Instrukcijski dizajner ključna je figura u modernom obrazovnom svijetu. Ovo relativno novo zanimanje nastalo je zbog promjene odnosa između učenja i strategija poučavanja koje se primjenjuju u računalno potpomognutoj nastavi. Distribuirano učenje, koje podrazumijeva primjenu različitih računalnih i komunikacijskih tehnologija, zahtijeva veću stručnost od one koju ima nastavnik u tradicionalnoj nastavi. Instrukcijski dizajner trebao bi poznavati i pedagoška načela i najbolja tehnološka rješenja.
Ovaj članak definira zanimanje instrukcijskog dizajnera, utvrđuje koje bi on temeljne kvalifikacije trebao imati, te razmatra neke njegove glavne odgovornosti i zadaće. Pritom postoji razlika između akademskog i poslovnog okruženja, u kojima su kvalitete i vještine instrukcijskog dizajnera jednako potrebne. |
Posljednjih nekoliko godina trend je mnogih kompanija da, uz definiranje misije, vizije i strategije, izraze i vrijednosti. Iako se na vrijednosti najviše utječe putem internih sustava, da bi zaposlenici bolje razumjeli što se od njih očekuje, poželjno je razložiti koja se specifična znanja i vještine nalaze u njihovoj osnovi. Upravo nam stav o vrijednostima kao o kompetencijama koje se mogu učiti i razvijati omogućuje da od njih napravimo edukacijski sadržaj.
Inovativnost i kreativnost, usmjerenost na korisnika, integritet, timski rad i dijeljenje znanja, PLIVINE su korporativne vrijednosti. Šest elektroničkih tečajeva koje smo razvili do sada, pružaju, kako opće informacije, tako i specifičnosti izražavanja pojedine vrijednosti u PLIVI te otklanjaju uvriježene predrasude i stereotipe koje prate pojedinu vrijednost. Tečajevi sadrže interaktivne module poput upitnika za samo-procjenu, a prolaskom „Završnog modula“ stječe se pravo na certifikat. Do sada je ovo pravo ostvarilo oko 250 zaposlenika, koji su, u prosjeku, prošli po tri tečaja. Razvoj tečajeva u smjeru veće interaktivnosti te veća promocija i korištenje globalne interne mreže, na kojoj se tečajevi nalaze, moglo bi u budućnosti utjecati na broj njihovih korisnika. |
E-learning je nedavno postao temom velike rasprave na visokoobrazovnim institucijama u SAD-u te diljem svijeta. Iako je brzina njegovog razvoja sporna, (Zemsky i Massy 2004.), očito je da se broj online predavanja i programa u visokom obrazovanju znatno povećao (Garnsey 2000.). |