Razgovor s prof. dr. sc. Vjekoslavom Jerolimovim, prorektorom za nastavu i studente Sveučilišta u Zagrebu

http://www.carnet.hr/casopis/32/clanci/1

 
Marc Prensky: Digitalni urođenici, digitalne pridošlice: Razmišljaju li doista drugačije?

Djeca današnjice socijaliziraju se na bitno drugačiji način od svojih roditelja. Brojke su zapanjujuće: više od 10.000 sati igranja videoigara, više od 200.000 primljenih i odaslanih e-mailova i trenutno razmijenjenih poruka na Internetu (IM poruka); više od 10.000 sati razgovora na mobitel; više od 20.000 sati provedenih pred televizorom (čemu je uvelike pridonio MTV), pogledano više od 500.000 promidžbenih poruka – i to prije nego što mladi diplomiraju. Te, možda, u najboljem slučaju, 5.000 sati provedenih u čitanju knjiga. To su »digitalno urođeni« studenti današnjice [1].

 
Petar Jandrić: Četvrta konferencija europskih korisnika WebCT-a

Petar Jandrić i Gordana Jugo iz CARNetova edukacijskog centra Edupointa posjetili su četvrtu konferenciju europskih korisnika alata za učenja na daljinu WebCT-a koja se održala u Barceloni od 6. do 9. veljače 2005. godine. Konferenciji je prisustvovalo više od tri stotine sudionika iz 37 europskih i afričkih zemalja. Sljedeći članak donosi osvrt na teme obrađene na konferenciji i mogućnosti primjene zapadnih iskustava u hrvatskoj praksi.

 
Evelyn McLellan: Unaprjeđivanje postignuća studenata u online učenju i tradicionalnoj nastavi - II. dio

U mnogim obrazovnim ustanovama diljem svijeta izvođenje dodiplomskih i poslijediplomskih studija popraćeno je korištenjem online obrazovnih tehnologija. Razvoj i prilagodba tradicionalnih akademskih kolegija kako bi se mogli izvoditi online otvara niz mogućnosti za nastavno osoblje, ali i za studente. Međutim, postoji i niz bitnih pitanja koja treba adresirati kako bi online učenje pridonijelo obrazovnih iskustvima. U prošle četiri godine dva online magisterija pod nazivom „Menadžment e-poslovanja“ (Management of e-Business) i „IT uz web tehnologije“ (IT with Web Technologies) razvijena su i izvođena na Sveučilištu u Paisleyju (University of Paisley) u Škotskoj. Velik dio sadržaja tih dvaju programa već je bio izvođen i na klasičan način, putem predavanja u učionici, te su na taj način autori imali priliku tijekom niza godina uspoređivati oba modela učenja i izvođenja nastave. Autori su identificirali niz čimbenika vezanih uz unaprjeđivanje postignuća kod online studenata. Ti su čimbenici i obrazovne i socijalne prirode, a uključuju iskusne studente koji su učenju pristupili strateški, samodostatne studente, fleksibilnost pristupa obrazovnim materijalima, mogućnost studenata da sami kontroliraju tempo učenja i ocjenjivanje kojemu je cilj razvoj refleksivnih sposobnosti kod studenata. Ovaj rad analizira te čimbenike, stavljajući naglasak na nova saznanja, dajući pritom i neke preporuke koje će zanimati čitatelje koji i sami sudjeluju u razvoju i izvedbi online obrazovnih programa.

 

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.