Europski e-tutori - induktivni modeli za online predavanja u sinkronim kolaborativnim okruženjima
S razvojem i širenjem e-learninga pojavila se potreba za istraživanjem najboljih primjera iz prakse te izlučivanjem pedagoških smjernica za e-tutore. S ciljem izgradnje korpusa literature i postupaka koji će generirati smjernice za e-tutore, Europska komisija podržala je projekt eTUTOR koji obuhvaća paneuropske zemlje, uključujući Irsku, Francusku, Španjolsku, Grčku i Ujedinjeno Kraljevstvo.
Ovaj projekt nastoji istaknuti niz metodoloških nepromjenjivosti prilikom pokretanja obrazovanja, pritom u potpunosti koristeći mogućnosti koje nudi informacijsko-komunikacijska tehnologija (ICT) i iskustva stečena u e-learningu.
Svrha projekta je istraživanje višekulturalnih, sinkronih i kolaborativnih situacija (MCCS okruženja), omogućavanje istraživanja o strukturiranju gradiva u online okruženju te razvoj metodološkog modela kojim bi se tutorima osigurali optimalni uvjeti za uspjeh udaljenog učenja.
Više informacija o projektu eTUTOR možete potražiti ovdje.
Anketa eLearning Guild
eLearning Guild zajednica stručnjaka za dizajn, razvoj i menadžment e-learninga i ove je godine pokrenula anketu o budućnosti e-learninga. Odgovori na anketna pitanja prikupljeni su tijekom veljače 2006. a do sada se odazvalo 656 ispitanika.
Analiza prikupljenih podataka pokazuje znatno povećanje zanimanja za Rapid e-learning (više informacija o ovoj vrsti učenja možete pročitati ovdje) te za znatniju uporabu složenih medija u obrazovanju (simulacije, alati za kolaboraciju i komunikaciju, Flash interakcije, baze podataka i dr.).
Ostale podatke, kao i krajnji zaključak provedene ankete, možete pronaći ovdje.
|