Veljača 2006. / godište VI / ISSN 1333-5987
Daliborka Pašić

Daliborka.Pasic@CARNet.hr

Dragi čitatelji,

Što znači biti uspješan online student? Jesu li nam za uspješno svladavanje visokoškolskih programa koji se odvijaju putem Interneta dopuštene vještine koje smo stekli tijekom svojih prethodnih školovanja izvođenih tradicionalnim načinom. Što nastavnici trebaju znati o tome i kako se mogu pripremiti? U članku objavljenom u ovom broju, prof.dr.sc. Ryan Watkins kaže kako upravo priprema studenata za uspješno online učenje postaje rastućim prioritetom obrazovnih organizacija. Na adresi http://home.gwu.edu/~rwatkins/e-learning/ možete, također pronaći vrlo zanimljiv i koristan Student’s Guide to Success in the High-Tech Classroom, a na adresi http://home.gwu.edu/~rwatkins/, više informacija o samom autoru i njegovoj bibliografiji te mnoštvo korisnih informacija o studentskoj, ali i nastavničkoj te institucionalnoj spremnosti za e-learning.

Pri odabiru i ocjeni određene tehnologije za korištenje i provođenje e-learninga u obrazovnim institucijama, menadžment se, kao i nastavno i pomoćno osoblje, rukovodi trenutnim potrebama i određenim kriterijima. Trenutno, jedan od najpoznatijih načina za to je upotreba SECTIONS okvira, autora Batesa i Poola (u Effective Teaching with Technology in Higher Education, 2003). Autori Jim Boyes, Sandra Dowie i Ismael Rumzan koriste ovaj okvir za analizu relativnih prednosti obrazovnih resursa razvijenih upotrebom Macromedijinog softvera Flash. Na adresi http://eduscapes.com/flash/evaluate.htm pronaći ćete raspisane kriterije za evaluaciju projekata rađenih u Flashu, kao i još mnogo dodatnih i korisnih informacija iz područja Flash animacije, interaktivnosti i multimedije.

Početkom veljače, na Institutu Ruđer Bošković održano je predavanje gospodina Johna Wilbanksa (http://cyber.law.harvard.edu/home/john_wilbanks), izvršnog direktora projekta Science Commons, kao još jedno u nizu predavanja pod nazivom Društvo znanja i slobodna razmjena informacija. Gospodin Wilbanks govorio je o svom viđenju prilika i izazova koji se javljaju kod pohranjivanja i prenošenja informacija uslijed upotrebe postojećih i dolazećih informacijskih tehnologija“. Naš kolega Tihomir Katulić prisustvovao je predavanju i za Vas pripremio članak.

Početkom ožujka polaznici prve generacije programa E-learning Tutoring i E-learning Course Design završavaju svoje školovanje u CARNetovoj E-learning akademiji (www.carnet.hr/ELA) što bi značilo da će već idući tjedan Hrvatska biti bogatija za 14 certificiranih course designera i 12 e-learning tutora. Naše tople čestitke uspješnim polaznicima!

Do sljedećeg broja, srdačan pozdrav.

Daliborka Pašić
Glavna urednica

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.