Novosti
Studeni 2004. / godište IV / ISSN 1333-5987

Novi CARNetovi online tečajevi

CARNetov edukacijski centar Edupoint razvio je dva nova online tečaja: Pretraživanje online baza podataka i Izrada online tečaja pomoću WebCT-a. Održavanje online tečajeva započinje 6. prosinca 2004. godine., a rok za prijavu istječe 24 sata prije početka održavanja tečaja.

Online tečaj Pretraživanje online baza podataka namijenjen je znanstvenom i nastavnom osoblju, kao i studentima završnih godina studija koji u svom radu imaju potrebu za pretraživanjem online baza podataka.

Online tečaj Izrada online tečaja pomoću WebCT-a namijenjen je ponajprije nastavnom osoblju na hrvatskim visokim učilištima koji žele izraditi i voditi vlastiti online tečaj.

Predviđeno vrijeme trajanje tečajeva je tri tjedna. Tijekom tog razdoblja polaznik može pristupiti tečaju u bilo koje vrijeme i raditi na njemu.

Na tečajeve se možete prijaviti putem elektroničke pošte na adresu edupoint@CARNet.hr.

Više o sadržaju tečajeva i uvjetima prijave možete pročitati na web adresi http://edupoint.carnet.hr/on_line_tecajevi/on_line.html.

Spoznaja i istraživačko učenje u digitalnom dobu 2004

Lisabon, Portugal
15.-17. prosinca 2004.

Cilj je konferencije IADIS CELDA 2004 adresirati glavna pitanja vezana uz razvoj obrazovnih procesa te pedagoških strategija i primjena u digitalno doba. I kognitivna psihologija i računalne znanosti znatno su napredovale, što se odrazilo na obrazovnu arenu. Spajanje tih dviju disciplina nikada nije teklo brže, što utječe i na samu bit akademske zajednice. Pojavili su se izrazi poput učenja “upravo na vrijeme” (just-in-time), konstruktivistički pristup, učenje usmjereno na učenika i kolaborativni pristup, a podržava ih i tehnologija putem novih izuma kao što su simulacije, virtualna stvarnost ili višekorisnički sustavi. Ta je konvergencija otvorila nove mogućnosti, ali i zabrinjavajuća područja. Cilj je konferencije pokriti i tehnološka i pedagoška pitanja vezana uz spomenute novitete. Glavna su područja definirana. Međutim, bit će razmotreni i inovativni doprinosi koji se ne uklapaju u ta područja, ali su izravno povezani s općenitom temom konferencije.

Više informacija

Portali u knjižnicama: Knjižnična tehnologija i planiranje promjena

Kako bi zadovoljile promijenjene potrebe i očekivanja svojih korisnika, knjižnice ubrzano prelaze na sustave koji omogućuju izvođenje sadržaja i usluge pristupa sadržaju putem weba. U kratkom desetogodišnjem razdoblju otkada postoji web, knjižnice su znatno napredovale u omogućivanju pristupa putem weba velikom broju različitih informacijskih usluga, koje su ranije bile dostupne samo osobnim dolaskom u knjižnicu. Međutim, unatoč tom napretku, web stranice mnogih knjižnica i dalje odražavaju fizičku i funkcionalnu organizaciju tradicionalne knjižnice. Pristup uslugama putem weba tek je tanka površinska glazura nad tehničkom knjižničnom infrastrukturom, osmišljenom za podržavanje tradicionalnih knjižničnih usluga. Web stranice knjižnica uglavnom su organizirane oko funkcija knjižnice (međuknjižnično posuđivanje, cirkulacija, reference) ili postojećih pohrana podataka (kartični katalog, indeksi). Za korisnike vješte u služenju webom koji nisu upoznati s tradicionalnim metodama knjižnične organizacije, naše web stranice nisu transparentne niti zadovoljavaju njihove potrebe pri traženju informacija.

Više informacija

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.