"Ovakav oblik izvannastavnih aktivnosti, priznala nam je većina sudionika u projektu, dodatno zbližava profesore s učenicima te pridonosi boljim međuljudskim odnosima u srednjim školama uključenima u projekt."

Antonela Marušić: Interkulturalni projekt
Studeni 2003. / godište III / ISSN 1333-5987
Ove se godine zagrebačka Geodetska tehnička škola po sedmi put uključila u međunarodni projekt “This is our time”. Riječ je o globalnom komunikacijskom projektu koji se u cijelom svijetu održava jednom na godinu pod pokroviteljstvom UNESCO-a s ciljem da se mladim ljudima omogući komuniciranje putem Interneta na različite načine i na različite teme. Projekt se održava od 1995. godine, a ovogodišnja tema bila je Interkulturalni dijalog. Ukupno se prijavilo 216 škola iz 51 zemlje. Učenici iz hrvatskih škola u tom globalnom komunikacijskom projektu redovito postižu visoke rezultate, o čemu svjedoče njihovi visoki plasmani unazad posljednjih osam godina otkad se projekt organizira.
Antonela  Marušić

Projektne aktivnosti

U noći s 19. na 20. studenoga 2003. godine pred Geodetskom tehničkom školom dočekali su nas brojni učenici koje kasni noćni termin nije nimalo uspavao. Dapače, adrenalin, budnost i želja za što boljim plasmanom mogli su se lako iščitati s njihovih lica. Zanimljivo je dodati da su im se kao podrška pridružili i mnogi bivši učenici koji su proteklih godina sudjelovali u kvizu znanja "Unite the Nations".
Nakon što se pola sata nakon ponoći cijeli učenički tim okupio u radnom kabinetu profesor Zlatan Soldo, voditelj projektnog tima, izveo je najvažnije logističke pripreme, podijelivši učenike koji će sudjelovati u kvizu u odabrane grupe.

Za cijelo vrijeme održavanja kviza atmosferu i aktivnosti u informatičkoj učionici pratile su dvije učenice koje su na temelju viđenoga pisale “kronologiju” u kojoj se tradicionalno bilježe duhovite digresije, šale te sva važnija zbivanja koja prate ovaj zanimljiv i jedinstven projekt.

Entuzijazam u stjecanju znanja

Informatička pismenost, opće znanje, snalažljivost u pronalaženju i provjeravanju podataka te timski rad – sve su to kategorije koje su učenicima potrebne za postizanje što boljeg rezultata u ime školskog kolektiva.
Individualni rezultat ovdje je nemoguće mjeriti jer ima previše pitanja da bismo se mogli međusobno dijeliti, a s obzirom na to da se informacije pretražuju u grupama, najvažnije su brzina i točnost – povjerio nam je bivši učenik geodetske škole Dario Jukica.

Užurbanost, pretraživanje podataka, listanje knjiga, enciklopedija, popratne literature i užurbano klikanje na brojne miševe u informatičkoj učionici stvorili su istinsku zdravu natjecateljsku atmosferu. Kad smo odlučili malo zaviriti u sadržaj upita, začudili smo se nad težinom određenih pitanja iz zemljopisa, povijesti, kulture i sporta. Učenicima su od velike pomoći bili i njihovi profesori, od kojih su mnogi u kasne noćne sate došli podržati svoje učenike. Ovakav oblik izvannastavnih aktivnosti, priznala nam je većina sudionika u projektu, dodatno zbližava profesore s učenicima te pridonosi boljim međuljudskim odnosima u srednjim školama uključenima u projekt. Mnogo opušteniji kontakt s profesorima negoli je to slučaj tijekom redovite nastave te sama činjenica da su posjetili školu u neobičnom noćnom terminu oduševili su mnoge učenike i učenice. Prema odredbama obiteljskog zakona njihovi su roditelji morali odobriti njihovo sudjelovanje u projektu. Nije naodmet spomenuti i to da je tijekom tih aktivnosti učenicima osigurana hrana i sokovi.

Sudionicima je ipak najatraktivniji i najzanimljiviji dio projekta bila videokonferencija sa školama iz Kanade i Nizozemske, u kojoj je sudjelovala sedmeročlana grupa učenika Geodetske škole. Zbog vremenske razlike od šest sati, posebno je atraktivan bio kontakt s kanadskom školom. Učenički tim Kanađanima je predstavio neke od autentičnih hrvatskih običaja, s posebnim osvrtom na Martinje i legende o životu sv. Martina. Naša je ekipa uz pratnju gitare otpjevala na kajkavskom narječju pjesmu inspiriranu Martinjem, a Kanađani su uzvratili euforičnim pljeskom i izvedbom jedne kanadske narodne pjesme.

