Tihomir Katulić: Društvo znanja i slobodna razmjena informacija – predavanje Johna Wilbanksa na Institutu Ruđer Bošković

Nastavak suradnje CARNeta i Multimedijalnog instituta urodio je još jednim zanimljivim predavanjem. U petak 3. veljače u Knjižnici Instituta Ruđer Bošković, CARNet i Multimedijalni institut ugostili su g. Johna Wilbanksa, izvršnog direktora projekta Science Commons u okviru serije predavanja na temu "Društvo znanja i slobodna razmjena informacija". Science Commons (http://sciencecommons.org) je projekt koji pokušava prenijeti na znanost elemente filozofije otvorenog pristupa i dijeljenja u cilju općeg dobra, nastale u prvom redu na polju slobodnog softvera i slobodne kulture. Ovim predavanjima CARNet i Multimedijalni institut od početka 2004. predstavljaju najistaknutije svjetske stručnjake za pitanja slobodne razmjene informacija, prava u kiberprostoru, intelektualnog vlasništva, slobodnog softvera, otvorenih tehnoloških standarda, otvorenog pristupa znanju i znanstvenim sadržajima i ujednačenog društvenog razvoja.

 
Ryan Watkins: Pripremanje studenata za učenje putem Interneta

Napredak e-learning tehnologije postavio je nove zahtjeve pred studente i mentore. I za mentore i za studente, uvođenje e-learning tehnologija u posljednjem desetljeću obnovilo je dobro poznato iskustvo naobrazbe koja su se u organizacijama zadržala gotovo pola stoljeća. Od videozaslona i izravne razmjene poruka do pravodobne naobrazbe uz pomoć ručnih računala i iPod-a, tehnologije koje obično pronalazimo u organizacijama i domovima - mentorima i studentima pružaju niz novih alata koji imaju potencijal da učenje učine znatno raznovrsnijim i boljim. Kao rezultat toga, učenje konačno napušta učionice i postaje neophodna sastavnica života i rada u našem društvu.

 
Rumzan, Boyes, Dowie: Uporaba okvira SECTIONS za ocjenjivanje alata Flash Media

Jim Boyes, Sandra Dowie i Ismael Rumzan proučavaju Batesov i Pooleov okvir SECTIONS (Effective Teaching in Higher Education, 2003.), niz kriterija koji uključuju potrebe studenata, lakoću uporabe, strukturu troškova, primjenjivost u učenju i poučavanju, interaktivnost, organizacijska pitanja te inovativnost, kao oruđa kojim nastavnici i pomoćno osoblje ocjenjuju prikladnost određene tehnologije za uporabu u učionici. Okvir SECTIONS predstavlja nastavnom i pomoćnom osoblju sveobuhvatni vodič koji potencijalnim korisnicima ne pomaže samo pri odlučivanju hoće li uporabiti određenu tehnologiju već i koje su njezine funkcije najprikladnije u određenoj situaciji; omogućava i grupi poučavatelja i osoblju da osobnom stručnošću pridonesu diskusiji koja se uglavnom usredotočuje na ciljeve učenja. Boyes, Dowie i Rumzan koriste vlastita iskustva pri analiziranju potencijala Flash aplikacija za uporabu u učionici u sklopu Akademskih tehnologija učenja, središta za podršku nastavnom osoblju, da bi istovremeno ilustrirali vrijednost okvira SECTIONS i obrazovnog potencijala alata Flash.

 

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.