Johnny El-Rady: Kliknuti ili ne kliknuti - pitanje je sad

Studentske grupe od stotinu ili više studenata nisu rijetkost u visokom obrazovanju. S tako velikim upisnim kvotama, nastavnicima može biti teško integrirati komponente aktivnog učenja u tradicionalan oblik predavanja koji se obično usvaja u takvim velikim grupama. Da bi pomogao u rješavanju ovoga problema, profesor Johnny El-Rady sa Sveučilišta u Južnoj Floridi raspravlja o svojem korištenju elektroničkog sustava glasovanja u učionici pri dijeljenju testova i postavljanju pitanja za sudjelovanje na nastavi u visoko popunjenom kolegiju iz biologije za studente kojima to nije glavni predmet. Pomoću džepnog "clickera" studenti su mogli odgovarati na pitanja koja im je postavio nastavnik i odmah primiti povratnu informaciju o točnosti svojih odgovora. U svom članku El-Rady pokazuje kako nastavnici mogu koristiti takva pitanja da bi omogućili stanke tijekom duljih predavanja, iskoristili rezultate i dijeljenje odgovora za razjašnjavanje mogućih nejasnoća te omogućili raspravu nakon kvizova i pitanja. On je tako postigao povećanje posjećenosti predavanja i poboljšanje rezultata ispita na svojem kolegiju, što govori da CPS zaista može povećati kvalitetu nastave i usvajanje gradiva.

 
Tihomir Katulić: Budućnost učenja – Učenje u pokretu

Danas se više uopće ne postavlja pitanje da li mobilno učenje izvedivo, već se razmatra na koji se način može efikasno uklopiti u neki obrazovni program. Bilo da je riječ o tehnologiji ili metodologiji, mobilno učenje istovremeno predstavlja i izazov i priliku.

 
Martina Hribar, Aleksandra Mudrinić Ribić, Gordana Jugo: Online Educa 2006

Dvanaesta po redu konferencija Online Educa 2006., sa do sada najvećim brojem registriranih sudionika, čak 2048 iz 75 zemlje svijeta, ponovno je potvrdila svoj status najveće svjetske međunarodne konferencije iz područja primjene IT tehnologije u poučavanju. U periodu od 29. studenog do 1. prosinca, tijekom kojeg se ovogodišnja konferencija održavala u Berlinu, dat je prikaz najnovijih svjetskih dostignuća u području e-learninga s različitih aspekata. O tome svjedoči i obiman program konferencije podijeljen na 12 tematskih područja od kojih bismo svakako izdvojili Designing Effective Online Learning, Game-Based Learnig and Simulations, Quality Standards, Lifelong and Informal Learning, The Impact of ICT in Schools. U okviru navedenih tema organizirane su brojne radionice, seminari, debate i diskusije, plenarne i prezentacijske sesije na kojima je nastupilo čak 491 predavača iz 42 zemlje. Doživljaj i komentare ovogodišnje konferencije triju djelatnica CARNeta, Gordane Jugo, Aleksandre Mudrinić i Martine Hribar, koje su pratile plenarne i prezentacijske sesije, donosimo u nastavku.

 

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.