnog osoblja koje je odgovorno za rješavanje studentskih pitanja i predstavnika studenata
- osiguranje pristupa, osobito putem informacijskih tehnologija, informacijama vezanim za sveučilišnu i nacionalnu politiku koja utječe na visokoškolsko obrazovanje u Australiji

Cilj 5. Izgradnja i promoviranje tolerancije na Sveučilištu

Strategije
- razvijanje novih službi za pomoć siromašnim studentima
- osiguranje jednakih uvjeta zapošljavanja i jednaka pravila za sve osoblje
- sudjelovanje u relevantnim sveučilišnim komisijama i akcijskim grupama
- stvaranje pozitivnih primjera u interakcijama studenata i nastavnog osoblja

4. Studenti Aboridžini i studenti otočja Torres Strait

Aboridžini i stanovnici otočja Torres Strait još su nedovoljno zastupljeni u visokom obrazovanju. Australsko nacionalno sveučilište kroz Jabal – centar za potporu studentima Aboridžinima i studentima s otočja Torres Strait, ima za cilj ispraviti tu nepravdu. Jabal centar, koji je počeo je s radom 1988. godine, aktivno promovira Sveučilište u aboridžinskim zajednicama diljem Australije te putem informacija i usluga pomaže studentima pri upisima i tijekom studiranja. Posebna se pozornost posvećuje poticanju i podršci studentima na poslijediplomskim studijima.

Evaluacija izvedbe postavljenih ciljeva

Provođenje i evaluacija postavljenih strategija provest će se savjesno u svim područjima koja uključuju poučavanje, učenje, studentske službe i regrutaciju studenata. Prikupljanje i kvantitativnu analizu podataka provest će škole, fakulteti, centri i jedinice odgovorne za podršku učenju i poučavanju i njima srodne službe. Ostali podaci i indikacije izvedbe doznat će se iz godišnjih izvješća i putem savjetovanja različitih akademskih službi koje izravno utječu na kreiranje smjernica u poučavanju i učenju.

Životopis
 

 
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet

Rajna.Gladovic@CARNet.hr

 







 
  Naslov
 
  Upravljanje učenjem i poučavanjem
 
  1. Razvoj učenja i poučavanja
 
  2. Regrutiranje studenata
 
  3. Studentske službe
 
  4. Studenti Aboridžini i studenti otočja Torres Strait
 
  Evaluacija izvedbe postavljenih ciljeva
 
 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.