Umjetnost instrukcijskog (nastavnog) dizajna
Stručni rad dr. Sandre C. Ceraulo objašnjava kako proces dizajniranja nastave za online profesore i nastavne dizajnere može biti kreativno i ugodno umjetničko iskustvo. S obzirom na to da mnogi online profesori sami izrađuju nastavne materijale, online profesor i nastavni dizajner vrlo je često jedna osoba. Poznati istraživač kreativnosti prof. Mihaly Csikszentmihalyi kreativnu aktivnost u kojoj se zadatak koji treba izvršiti doživljava kao izazov naziva procesom protoka. U ovom radu možete pronaći ciljeve koje nastavni dizajneri mogu koristiti kako bi odgovorili na pitanje: Kako nastavni dizajn može postati uzbudljiv i kreativan posao koji će im ispuniti životne težnje, umjesto tek uobičajenog posla ispunjenog dosadom i anonimnošću? Više informacija potražite na web stranici http://www.elearnmag.org/subpage/sub_page.cfm?section=4&list_item=14&page=1
E-learning, online učenje, učenje putem weba ili učenje na daljinu:
E-learning, učenje putem weba i učenje na daljinu često se koriste kao sinonimi. Međutim, ti nazivi predstavljaju koncepte čije se značenje razlikuje u sitnim, ali važnim detaljima. Ovaj članak otkriva te razlike, razmatra značenja tih naziva te predlaže njihove definicije. Jasno razumijevanje tih naziva i temeljnih razlika među njima važno je za obrazovne zajednice, kao i za centre za obuku. Ispravna upotreba svakog od tih termina ključna je kako bi se osigurala pouzdana komunikacija između klijenata i ponuđača, članova tehničkih timova i istraživačke zajednice. Temeljito poznavanje svakoga od pojmova i njegovih zasebnih karakteristika ključni je čimbenik pri određivanju adekvatnih specifikacija, ocjenjivanju alternativnih mogućnosti, odabiru najboljih rješenja te omogućavanju i promicanju djelotvornih načina učenja. Više informacija potražite na web stranici http://www.elearnmag.org/subpage/sub_page.cfm?section=3&list_item=6&page=1
Uporabljivost i E-learning
Uporabljivost je osnovni kriterij za ocjenu e-learning tehnologija i sustava. Ona je znak kvalitete i u središte stavlja korisnike i njihove istinske potrebe. Stoga je ispitivanje upotrebljivosti i njezine integracije ili doprinosa procesu učenja vrijedno truda. U ovom je članku opisan kratak pregled nekoliko važnih istraživanja vezanih uz uporabljivost i e-learning te je naglašena potreba za usmjerenijim istraživačkim naporima i empirijskim potvrđivanjem. U zaključku su predložena tri osnovna preduvjeta za ispunjavanje i prihvaćanje uporabljivosti za e-learning. Više o tome pročitajte na web stranici http://www.elearnmag.org/subpage/sub_page.cfm?section=4&list_item=15&page=1
|