Materijal objavljen kao dio ovog časopisa, u online ili tiskanom izdanju, zaštićen je autorskim pravom izdavača Journal of Information Technology Education. Dopuštenje za izradu digitalne ili tiskane kopije dijela ili svih radova za osobnu uporabu ili za uporabu u učionici, odobreno je bez naknade, pod uvjetom da kopije nisu izrađene ili distribuirane za novčanu ili komercijalnu dobit te da kopije sadrže ovu napomenu u cijelosti i da se ova napomena nalazi na prvoj stranici. Dopušteno je koristiti dijelove ovoga rada, pod uvjetom da se navedu autor i izvor. Kopiranje u svim drugim slučajevima, ponovo izdavanje, stavljanje na server ili slanje - zahtijeva posebno dopuštenje i plaćanje naknade. Ukoliko trebate zahtjev za dopuštenjem i redistribuciju kontaktirajte Editor@JITE.org. |
Model procjene znanja potpomognut e-nastavom na odjelu poslovnog studija srednje veličine
Nakon opširnog pregleda literature, ispitivanja različitih modela procjene znanja i proučavanja brojnih projekata; i potaknut prijavom za akreditaciju od strane Američke udruge poslovnih fakulteta i škole (AACSB), odjel poslovanja na četverogodišnjem visokom učilištu u Marylandu je razvio plan procjene znanja koji smatraju i ambicioznim i praktičnim. Vjeruju da će plan, ako se u potpunosti primijeni, rezultirati osjetnim poboljšanjem ukupnog poučavanja i učenja. Taj je dugotrajni proces pokrenut s razvojem i artikulacijom misije, ciljeva i mjerljivih ishoda učennja (Tablica 1). MISIJA i CILJEVI | OČEKIVANI ISHODI UČENJA | MISIJA Misija Odjela poslovanja upravljanja i knjigovodstva na Sveučilištu University of Maryland Eastern Shore je osigurati visokokvalitetno dodiplomsko obrazovanje iz poslovanja za studente kojima je glavni predmet poslovno upravljanje, knjigovodstvo i poslovno obrazovanje, kao i osigurati najvažnije kolegije iz upravljanja za druge smjerove na sveučilištu. Ova je misija podržana intelektualnim doprinosom nastavnog osoblja kroz znanstvene aktivnosti koje doprinose učinkovitosti nastave. I cilj Obrazovati studente s temeljnim poznavanjem upravljanja i računovodstva, profesionalne prakse te pitanja i problema s područja poslovanja i regionalne i globalne ekonomije II cilj Obrazovati studente koji su razvili usmene, pismene, međuljudske, tehnološke i prezentacijske sposobnosti potrebne za uspjeh u današnjem globalnom poslovnom okruženju III cilj Nadograditi čvrste temelje koje sveučilište ima na području humanističkih znanosti, radi razvijanja sposobnosti studenata da integriraju kritičku, teoretsku, etičku i globalnu perspektivu u poslovnu praksu | Kroz različita iskustva, završeni studenti će moći: - opisati glavne poslovne teorije i načela - povezati dinamiku grupe i organizacijsko razumijevanje s kooperativnom poslovnom praksom - objasniti temeljne postavke knjigovodstva, marketinga i upravljanja | - primijeniti prikladnu mehaniku, organizaciju, format, stil i profesionalni jezik za učinkovitu komunikaciju u poslovnoj korespondenciji - primijeniti prikladne verbalne, neverbalne i prezentacijske vještine, kako bi njihova komunikacija bila profesionalna i uvjerljiva - učinkovito koristiti tehnologije za unapređenje poslovne prakse: uključujući za prikupljanje, analizu i priopćavanje ideja te upravljanje, organizacija i pregled informacija | - identificirati i opisati pravna i etička pitanja koja utječu na poslovnu praksu - raspravljati o globalnoj prirodi posla - analizirati informacije i sintetizirati koncepte kako bi razvili i drugima prenijeli ideje |
Tablica 1: Odjel za poslovno upravljanje i knjigovodstvo Misija, ciljevi i ishodi temeljnog nastavnog programa Sveučilište University of Maryland Eastern Shore javna je institucija s približno 3,700 studenata, od čega je 10% postdiplomskih studenata. Smješteno je u ruralnoj regiji, a cijenom je najpristupačnije četverogodišnje visoko učilište u toj saveznoj državi. Odjel poslovanja, upravljanja i knjigovodstva jedan je od najvećih odjela na sveučilištu koje ima oko 420 studijskih programa, a nudi programe koji uključuju poslovno upravljanje, marketing, knjigovodstvo i poslovno obrazovanje.
Mjerenje znanja i razumijevanja studenata
Ponekad pri procjeni znanja nastavno osoblje može nadograditi neki već postojeći program. To je bio slučaj s mjerenjem znanja i razumijevanja studenata. Niz godina su svi studenti na Odjelu poslovanja, upravljanja i knjigovodstva kroz prve tri godine studija morali odslušati tri seminara za stručno usavršavanje. Ranije se za mjerenje znanja i razumijevanja ključnih poslovnih koncepata kod studenata koristio test sa zadacima višestrukog izbora koji se rješava kod kuće. Na svakom od tri seminara se uvijek koristio isti test kako bi se pratilo znanje koje su znanje studenti stekli kroz program. Kao dio sadašnje inicijative procjene znanja, ovaj je test prenesen u online format te će mu se moći pristupiti i ocijeniti ga putem WebCT sustava. Iako je prije bilo dozvoljeno za vrijeme testa konzultirati knjige i literaturu, sada će se ispit održavati u nadziranom računalnom laboratoriju, gdje će se automatski računati rezultati i biti pohranjenji za komparativnu analizu. Praćenjem načina na koji se igrađuju znanje i razumijevanje studenata kroz program, odjel provodi ocjenjivanje s dodanom vrijednošću. Online verzija testa bit će dostupna u jesen 2006.
