Zanimljivosti
Listopad 2006. / godište VI / ISSN 1333-5987

Sigurnost u e-nastavi

Iako e-nastava ima mnogo toga zajedničkog s razrednom nastavom, postoji jedna temeljna razlika u načinu na koji je proces često organiziran. Naime, razredna nastava razvijala se tijekom mnogo godina i zadatak podučavanja rutinski je posao za profesore. Jasno, predavanja se povremeno nadograđuju, korigiraju i dodaju se nove teme, ali temeljni je proces još uvijek rutinski.

Za razliku od toga, e-nastavu često se prikazuje kao projekt. Projekt ima jasno definiran raspored, ciljeve koji se trebaju ispuniti i, u većini slučajeva, ograničen proračun. Budući da je svaki projekt izloženim nekim rizicima, upravljanje rizikom ključan je zadatak u upravljanju projektom.

Usporedo s rastom popularnost i širine utjecaja e-nastave raste i potreba za razumijevanjem sigurnosti. Lisa Neal (2004.) ističe kako upotreba elektroničkih sustava u određenom području također povlači za sobom dodatna pitanja sigurnost i privatnosti. Tako npr. bežični transponderi koji se koriste za naplatu cestarine na cestama mogu ugroziti privatnost vozača stvarajući elektronički trag njihovog kretanja. Slično tome, sustavi e-nastave bilježe sudjelovanje i vrijeme reakcije učenika, što također zadire u privtanost i sigurnost.

Cjeloviti članak o sigurnosti u e-nastavi ovoj temi možete pročitati na web stranici http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=tutorials&article=19-1

Kreiranje tečaja e-nastave

Na web stranicama časopisa eLearn Magazine pronašli smo praktičan vodič za kreiranje e-nastave s vlastitim tempom koji je zamišljen prvenstveno kao pomoć timovima dizajnera nastave i predmetnih stručnjaka u stvaranju učinkovite e-nastave s vlastitim tempom.

Ovaj vodič iznosi najbolje prakse za unapređivanje iskoristivosti, koje mogu upotrijebiti bilo koji dizajneri nastave ili predmetni stručnjaci, a stvoren je tako da za korištenje tih tehnika nije potrebno predznanje o iskoristivosti.

Autori ističu da primjena sustava iz ovog vodiča smanjuje vjerojatnost zbunjivanja ili gubljenja učenika u gradivu, pa čak i neuspjeha učenika u završavanju tečaja jer prati cjelokupni razvojni ciklus tečajeva e-nastave.

Više informacija o ovom priručniku možete pročitati na web stranici: http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=tutorials&article=24-1

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.