Uvodnik
Listopad 2006. / godište VI / ISSN 1333-5987

Uvodnik

Dragi čitatelji,

jeste li se ikad upitali koliko se učenje može povezati s igrom i suvremenom tehnologijom te u kojoj mjeri ta povezanost može utjecati na moderno obrazovanje? Jesu li zaista naši učenici pohrlili u 21. stoljeće ostavljajući pritom nastavnike i škole zaglavljene u prošlosti?

Ovom interesantnom temom već se niz godina bavi vodeći svjetski stručnjak g. Marc Prensky, autor mnogih radova objavljenih u časopisima kao što su The New York Times, Newsweek, The Wall Street Journal itd. U ovom smo vam broju pripremili prijevod njegovog posljednjeg članka "Slušajte urođenike" u kojem opisuje koliko je zapravo važno slušati učenike 21. stoljeća te razumjeti njihove zahtjeve i potrebe.

Kolega Tihomir Katulić sudjelovao je na radionici o "Zaštiti intelektualnog vlasništva za istraživače" na kojoj su, između ostalih, svoja iskustva iznijeli i stručnjaci s Oxfordskog sveučilišta. Ekskluzivno za časopis Edupoint, kolega Katulić opisuje oxfordska iskustva ali i teme potaknute od strane domaćih stručnjaka s područja procjene vrijednosti i zaštite intelektualnog vlasništva.

Pripremili smo vam i drugi dio zaključnog izvješća za projekt Weatherstation Learning Alliance te članak Daniela D. Pratta pod nazivom "Dobro poučavanje: Jedan oblik koji pristaje svima?" Radi se o tekstovima namijenjena prvenstveno polaznicima CARNetove E-learning akademije, ali i ostalima zainteresiranima za primjenu suvremenih tehnologija u obrazovanju.

Na kraju vam želimo dovoljno slobodnog vremena za čitanje tekstova koje smo vam pripremili, ali i za razmišljanje o potrebama današnjih učenika. Pozdravljamo vas uz završnu riječ g. Prenskog koji kaže: "Ako ne zastanemo i poslušamo djecu s kojom radimo, ako ne počnemo cijeniti njihovo mišljenje i napravimo velike promjene na temelju dobrih prijedloga koje nude, u 21. ćemo stoljeću upravljati školskim zgradama - ali s učenicima koji su fizički ili mentalno negdje drugdje."


Srdačan pozdrav,

Robert Majetić,
glavni urednik

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.