Zanimljivosti
Veljača 2005. / godište V / ISSN 1333-5987

Informacijsko društvo za sve: Komisija je otvorila savjetovanje kako bi ICT proizvode i usluge učinila dostupnijima

Europska je komisija pokrenula javno savjetovanje o načinu na koji bi se pristup prednostima informacijskih i komunikacijskih tehnologija omogućio što širem krugu građanstva, uključujući i starije ljude te ljude s posebnim potrebama. Ovo je savjetovanje prvi korak u nastojanju Europske komisije da ukloni tehničke izazove i poteškoće s kojima se susreću osobe s posebnim potrebama kao i drugi ljudi pri pokušaju korištenja elektroničkih proizvoda ili usluga kao što su računala, mobilni telefoni i Internet.

“Informacijska i komunikacijska tehnologija mogu biti snažan alat za zbližavanje ljudi, unaprjeđivanje njihova zdravstvenog stanja i blagostanja te obogaćivanje njihovih radnih mjesta i života”, kaže Viviane Reding, povjerenica za informacijsko društvo i medije. “No više od 90 milijuna građana Europske unije te prednosti ne može u potpunosti koristiti ili su u tome sasvim spriječeni zbog starosti ili posebnih potreba. Stoga je omogućavanje starijim ili ljudima s posebnim potrebama da pristupe informacijskim i komunikacijskim tehnologijama i socijalni, etički i politički imperativ. Istodobno, takav potez ima smisla i u gospodarskom pogledu. U Europi danas oko 48% ljudi starijih od 50 godina kaže da ICT njihove potrebe ne ispunjava u potpunosti, ali mnogi od njih kažu i da bi se odlučili na kupnju novih mobilnih telefona, računala te na korištenje internetskih servisa kada bi se njima mogli koristiti.

Danas se otvoreno javno savjetovanje bavi trima ključnim područjima na kojima bi Europska unija mogla promicati e-dostupnost (eAccessibility): javna nabava, certificiranje i zakonske odredbe.

U dokumentu sa savjetovanja izneseno je stajalište da bi javne vlasti zemalja članica EU-a trebale razviti zajedničke zahtjeve kako bi se olakšala nabava dostupnijih dobara i usluga. To bi, nadalje, proširilo tržište za proizvode koji su “dizajnirani da budu dostupni svima”.

Taj dokument predlaže i da se ocijeni bi li mehanizmi certificiranja trebali dodjeljivati oznaku kvalitete proizvodima i uslugama koji su dostupni svima.

Vezano uz zakonske mjere, dokument napominje da nekoliko zemalja članica već ima razvijene zakone vezane uz e-dostupnost te da postoje indikacije da bi usklađivanje relevantnih tehničkih zahtjeva diljem EU-a pomoglo da predloženi zakoni budu jači pokretač promjena, dok bi istodobno promicali interoperabilnost i sprječavali fragmentaciju tržišta.

I na kraju, dokument razmatra niz mjera podrške, kao što je razvoj e-vještina, daljnji razvoj istraživanja na području ICT-a radi promicanja e-dostupnosti te praćenje web dostupnosti i razvoja digitalne televizije.

Zainteresirane strane prijedloge i zaključke mogu komentirati do 12. veljače 2005. Rezultati savjetovanja bit će uključeni u Dokument o e-dostupnosti Europske komisije koji će biti prihvaćen do lipnja 2005.

Više informacija

Guerrina ljestvica

Autori: Tim Guerra i Dan Heffernan

LMS, LCMS, jedinice učenja (learning objects), sinkrono i asinkrono učenje, autorski alati, repozitoriji upravljanja znanjem (knowledge management repositories), razgovori u nizu (threaded conversations), multimedija…. Litanija alata obrazovne tehnologije, terminologije i dobavljača preplavila je voditelje obuke i među kupcima stvorila neprikladnu potražnju. Spoj svih tih pitanja činjenica je da ne postoje dva korisnika računala koji od online učenja očekuju ista iskustva, a vrlo ih malo želi još više vremena provoditi u online okružju. Kako odgovoriti na potražnju za tehnološki podržanim alatima za obuku? Kako možete biti sigurni da ste u procesu instrukcijskog dizajna odabrali ispravnu tehnologiju? Hoće li vaše rješenje biti zadovoljavajuće za krajnje korisnike? Možete li rezultate postići na vrijeme i ne premašiti zadani proračun?

Prije investiranja u LMS sustav, naša organizacija nije imala odgovore na ta pitanja. Kada je zamjenik voditelja prodaje od tima za obrazovne tehnologije tražio da brzo razviju niz online modula koji će se koristiti prije, za vrijeme i nakon dvaju obrazovnih seminara uživo, iz neznanja smo samo prenijeli tekst s papira na ekran. Nismo provjerili je li klijent razumio naš plan, ponudili im druge mogućnosti razvoja, niti im rekli koliko će dugo trajati izgradnja i objavljivanje modula. Kako LMS još uvijek nije bio u uporabi (pregovori s dobavljačem su bili u tijeku), tim nije bio siguran je li funkcionalan. Unatoč tim preprekama naš se pristup (i instinkt) često pokazao ispravnim.

Više informacija

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.