Julie Foertsch, Morton Ann Gernsbacher: Kad medij prikazuje sadržaj: Korištenje jedinstvenih obilježja online komunikacije

Literatura o online obrazovanju nastala tijekom posljednjih desetak godina pokazuje veliku složnost u stavovima s obzirom na pedagošku praksu nužnu za stvaranje online nastave koja je učinkovita barem jednako kao i klasična nastava (tzv. nastava "licem u lice") koju zamjenjuje. Kao što su već mnogi autori istaknuli, načela koja vode učinkovitu online nastavu slična su načelima koja su temelj učinkovite nastave u razredu. Knjiga koju su napisali Chickering i Gamson, "Sedam načela dobre prakse u dodiplomskom obrazovanju" ("Seven Principles of Good Practice in Undergraduate Education", Chickering i Ehrmann i Graham et al.), prikazuju na koji se način ta načela primjenjuju na internetsko obrazovanje, usprkos činjenici da se online nastavnici i studenti rijetko osobno susreću.

 
Rayenne Dekhinet, Keith Topping, David Duran, Silvia Blanch: Želim učiti sa svojim kolegama putem Interneta!: Učenje stranog jezika kroz uzajamnu poduku koju pružaju kolege tutori

Budući da su tehnološki alati danas gotovo neizostavni za učenje stranog jezika (Sotillo 2000), inovativna pedagogija i metodologija potrebne su za uspješno uključivanje računala u nastavni plan i program stranog jezika. Poput bilo kojih drugih razrednih alata, tehnologija za učenje jezika mora pružati prilike za vježbanje jezika u izvornim kontekstima i okruženjima prilagođenima korisniku. S obzirom da internetske tehnologije imaju potencijal za povezivanje učenika preko nacionalnih i jezičnih granica, one su pune takvih prilika. Posebice, internetske i srodne tehnologije mogu dati novu snagu tehnikama učenja koje uključuju pomoć kolega tako što učenicima jezika omogućuju komuniciranje s izvornim govornicima jezika koji uče. U ljeto 2006.g. dvije osnovne škole, jedna u Škotskoj i jedna u Španjolskoj, sudjelovale su u inovativnom programu koji je obuhvaćao tehnike poduke od kolega tutora u aktivnostima zajedničkog učenja i kojim se ocjenjivao utjecaj na razvoj pisanja učenika na njihovim drugim jezicima. Program je povezao govornike engleskog jezika koji uče španjolski jezik s govornicima španjolskog jezika koji uče engleski jezik, koristeći se novošću i svrhovitošću korištenja pomoći kolega u drugoj državi kao ciljne skupine. Ovim malim istraživanjem, koje je dio većega projekta, nastoji se procijeniti pedagoška vrijednost metodologija uzajamne poduke koju pružaju kolege tutori putem Interneta kao djelotvornog i zanimljivog alata za učenje jezika.

 

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.