Zanimljivosti
Veljača 2006. / godište VI / ISSN 1333-5987

Fleksibilnost sustava za upravljanje učenjem

Pri izvođenju klasične nastave podrazumijeva se da sve učionice nisu i ne mogu biti iste. Također, učionica namijenjena poučavanju fizike nije prilagođena poučavanju npr. povijesti umjetnosti, a velika predavaonica s mnoštvom sjedala nije prikladna malim poslijediplomskim seminarima.

No, dok se stolice mogu složiti u redove ili krug te grupirati prema potrebi, a uz pomoć projektora ili interaktivne ploče kabinet za fiziku može postati predavaonicom za povijest umjetnosti, u većini virtualnih učionica situacija je prilično drugačija. Naime, tipični sustav za upravljanje učenjem (Learning Management System - LMS) strukturiran je generički i sastoji se od diskusijskih foruma, kalendara, alata za testiranje, chata i sl. To su vrlo korisni alati, no virtualne učionice još uvijek nisu dovoljno fleksibilne i prilagođene poučavanju određenih predmeta. Nastavnicima stranih jezika korisni su glasovni diskusijski forumi za provjeru pravilnog izgovora riječi, nastavnicima povijesti interaktivni zemljovidi dok studentima književnosti trebaju alati u kojima će moći pisati i uređivati tekstove.

Optimalno i najjeftinije rješenje ovog problema nalaže novi temeljni dizajn sustava za upravljanje učenjem i to na način koji omogućuje razvoj i integraciju novih alata.

Cjelovit članak o ovoj interesantnoj temi, kao i prijedloge rješenja, možete pročitati ovdje.

Problem privatnosti studenata u online nastavi

U vremenu kada gubimo našu privatnost, kada nas na svakom uglu vrebaju kamere a našu e-poštu i poruke bez problema mogu pročitati druge osobe, neka uporišta privatnosti ipak ne uzmiču. Zanimljivo je da se jedno od takvih uporišta prenijelo se i na područje Interneta.

Naime, putem Interneta možemo pokazati svoje lice te napisati štogod želimo, no pritom naš identitet može ostati zaštićen i privilegiran podatak - što je posebno interesantno kod upisa na online tečajeve. Premda mnogi tvrde da je anonimnost osnova virtualnog kolegija, istina je da zapravo postoji nekoliko razina anonimnosti. Nastavnik/tutor ne mora znati kako student izgleda, čak ni kojeg je spola, ali neki su mu podaci ipak poznati – poput studentovog imena i njegove e-mail adrese. Do nekih podataka nastavnik može doći i putem diskusijskih foruma u kojima studenti sami iznose podatke, no tu valja biti osobito oprezan.

U online učionici identitet studenata dostupan je onima koji imaju pristup kolegiju i mora ostati zaštićen od osoba izvan kolegija. U Sjedinjenim Državama takva zaštita u obrazovanju nije samo pitanje etike već i pravne kategorije Zakona o obiteljskim i obrazovnim pravima i privatnosti. Namjera takvih zakona nije zabrana obrazovnih aktivnosti u sklopu kolegija već izbjegavanje nenamjernih posljedica koje mogu proizaći iz prirode online okruženja kao što je npr. pojava gostujućih predavača. Naime, kada gostujućem predavaču omogućimo pristup online kolegiju, ujedno mu omogućujemo i pristup popisu polaznika. Osim što može vidjeti njihova imena i adrese, on može pristupiti i čitavoj povijesti diskusije kolegija u forumima te tako doći do podataka čije korištenje može uzrokovati velike probleme.

Da bi se izbjeglo kršenje prava privatnosti studenata izuzetno je važno da svi sudionici u online nastavi znaju da općenito studenti zadržavaju autorska prava na sve svoje objave te da se podaci sadržani u objavama ne smiju dijeliti izvan učionice. Također je dobro za svaki kolegij jasno utvrditi pravila ponašanja, no bitno je znati da prevelik naglasak na pitanja privatnosti može utjecati na društvenu dinamiku online učionice.

Cjelovit članak o ovoj temi možete pročitati ovdje.

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.