Zanimljivosti
Studeni 2003. / godište III / ISSN 1333-5987

Varanje i prisvajanje tuđih radova na Internetu u stalnom je porastu u akademskim krugovima. Koliko studenata koristi Internet za varanje i jesu li svjesni da je plagiranje loše?

Anna (22), studentica 4. godine jednog fakulteta u jugoistočnoj Engleskoj, tvrdi da je krađa s Interneta sasvim normalan dio studentskog života. Posljednje tri godine kupovala je ili kopirala eseje i seminarske radove s Interneta i predavala ih kao svoje. Sada piše diplomski rad i većinu materijala nabavlja s Interneta. Tvrdi da je teško uhvatiti ljude koji varaju na taj način.
“Tako je jednostavnije jer katkad ne možeš pronaći potrebne knjige u knjižnici ili ima previše toga što se mora pročitati,” kaže Anna.
“Ali ja uvijek pazim. Najbolje je kombinirati materijale iz knjiga s esejima skupljenim na Internetu.”
Cjelovit članak koji govori o toj zanimljivoj i aktualnoj temi možete pročitati na web stranici http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/3265143.stm.

Mnogi upozoravaju na moguće negativne posljedice uporabe tehnologije u razredu. Hoće li učenici izgubiti mogućnost uspostave kontakta s drugim ljudima? Hoće li njihova sposobnost učenja u potpunosti ovisiti o tehnologiji?

Hoće li u procesu učenja nailaziti na neprikladne materijale? Mnogi su vjerojatno postavljali slična pitanja i kad su izumljeni tiskarski stroj, radio i televizija. Sve te nekadašnje inovacije moguće je upotrijebiti na neprikladan način. Međutim, sve su one dale čovječanstvu neograničen pristup informacijama koje je moguće pretvoriti u znanje. Uz neprikladno korištenje u razredu, tehnologija može postati produženom rukom starih modela poučavanja i učenja. Učenici mogu na računalima vježbati na podjednak način kao i u klasičnim udžbenicima. Umjesto toga, učitelji bi mogli koristiti multimedijalnu tehnologiju kako bi svoja predavanja učinili zanimljivima i poticajnima.
Na web stranici http://www.newhorizons.org/strategies/technology/front_tech.htm#actions možete pronaći članke koji objašnjavaju kako se mogu koristiti računala u poticanju i razvijanju vještine pisanja, provođenju izvornih istraživanja koja mogu koristiti i djeci i odraslima te u rješavanju kompleksnih problema koje bi inače bilo nemoguće riješiti.

Čini se da danas svi - od lokalnih školskih odbora, političara pa do sveučilišnih profesora - imaju svoje mišljenje o korištenju Interneta i tehnologije u obrazovanju. Međutim, ironično je da učitelje, koji se svakodnevno susreću s uporabom računala u razredu, nitko ništa ne pita. A trebalo bi biti upravo suprotno.

Učitelji su često u najboljoj poziciji da vide istinski utjecaj tehnologije na učenje te su u mogućnosti procijeniti što ona zaista može, a što ne. Stoga su povratne informacije od strane učitelja iznimno važne za odlučivanje o pitanjima koja se tiču obrazovanja i tehnologije, a koja bi bila od dugoročne koristi za učenike i škole.
Više o toj zanimljivoj temi pročitajte u članku na web adresi http://www.thejournal.com/magazine/vault/A4576.cfm.

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.