Ožujak 2006. / godište VI / ISSN 1333-5987
O strategiji e-učenja na hrvatskim sveučilištima, aktivnosti u projektu EQIBELT

Tempus projekt EQIBELT: Education Quality Improvement by E-Learning Technology (Poboljšanje kvalitete obrazovanja primjenom tehnologija e-učenja) započeo je u 9. mjesecu 2005. na zajedničku inicijativu sveučilišta u Zagrebu, Rijeci i Dubrovniku, zajedno s konzorcijem sastavljenim od 13 institucija. Projekt koordinira SRCE. Trajanje projekta je 3 godine i za to vrijeme će se nastojati poboljšati kvaliteta sveučilišnog obrazovanja primjenom metoda i tehnologija e-učenja, izraditi i prihvatiti formalnopravni i tehnološki okvir te osmisliti i uspostaviti trajno održiv sustav centara potpore za e-učenje u visokom školstvu. Očekivani rezultati projekta su: (1) prihvaćanje vizije primjene e-učenja na svakom od hrvatskih sveučilišta-članova konzorcija (2) strateški i provedbeni dokumenti vezani uz implementaciju e-učenja na svakom od sveučilišta (3) minimalni tehnički standardi za projekte e-učenja na sveučilištima (4) centri potpore projektima e-učenja na svakom od hrvatskih sveučilišta-članova konzorcija i (5) pilot projekti u području primjene e-učenja.

Prva radionica projekta EQIBELT pod nazivom „Creating University E-Learning Vision and Strategy” održana je u Dubrovniku od 3. do 5. ožujka 2006. godine. Na radionici su sudjelovali vodeći svjetski i domaći stručnjaci na području e-učenja. Svakako je potrebno izdvojiti dr. Tony Batesa i njegovo predavanje pod nazivom „What must academic departments do to ensure access in e-learning?“. Na radionici je provedeno i anketiranje s ciljem sistematizacije znanja od strane stručnjaka na području e-učenja kao potpore u izradi strateških dokumenata uvođenja e-učenja. Anketa je bila strukturirana na način da izvrši prikupljanje i prioritizaciju podataka potrebnih za izradu strateških dokumenata: ciljeva uvođenja e-učenja, prednosti uvođenja e-učenja i kriterija odlučivanja važnih za strateško planiranje uvođenja e-učenja. Pri formiranju ankete korišteni su primjeri strategija e-učenja vodećih europskih fakulteta. Određivanje važnosti i selekcija kriterija odlučivanja ključni su i za izradu modela za višekriterijsko odlučivanje koji će biti jedan od sljedećih koraka.
Nakon same radionice skup anketiranih hrvatskih stručnjaka za e-učenje je proširen. Anketu su provele Nina Begičević i prof.dr.sc. Blaženka Divjak s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.
Više o rezultatima anketiranja moći ćete pročitati u jednom od sljedećih brojeva. Za sada svima koji su sudjelovali u anketi zahvaljujemo. Dodatne informacije o projektu EQIBELT možete pronaći na web stranici: http://eqibelt.srce.hr.

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.