Dragi čitatelji, Za prvi broj u 2006. godini odabrali smo članke koji su svojim sadržajem ponajviše usmjereni nastavnicima. Gospodin Damir Rister iz Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja pri Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu, napisao je članak o online ispitivanju u kojemu možete pročitati o prednostima i nedostacima online ispitivanja te u koje ga je svrhe najbolje koristiti. O procjeni znanja uz pomoć računalne tehnologije već smo u dva navrata pisali te vas ovom prilikom podsjećamo i na njih: u 34 broju objavili smo članak naše kolegice Jasminke Maravić, Testiranje putem Interneta, a u broju 21 članak profesora Milana Taradija i profesorice Sunčane Kukolja Taradi, Samoprocjena i procjena znanja u obrazovanju na daljinu. I u ovom broju objavljujemo prijevod jednog poglavlja iz knjige Theory and Practice of Online Learning pod naslovom Poučavanje u kontekstu online učenja, profesora Terryja Andersona s Athabasca Sveučilišta. Članak izvrsno opisuje ulogu nastavnika u online kontekstu kroz pojam “prisutnosti poučavanja” i donosi vrlo konkretne i praktične primjere ocjenjivanja diskusija. Autori drugog prevedenog članka su profesori Gilly Salmon i Ken Giles . U članku govore o ulozi tutora/moderatora u računalnoj komunikaciji, kroz primjer konstruktivističkog pristupa obrazovanju koje se već dugi niz godina provodi u Open Universityju i njegovoj podružnici Bussines School. Članak odlično dopunjava prethodni prof. Andersona, a svakako preporučujemo da potražite i web sjedište www.atimod.com čiji naziv dolazi od “All Things in Moderating. Srdačan pozdrav, Daliborka Pašić Glavna urednica
|