Razgovor s voditeljem projektnog tima, prof. Zlatanom Soldom:

Otkrili ste nam da ste se u ovom projektu našli slučajno?

- Da, to je istina. Mi smo u školi 1997. godine dobili pismeni poziv i zbog nekakve greške pri adresiranju škole stigao nam je poziv za sudjelovanje u kvizu “This is our time”. Pretpostavljam da su nas našli preko projekta “Globe” s kojim smo u Geodetsko-tehničkoj školi počeli 1996. godine. Bio je to međunarodni projekt koji se bavio zaštitom okoliša i proučavanjem klimatskih promjena. Nakon što smo primili spomenuti poziv, odlučio sam s kolegama da ipak prihvatimo sudjelovanje u projektu. Te smo godine na kvizu bili četvrti, a pobijedila je požeška gimnazija.
Koji su najveći uspjesi vaše škole na kvizu “Unite the Nations”?
- Pobjedu smo ostvarili 1999. godine, a to je ujedno i naš najveći uspjeh na ovom projektu. Osim toga do sada bilježimo po jedno sedmo, dva četvrta i treće mjesto. Samo jedne godine nismo bili rangirani među prvih pet mjesta.
Koje su aktivnosti za vas najatraktivnije u ovom projektu?
- Projekt “This is our time” jako je opsežan. Naša i ostale škole koje sudjeluju uglavnom biraju samo neke od predloženih dvanaest aktivnosti koje nam prema našim stručnim usmjerenjima i učeničkim afinitetima odgovaraju. To su uglavnom kviz znanja “Unite the Nations” i ove godine prvi put videokonferencije sa školama u Europi i na drugim kontinentima, što je našim učenicima poseban izazov.

Najviše sudionika natječe se u kvizu znanja. Kako je on organiziran?

- Mi postavljamo pitanja o Hrvatskoj i to je zgodan način da plasiramo informacije o svojoj zemlji u svijetu, dok naši učenici proširuju svoja znanja o kulturi, tradiciji, umjetnosti, znanosti, povijesti i geografiji zemalja čiji učenici sudjeluju u projektu. Pitanja su tako minuciozna da nema načina da se unaprijed pripremimo za kviz znanja, već na licu mjesta testiramo snalaženje učenika među informacijama, što je – složit ćemo se – i krajnji cilj njihova višegodišnjeg obrazovanja. Učenici kombiniraju različite načine pronalaženja informacija koje nam daju odgovore na pitanja kviza, koriste se pretraživačima na Internetu, pregledavaju se multimedijalne enciklopedije, a nismo odbacili ni korištenje tiskanim knjigama i enciklopedijama.

Čemu kao voditelj ovog projekta pokušavate usmjeriti svoje učenike tijekom kviza znanja?

- Ono najvažnije, čemu težimo ja i moje kolege, jest da se učenici u budućnosti što bolje snalaze u postojećim izvorima informacija te da pokušaju selektirati i provjeriti informacije do kojih su došli na Internetu. Inzistiram na tome da učenici tijekom kviza ne daju odgovor na pitanje ako ga nisu potvrdili iz barem dva izvora. Vjerodostojnost informacija je iznimno bitna za postizanje dobrih rezultata u ovom kvizu, a i inače u budućem znanstvenom radu tih mladih ljudi.

Rezultati kviza “Unite the Nations” - sedam hrvatskih škola među prvih deset

Grupe učenika Geodetsko-tehničke škole podijeljene u pet područja (zemljopis, povijest, sport, umjetnost i svakodnevica) pokušale su što uspješnije odgovoriti na ponuđenih 279 pitanja. Nakon objave rezultata kviza saznali smo da su se učenici ove škole ponovno plasirali u sam vrh natjecanja u znanju, no s nešto skromnijim rezultatima nego proteklih godina. Osvojivši osmo mjesto, uz načinjenu 61 grešku, učenički tim Geodetske škole nije pokazao razočaranje postignutim. No, ohrabruje činjenica da se među prvih deset mjesta na kvizu “Unite the Nations” našlo sedam hrvatskih srednjih škola, što još jednom pokazuje kako su obrazovani mladi ljudi još uvijek najveći kapital Hrvatske.

Više informacija o projektu "This is our Time" možete pronaći na web stranici: http://www.timeproject.org/

Životopis
 

 



 







 
  Naslov
 
  Projektne aktivnosti
 
  Entuzijazam u stjecanju znanja
 
  Razgovor s voditeljem projektnog tima, prof. Zlatanom Soldom:
 
  Rezultati kviza “Unite the Nations” - sedam hrvatskih škola među prvih deset
 
 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.