|
|
Ivana Hebrang Grgić: Etički stavovi studenata Bibliotekarstva |
Kratkom anketom provedeno je istraživanje etičkih stavova studenata četvrte godine bibliotekarstva Odsjeka informacijskih znanosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ispitani su stavovi studenata o dostupnosti građe i o zaštiti privatnosti korisnika knjižnica. Studenti su svjesni etičkih problema koji se pojavljuju u knjižničarstvu, poglavito pojavom i sve većim korištenjem Interneta. |
|
|
Marc Prensky: Što možete naučiti s mobilnog telefona? Gotovo sve! |
U svijetu se koristi 1,5 milijardi mobilnih telefona, a velik broj korisnika čine studenti. Ipak, u većini predavaonica upotreba telefona je zabranjena jer njihova zvonjava ometa predavanje, a neki ih studenti koriste i za varanje na ispitima. Marc Prensky ohrabruje nastavno osoblje da ponovno razmotre svoja stajališta o mobilnoj tehnologiji te da zamisle pedagogiju koja će iskoristiti potencijal te tehnologije. Mobilni su telefoni danas ustvari mala računala, koja mogu podržati jezične lekcije, prikazati animacije medicinskih i kemijskih procesa; telefoni se mogu koristiti za ankete i testiranje, mogu služiti kao portal za veće obrazovne resurse – i mnogo više. Prensky istražuje mogućnosti i predočava svoju viziju nove predavaonice/učionice, u kojoj su mobilni telefoni ključno pomagalo pri učenju. |
|
|
Mohamed Ally: Osnove obrazovne teorije online učenja |
Još uvijek se raspravlja o tome poboljšava li učenje korištenje određene tehnologije u poučavanju i prenošenju informacija ili dizajn nastave (Clark, 2001.; Kozma, 2001.). Poznato je da korištenje specijalizirane tehnologije u poučavanju i prenošenju informacija omogućuju lak i brz pristup materijalima za učenje. Clark (1983.), međutim, tvrdi da je tehnologija samo sredstvo koje omogućuje održavanje nastave i ne utječe na uspjeh studenata. Clark nadalje naglašava da su metaanalitičke studije istraživanja medija pokazale da učenje putem audio-vizualnih ili računalnih medija, za razliku od klasične nastave, ima značajnih prednosti. Iste studije pak pokazuju da razlog tome nije upotreba određenog medija u nastavi, već nastavne strategije ugrađene u nastavne materijale. Schramm (1977.) također smatra da na učenje više utječe sadržaj i nastavna strategija ugrađena u nastavne materijale nego vrsta tehnologije koja se koristi u poučavanju i prenošenju informacija. |
|
|
|
|
|
|
|