|
|
Zlatko Jelačić: Gigabiti u sekundi i kilobiti u sekundi - mrežna svakodnevica u hrvatskoj akademskoj zajednici |
Kao i svugdje u svijetu, akademska je zajednica i u Hrvatskoj uvijek prednjačila u postavljanju novih standarda na području računalnih mreža. Nakon kratkog predaha na krilima odlične ATM mrežne infrastrukture – među prvima u Europi, korak sa svjetskom akademskom zajednicom tijekom prošle godine opet je uhvaćen. Uspostavom gigabitne okosnice CARNetove mreže hrvatska akademska zajednica opet je ravnopravna drugim europskim i svjetskim akademskim mrežama. No, odmaknemo li se samo malo dalje – u područje pristupnih mreža, situacija je svjetlosnim godinama udaljena od akademskih standarda, ali nažalost i onih u nekim zemljama okružja. |
|
|
Sofija Klarin: Pristup digitalnoj baštini |
Potreba otvaranja vrijednih knjižničnih zbirki javnosti kroz prijenos građe u digitalni oblik, osiguranje njihova korištenja putem Interneta te uključivanje digitalnih reprodukcija kulturno-povijesne baštine u obrazovne procese predstavljaju sažet cilj brojnih projekata digitalizacije građe. Uloga knjižnica u procesu komunikacije digitalne kulturne baštine i korisnika sastoji se u kvalitetnom odabiru, izradi digitalnih reprodukcija, organizaciji njihove obrade, pohrane, dugoročne zaštite i pristupa te poticanju korištenja radi razumijevanja kulturno-povijesne baštine i proizvodnje novog znanja. U analizama korisničkih potreba i uvjeta funkcionalnosti zbirki digitalnih reprodukcija građe osobito se ističe važnost povezivanja srodnih ustanova poput arhiva, knjižnica i muzeja radi njihova simultanog korištenja mrežom i omogućavanja cjelovita uvida u svjetsku baštinu. Povezivanje umreženih informacijskih sustava, odnosno distribuiranih digitalnih zbirki temelji se na primjeni standarda za osiguranje njihove sadržajne i tehničke interoperabilnosti kao i prikladnoj mrežnoj infrastrukturi koja omogućuje brz i pouzdan prijenos sve većih datoteka raznovrsnih digitalnih sadržaja. Veća propusnost mreže osigurat će i lakše izravno korištenje digitalnih reprodukcija objekata baštine kao i onih preoblikovanih u obrazovne višemedijske pakete dostupne kroz knjižnične kataloge ili aplikacije za učenje na daljinu. |
|
|
Emir Imamagić: Grid |
Grid aplikacije su predstavnik novog trenda u razvoju znanosti – e-znanosti. Taj trend pak karakteriziraju vrlo napredni tehnički zahtjevi vezani pogotovo uz komunikacijsku infrastrukturu. Grid aplikacije upravo se temelje na računalnim mrežama nove generacije. Prema tome, CRO-GRID zajednica zajamčeno je jedan od najvećih korisnika nove mrežne infrastrukture. |
|
|
Evelyn McLellan: Unaprjeđivanje postignuća studenata u online učenju i tradicionalnoj nastavi |
U mnogim obrazovnim ustanovama diljem svijeta izvođenje dodiplomskih i poslijediplomskih studija popraćeno je korištenjem online obrazovnih tehnologija. Razvoj i prilagodba tradicionalnih akademskih kolegija kako bi se mogli izvoditi online otvara niz mogućnosti za nastavno osoblje, ali i za studente. Međutim, postoji i niz bitnih pitanja koja treba adresirati kako bi online učenje pridonijelo obrazovnih iskustvima. U prošle četiri godine dva online magisterija pod nazivom „Menadžment e-poslovanja“ (Management of e-Business) i „IT uz web tehnologije“ (IT with Web Technologies) razvijena su i izvođena na Sveučilištu u Paisleyju (University of Paisley) u Škotskoj. Velik dio sadržaja tih dvaju programa već je bio izvođen i na klasičan način, putem predavanja u učionici, te su na taj način autori imali priliku tijekom niza godina uspoređivati oba modela učenja i izvođenja nastave. Autori su identificirali niz čimbenika vezanih uz unaprjeđivanje postignuća kod online studenata. Ti su čimbenici i obrazovne i socijalne prirode, a uključuju iskusne studente koji su učenju pristupili strateški, samodostatne studente, fleksibilnost pristupa obrazovnim materijalima, mogućnost studenata da sami kontroliraju tempo učenja i ocjenjivanje kojemu je cilj razvoj refleksivnih sposobnosti kod studenata. Ovaj rad analizira te čimbenike, stavljajući naglasak na nova saznanja, dajući pritom i neke preporuke koje će zanimati čitatelje koji i sami sudjeluju u razvoju i izvedbi online obrazovnih programa. |
|
|
|
|
|
|
|