Zanimljivosti
Siječanj 2007. / godište VII / ISSN 1333-5987

Pernica za 21. stoljeće

Unatoč naslovu Handheld Learning (Učenje uz ručne uređaje), ključni element nedavno održane konferencije u Londonu nisu bili alati nego etos koji stoji iza njih. Govorilo se različitoj upotrebi tehnologije u obrazovanju, odnosno o svemu što učenici mogu jednostavno nositi sa sobom: PDA uređaju, iPod uređaju, tablet računalima, mobilnim telefonima, pa čak i igraćim konzolama. To nisu nove tehnologije i govornici nisu rekli ništa što nije već više puta rečeno, međutim važna je glavna poruka konferencije a to je da ovi uređaji mogu iz temelja promijeniti način na koji smo do sada učili.

Uz vodstvo Davida Whyleya, savjetnika za e-nastavu na sveučilištu Wolverhampton, više od 1.000 učenika viših razreda osnovne i nižih razreda srednje škole koristi PDA, ali ne poput odraslih u svrhu pisanja dnevnika i adresara. „Oni ga koriste poput pernice za 21. stoljeće“, kaže Whyley. „To svakako nije idealan uređaj za pisanje eseja od 2.000 riječi, ali je npr. idealan za stvaranje multimedijskih dokumenata.“ Mogućnosti primjene su beskonačne – uz pisanje bilješki u notes, učenici mogu stvarati PowerPoint prezentacije pomoću fotografija nastalih integriranom kamerom, ili stvarati animacije, mogu saznati svoj raspored, pa čak i stvoriti interaktivne knjige.

Zanimljiv je i primjer iz škole za djecu s poteškoćama u govoru i komunikaciji Frank Wise u Banburyu. U toj se školi koriste iPod uređaji za izradu podcasta namijenjenih učenicima. Koristeći se iPod uređajima s mikrofonima, učenici biraju članak iz novina, ukratko ga opišu i zatim govore o vlastitom stajalištu. Dio je procesa pregled onoga što su rekli, što se često odvija kao grupna aktivnost, te razmišljanje o korištenom jeziku, odnosno načinu na koji su to izrekli – možda suviše glasno ili tiho. Koristeći Soundstudio ili Audacity, oni zatim uređuju snimke i pripremaju ih za učitavanje na iTunes. U nekim slučajevima nastavnici pomažu učenicima pri izgovoru rečenica iz kojih se zatim izbacuje glas odrasle osobe i ostaje samo glas učenika. Na taj način slušatelj jasno čuje što je učenik želio reći.

Još jedna od prednosti korištenja ovih uređaja jest i primjer proveden na sveučilištu Wolverhampton. Tamo su učenici izvan svojih učionica koristili PDA uređaje zajedno sa softverom MemoryMap i to kao vodiče na putovanjima i za pisanje bilješki. Naime, MemoryMap se može priključiti na globalni sustav pozicioniranja i pokazati gdje se nalazite na mapi na zaslonu. Prednost je u tome što ako snimite fotografiju, napišete kratku napomenu ili snimite komentar, sve će to zauvijek biti povezano s tim mjestom na mapi. Kasnije možete drugima pokazati točno gdje ste bili kada ste snimili komentar, ili se možete vratiti tamo i prisjetiti se prethodnog posjeta.

Nagrada Edublog 2006.

Krajem prošle godine, točnije 17. prosinca 2007. održan je  prijenos dodijele nagrade Edublog 2006. putem Webcasta, s ciljem promoviranja upotrebe blogova i ostalog društvenog softvera.

Iako mu nedostaje očaravajući sjaj viđen na dodjeli Oscara (ovdje je mjesto zbivanja Internet brbljaonica) ne bismo ga smjeli podcijeniti. Ne samo što je ovo treća uzastopna godina u kojoj se dodijeljuju Edublog nagrade, već je vidljivo i povećavanje broja i raznolikost kandidata (od nastavnika koji pišu blog u Čileu, do australskih učenika koji objavljuju podcast u sklopu nastave iz povijesti). Sve to ukazuje na sve veći utjecaj blogova i s njima povezane tehnologije na obrazovanje.

Josie Fraser, obrazovna tehnologinja iz Velike Britanije i organizatorica dodjele nagrada, tvrdi da većina ovogodišnjih pobjednika pripada drugoj generaciji blogera od kojih su mnogi nadahnuti i predvođeni pionirima pisanja obrazovnih blogova. "Uz nova lica, također je bilo zadovoljstvo vidjeti blogove i projekte nominirane iz toliko različitih zemalja", kaže ona.

Nagrada za najbolji obrazovni blog pripala je blogu "Have Fun with English! 2" (fwe2.motime.com), kojeg potpisuje Teresea Almeida D' Eça, nastavnica engleskog iz Portugala. Njegov je cilj pomoći učenicima u vježbanju engleskog jezika izvan razreda i komunikaciji s nastavnicima i svojim vršnjacima diljem svijeta.

Nagrada za najbolji grupni blog pripala je blogu "Polar Science 2006" (polar06.yesican-projects.ca), suradničkom okruženju učenja koje omogućuje nastavnicima i učenicima od 8 do 18 godina, iz različitih dijelova svijeta, da sudjeluju u istraživanju Dr. Shanea Kanatousa i njegovog tima na Antarktici te istraživanju kanadskog biofizičara Dr. Thomasa Hawkea i laboratorijskog tima u Torontu koji se bave biologijom Weddellovih tuljana.

U Ujedinjenom Kraljevstvu, blog "Cilass" (cilass-student-blog.group.shef.ac.uk), Sveučilišta Sheffield dobio je nagradu za najbolji dodiplomski blog. Pišu ga dvadeset i četiri ambasadora studenata Centra za izvrsnost u nastavi i učenju, a svrha mu je među učenicima poticati učenje temeljeno na istraživanju i dati im priliku da razmjenjuju znanje i raspravljaju o učenju.

Dr. Sabine Little, koja pomaže mreži Ambasadora studenata na sveučilištu, ističe da je važnost nagrade u tome što pomaže studentima uvidjeti vrijednost onoga što rade, te da osoblju koje nije u potpunosti upoznato s tzv. blogosferom ova nagrada predstavlja dobrodošlu mogućnost da saznaju što se sve nudi i da dobiju nove ideje za vlastitu nastavu.

Više informacija: http://edtechtalk.com/EdTechTalk75

 
  Copyright © 2005. Edupoint. Sva prava zadržana.