Uvod
IMPACT 2006, osma godišnja korisnička WebCT konferencija, održana je od 10.do 14. srpnja u Chicagu. Nekoliko mjeseci ranije, u veljači 2006. dovršeno je spajanje tvrtke WebCT s tvrtkom Blackboard pod čijim će brandom, tvrde odgovorni u Blackboardu, WebCT nastaviti dalje živjeti i razvijati se te pružati podršku svojim programskim paketima. Konferencija IMPACT 2006 tako će na svojevrstan način ostati zapamćena kao prva konferencija od trenutka spajanja ovih dviju tvrtki i posljednja koja nosi ovo ime. Na samoj obali Chicago Rivera, u hotelu Sheraton, okupilo se oko 1400 sudionika konferencije: administratora, korisnika , dizajnera te partnera obiju tvrtki. Održano je više od 200 predavanja, okruglih stolova i panela pažljivo raspoređenih u neku od glavnih tema ovogodišnje konferencije: - Razvoj e-learninga
- Strategije za uspjeh
- Upotreba inovativnih alata
- Napredne tehnologije i WebCT
- Omogućavanje učenja
- Učinkovita nastavna praksa i modeli studentske podrške.
Uvodna predavanja
Uvod u konferenciju već tradicionalno imaju pretkonferencijske, uglavnom tehničke radionice. Najkorisnijom za rad Hrvatske akademske i istraživačke zajednice ocijenila sam „WebCT Campus Edition 6.0 GUI Administration“. Radionica se fokusirala na upoznavanje s administratorskim sučeljem WebCT Campus Editiona 6, novim mogućnostima i funkcionalnostima. Ova inačica Campus Editiona, za razliku od verzije 4.1 ima razdvojene uloge aplikativnog servera i servera s bazom podataka, potpunu podršku za novu AAI@Edu.hr shemu, alate za brže kreiranje i objavljivanje tečaja, lakše prenošenje dokumenata s desktopa direktno u tečaj ili mapu tečaja, odvojene uloge dizajnera i instruktora te još mnoge druge prednosti. Predavača Stephena Byrnea iz WebCT-a, često su prekidala brojna, vrlo konkretna pitanja administratora koji već koriste ili su u fazi prelaska na Campus Edition 6. Time se ponešto izgubilo na kontinuitetu predavanja i dobio dojam da je radionica organizirana za naprednije korisnike. Međutim, cilj o detaljnijem pogledu u administratorsko sučelje te o potrebi prelaska na ovaj, nešto složeniji ali mogućnostima bogatiji paket je postignut. Treba naglasiti da je na radionici preporučen prelazak na autentifikaciju preko LDAP baze, ne samo iz sigurnosnih razloga nego i jednostavnije registracije te samoregistracije u bazu WebCT-a te na tečajeve. Konferenciju su uvodnim predavanjem Welcome to the New Blackboard – Blackboard 2.0 otvorili Michael Chasen (CEO, Blackboard) i Matthew Serbin Pittinsky (Chairman, Blackboard). Ova dva suosnivača Blackboarda ukratko su predstavila programske inovacije te najavila kako je spajanje WebCT-a i Blackboarda trasiralo put za novo doba e-learninga. Za krajnje korisnike prvi korak novog doba vjerojatno će označiti ujedinjenje alata WebCT i Blackboarda u jedinstven proizvod najboljih karakteristika. Ovaj će proizvod imati krovni naziv „Blackboard Learning System“ s pripadajućom detaljnijom oznakom svakog paketa (Vista Enterprise Licence za dosadašnji WebCT Vista, CE Enterprise Ltd Licence za dosadašnji WebCT Campus Edition – Institution Licence itd.). Ono što uistinu fascinira su milijuni korisnika koji su se spajanjem ovih dviju tvrtki ujedinili te više od 3.650 klijenata u 60 zemalja širom svijeta.
Project Caliper
Većina sudionika konferencije, uglavnom dizajnera, stigla je sa brojnih sveučilišta Sjedinjenih Američkih Država te manjim dijelom iz Južne Amerike i ostalih zemalja. Nasuprot našem hrvatskom iskustvu (CARNet kupuje godišnju WebCT licencu te je, uz ostale usluge, besplatno nudi svojim članicama) svako američko sveučilište zasebno kupuje licencu i administrira sustav. Iako je CARNet i za narednu godinu obnovio licencu za Campus Edition 4.1 bilo je zanimljivo čuti američka iskustva vezana uz migraciju na Campus Edition 6. Posebno bih istaknula vrlo posjećeno predavanje dizajnera i nastavnika sa South Texas Collega „WebCT Campus Edition 6 Transition: Making it Work“. Ovaj je koledž bio izabran za sudjelovanje u WebCT Campus Edition 6 Partner Programu. Na prezentaciji je detaljno objašnjena strategija migracije na Campus Edition 6, rokovi, priprema, obuka studenata, tehnički uvjeti prelaska te problemi nastali tijekom procesa migracije. Još je nekoliko sveučilišta imalo izlaganje na istu temu a izdvojila bih The University of Texas s temom „Migrating to WebCT Campus Edition 6: A Pilot Program Post Mortem“. Sveučilište je izradilo pilot program za prelazak na Campus Edition 6 i pritom, tijekom testiranja, naišlo na veliki otpor i dizajnera i studenata. Dodatnu otegotnu okolnost izazvalo je kašnjenje isporuke hardvera no naposljetku su entuzijazam i upornost nadvladali te je Campus Edition 6 uspješno implementiran. Blackboard je, jednako kao i WebCT, tijekom konferencije održao brojne prezentacije proizvoda i inovacija koji se uspješno mogu inkorporirati u WebCT Vistu ili Campus Edition. Prezentacije proizvoda dijelom su održane u dvorani namijenjenoj isključivo za promociju proizvoda a dijelom na izlaganjima tijekom konferencije. Spomenut ću samo neke. Blackboard Community System i Blackboard Content System već su zaživjeli među korisnicima. Blackboard Community System ili kako ga nazivaju „One stop web-shop“ funkcionira neovisno o tečaju, kao centralni repozitorij svih usluga neke akademske zajednice. Za cilj ima širu razmjenu informacija kojima, s različitim ovlastima, mogu pristupiti studenti, profesori ili roditelji studenata. Community Sistem uspješno je implementiralo više od 500 ustanova.
