Iza svakog uspješnog obrazovanja stoji knjižnica
Studeni 2004. / godište IV / ISSN 1333-5987
Ključ ovog broja sastavljen je od tri pojma: knjižnice, obrazovanje i informacijske tehnologije. Promišljajući o toj kombinaciji, tri autora iz različitih pozicija pišu o promjenama uzrokovanim primjenom informacijskih tehnologija u knjižnicama, promišljajući njihovo značenje u smislu unapređenja obrazovanja.
Daliborka Pašić

Daliborka.Pasic@CARNet.hr

Mnogima je poznat poduzetan, nekonvencionalan i otvoren duh prof. dr. sc. Tatjane Aparac-Jelušić kojim prihvaća i koristi nove tehnologije u svrhu obrazovanja knjižničara novog doba. U članku “Obrazovanje na daljinu i podrška knjižnica” autorica govori o novim izazovima koji su, uz promjene u obrazovanju, stavljeni pred knjižnice i knjižničare.

U članku “Knjižnice u 21. stoljeću” dr. sc. Radovan Vrana govori o novim uslugama knjižnice (nastalim pod utjecajem ICT-a) koje omogućuju uspješan osobni i stručni razvoj korisnika, dok ravnatelj Gradske i sveučilišne knjižnice u Osijeku Dragutin Katalenac piše s pozicije menadžera ustanove, čija je zadaća svojim uslugama podržati visoko obrazovanje osječke akademske zajednice te se brinuti o dostupnosti izvora znanja i informacija građanima. U svom članku “Uloga sveučilišnih knjižnica u ostvarivanju koncepta e-sveučilišta” autor donosi viziju nove sveučilišne knjižnice, ali se i pita o stanju takvih knjižnica u Hrvatskoj.

Ovaj smo broj posvetili knjižnicama želeći time naglasiti važnost njihove uloge u obrazovanju 21. stoljeća. Iako se iz ponekih rakursa čini da su knjižnice tek negdje u pozadini obrazovnog sustava, ne bismo se smjeli iznenaditi ako u jednom trenutku one preuzmu vodeću ulogu u cjeloživotnom obrazovanju pojedinaca.

Pozdravljam vas do sljedećeg jubilarnog (tridesetog!) broja.

Lijep pozdrav,
glavna urednica

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.