Mnogima je poznat poduzetan, nekonvencionalan i otvoren duh prof. dr. sc. Tatjane Aparac-Jelušić kojim prihvaća i koristi nove tehnologije u svrhu obrazovanja knjižničara novog doba. U članku “Obrazovanje na daljinu i podrška knjižnica” autorica govori o novim izazovima koji su, uz promjene u obrazovanju, stavljeni pred knjižnice i knjižničare. U članku “Knjižnice u 21. stoljeću” dr. sc. Radovan Vrana govori o novim uslugama knjižnice (nastalim pod utjecajem ICT-a) koje omogućuju uspješan osobni i stručni razvoj korisnika, dok ravnatelj Gradske i sveučilišne knjižnice u Osijeku Dragutin Katalenac piše s pozicije menadžera ustanove, čija je zadaća svojim uslugama podržati visoko obrazovanje osječke akademske zajednice te se brinuti o dostupnosti izvora znanja i informacija građanima. U svom članku “Uloga sveučilišnih knjižnica u ostvarivanju koncepta e-sveučilišta” autor donosi viziju nove sveučilišne knjižnice, ali se i pita o stanju takvih knjižnica u Hrvatskoj. Ovaj smo broj posvetili knjižnicama želeći time naglasiti važnost njihove uloge u obrazovanju 21. stoljeća. Iako se iz ponekih rakursa čini da su knjižnice tek negdje u pozadini obrazovnog sustava, ne bismo se smjeli iznenaditi ako u jednom trenutku one preuzmu vodeću ulogu u cjeloživotnom obrazovanju pojedinaca. Pozdravljam vas do sljedećeg jubilarnog (tridesetog!) broja. Lijep pozdrav, glavna urednica
|