Uvodnik
Ožujak 2006. / godište VI / ISSN 1333-5987

Dragi čitatelji,

O obrazovanju se može pisati, govoriti i misliti iz mnoštva različitih aspekata pri čemu se nerijetko dotičemo i područja zagarantiranih ljudskih prava. Uključivanjem suvremene informacijsko-komunikacije tehnologije u obrazovne sustave pravo na stjecanje znanja, ali i mogućnost pristupa obrazovnim sadržajima te informacijama uopće dobiva nove konotacije.
Imamo li svi jednake mogućnosti pristupa suvremenom visokom obrazovanju? Pitanje je koje se postavlja ne samo s ekonomskog stajališta nego i s pozicije oblikovanja putem weba prezentiranog sadržaja i instrukcijskog dizajna. Dr. Jan Steayert (http://www.steyaert.org/Jan/ ) profesor na nizozemskom Fontys University of Professional Education u Eindhovenu analizira paradoks po kojemu tehnologija koja je sama po sebi sjajna platforma za mogućnost uključenja u obrazovanje u stvarnosti isključuje veliki broj ljudi, pri čemu posebno govori o osobama s funkcionalnim oštećenjima.
O Richardu Stallmanu (http://www.stallman.org/ ) u posljednjih se mjesec dana puno govorilo u Hrvatskoj. U Zagrebu je održao dva predavanja o intelektualnom vlasništvu i softverskim patentima te razvoju slobodnog softvera. Naš kolega Tihomir Katulić razgovarao je tom prilikom s gospodinom Stallmanom, poznatim inicijatorom brojnih pokreta za slobodnim kretanjem znanja i informacija, zagovarateljem slobode dijeljenja i kolaborativnog stvaranja. Koliko su ovakvi pokreti i inicijative važni za budućnost upravljanja informacijama i samog obrazovanja ostavljamo vam da zaključite/pretpostavite sami.
Mogućnosti koje nudi tehnologija podcastinga, autorica Eva Kaplan-Leiserson jedna od urednica web sjedišta http://www.learningcircuits.org/, opisala je u članku Trend: Podcasting u akademskom i korporativnom učenju. Autorica vrlo jasno i jednostavno govori o tome što su podcasti, o načinu i svrsi njihova korištenja o tome kako se i zašto kombinira s blogom, ali i o ponekim nedostacima te sumnjama vezanim uz uporabu, naročito u korporativnom sektoru.
I za kraj prof.dr.sc. Blaženka Divjak i gospođa Nina Bogičević informirale su nas u rubrici Izdvajamo o aktivnostima projekta EQIBELT vezanim uz provedbu ankete koja ima za cilj sistematizaciju znanja od strane stručnjaka na području e-učenja kao potpore u izradi strateških dokumenata uvođenja e-učenja. Uživajmo u proljeću! Do sljedećeg broja, srdačan pozdrav.

Daliborka Pašić
Glavna urednica

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.