Blackboard Content System, je nasuprot usmjeren na sadržaj učenja, njegovo prikupljanje i „dijeljenje“. Administratorima i nastavnicima na taj je način omogućeno jednostavno zajedničko korištenje sadržaja te njegovo prenošenje među tečajevima pa čak i institucijama. Od proizvoda koji tek dolaze treba spomenuti Project Caliper – proizvod usmjeren na procjenu znanja i postignuća. Pod procjenom znanja i postignuća ne misli se samo na studente i njihov uspjeh nego i evaluaciju kompletnog programa pojedine ustanove. WebCT-eva prezentacija o e-Packovima privukla je pažnju sudionika konferencije. E-packovi predstavljaju već gotov – ready-to-use – sadržaj šezdesetak različitih disciplina koji se uz mogućnost prilagodbe lako inkorporiraju u tečajeve. S brojnim provjerama znanja, od kvizova do testova, e-packovi uvelike mogu uštedjeti vrijeme dizajnerima: lako su dostupni i pretraživi što je i predstavljeno na prezentaciji „Evalueting an e-Pack in 10 minutes or Less“ . Kako je sadržaj svakog e-packa odgovornost izdavača (izdavači kreiraju sadržaj u WebCT okružju) a ne WebCT-a, preporuka je njegova provjera prije objavljivanja u tečaju. E-packovi, nažalost, nisu dostupni na hrvatskom jeziku.
Završna predavanja
Valja još spomenuti izlaganje Madhuri Kumar , C. T. Bauer College of Business, University of Houston, na temu uspješnog uvođenja i korištenja RSS-a (Real Simple Syndication) u WebCT-u. Korištenje ove tehnologije omogućava kontinuirano unapređenje i obnavljanje sadržaja bez ulaganja dodatnih napora. „Donoseći“ novosti iz nekog područja interesa izravno u sadržaj RSS djeluje poticajno na studente i posredno inicira diskusije. Konferenciju je zatvorilo predavanje dr. Hellen Barrett, umirovljene profesorice sveučilišta u Anchorageu i cijenjene autorice radova iz područja e-portfolija. Njeno izlaganje e-portfolios: Digital stories of Deep Learning pokazalo je osnovne principe elektronske priče i njenu primjenu u edukaciji. Nekoliko odabranih elektronskih priča koje smo imali prilike vidjeti odali su snagu poruke koja se može prenijeti ali i jaku motiviranost onih koji je stvaraju. Korištenje multimedijalnih alata jedan je od načina za poticaj onih koji uče. Svim se sudionicima na sudjelovanju zahvalio Michael Chasen te pozvao na slijedeću zajedničku konferenciju - BbWorld '07 u Bostonu, u srpnju 2007. godine. Na kraju valja pohvaliti uigrani tim ljudi koji stoji iza izvanredno organizirane konferencije.
WebCT u CARNetu
Svojim članicama CARNet od 2000. godine nudi besplatan pristup alatu WebCT. Aktivno ga u Hrvatskoj koriste 43 ustanove, a u sustavu se trenutno nalazi 6265 korisnika: studenata, dizajnera i nastavnih asistenata u 526 tečajeva. Kroz sustav je od početka registrirano 9160 korisnika koji su se barem jednom prijavili na WebCT. Velika većina korisnika dolazi s fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (89%), potom iz Osijeka (5,84%), Rijeke (1,95%) i ostalih sveučilišta. Kada govorimo o ustanovi s najviše korisnika WebCT-a to je Fakultet elektrotehnike i računarstva, s čijim je portalom izvedena integracija. Načini korištenja WebCT-a u Hrvatskoj su različiti: od uporabe kao dodatka klasičnoj nastavi do obaveznog korištenja u nastavi na cijeloj ustanovi. Od 1.11.2005. godine za prijavu na WebCT sustav koristi se isključivo LDAP autentifikacija što znači da svaki korisnik koji želi koristiti ovu uslugu mora biti registriran u sustavu AAI@Edu.hr te imati dodijeljenu korisničku oznaku. Više o WebCT-u možete doznati na CARNetovim Internet stranicama. Kontakt: 01/6661 616, webct@carnet.hr
|