Vještine komuniciranja studenata
Pismena i usmena prezentacija su presudne vještine kod studenata poslovnih usmjerenja za njihove buduće uspjehe u karijeri. Od studenata svih smjerova programa se traže profesionalne prezentacije, čija složenost postupno raste. Poslovno dopisivanje obrađuje se u sklopu Poslovnih komunikacija, zasebnog predmeta koji je obvezan za sve studente ovog studija koji su prethodno ispunili norme sveučilišta za pismenu i usmenu komunikaciju . Predmet Poslovne komunikacije odvija se kao kombinirana nastava pomoću WebCT sustava. Kombinirana nastava spaja interakciju uživo s online učenjem i uključuje online predavanja i druge online nastavne materijale (Buzzetto-More i Guy, 2006). Da bi se neki kolegij smatrao kombiniranim, potrebno je smanjiti vrijeme nastave u učionici da bi se donekle ublažilo dodatno opterećenje koje donosi online nastava. Nedavno se počeo koristiti i Tegrity, što je omogućilo nastavnicima da snimaju ključna predavanja s audio snimkom uživo i to sinkroniziraju sa video snimkom na zaslonu svoh tablet računala. Korištena tehnologija i sadržaj ovog tečaja omogućili su dobivanje dvaju zasebnih protokola ocjenjivanja koji zasebno proučavaju vještinu pisane i prezentacijske komunikacije .
Pisanje
Online dijagnostičko testiranje pismenih radova studenata provodi se dva puta tijekom Poslovnih komunikacija. Dijagnostički se test fokusira na: strukturu rečenice, slaganje subjekta i glagola, zamjenice, pridjeve i priloge, glagole te mnogobrojne aspekte gramatike. Test se provodi dva puta, a dijagnostički rezultati prvog testa se ocjenjuju te objavljuju studentima unutar prva dva tjedna semestra. Kako bi ispravili svoje nedostatke, studentima su putem weba na raspolaganju brojni resursi, a po potrebi se predlaže i dodatna nastava. Drugi dijagnostički test, koji se provodi kasnije u semestru, koristi se za procjenu napretka jakih, odnosno uklanjanje slabih, strana studenata. Test je dostupan putem web stranice predmeta, a korišteni online dijagnostički sustav će proizvesti niz izvještaja koji se mogu koristiti za analizu. Studenti također moraju izraditi portfolio poslovne korespondencije koji se od studenata prikuplja u digitalnom formatu. Pisanom portfoliju pristupa se pomoću zajedničke rubrike. Primjeri studentskih portfolija i njima odgovarajuće rubrike pohranjeni su kao artefakti procjene znanja. Test pismene kompetencije polaže se nakon završetka predmeta i uvjet je za diplomu. Za postupak procjene koristi se rubrika za procjenu pisanja koju propisuje odjel. Ispiti se prikupljaju bez identifikacijskih podataka te uz jamstvo nastavničkog vijeća ocjenjuju jednom godišnje prema normama navedenima u rubrici (vidjeti Tablicu 2). Zadatak je Vijeća identificirati područja koja je potrebno poboljšati te i odrediti na koji način. Nadalje, iako je ispit trenutačno u papirnatom obliku, izračunava se i pohranjuje stopa prolaska, tj. pada studenata. Sada je u planu prijenos ispita u digitalni format, u kojem se može provoditi u računalnom laboratoriju. | Neprihvatljiv ili nepotpun | U razvoju | Zadovolja-vajući | Uzoran | Format | Nije primijenjen prikladan format. | Postoje dokazi o pokušaju formatiranja. | Prihvatljivo formatiranje. | Savršeno formatiranje. Prikladna zaglavlja i bilješke pri dnu stranice. Svi stilski elementi uključeni. | Uvod/Teza | Neraspoznatljiv uvod ili teza. | Vidljiv pokušaj, međutim nepotpun je (npr. nije kumulativan, ne priprema čitatelje, nedostaje teza). | Sadrži sve nužne elemente, međutim potrebno je poboljšanje da bi se postigla maksimalna učinkovitost. | Plijeni pažnju, kumulativan je, sadrži sve ključne informacije, teče neometano i nema grešaka. | Organizacija | Poredak ideja nije logičan. | Pomalo neorganizirano. | Primjereno, potrebno je malo poboljšanje. | Dobro organizirano i teče neometano. | Fokus | Fokus je nejasan ili isprekidan. | Ponekad pomalo nefokusirano. | Primjereno, potrebno je malo poboljšanje. | Rad je potpuno fokusiran. | Jasnoća svrhe | Svrha nije jasna. | Rad je ponekad nejasan. | Primjereno, potrebno je malo poboljšanje. | Potpuno jasno i jezgrovito. | Poznavanje teme | Čini se da je autor uglavnom neinformiran o temi. | Autor je pokazao određeno razumijevanje teme. | Pokazano je odgovarajuće znanje, međutim, potrebno je poboljšanje. | Autor je bio očigledno dobro upućen u temu. | Mehanika | Prisutne su brojne pogreške u pravopisu, gramatici i/ili korištenju. | Prisutne su pogreške u pravopisu, gramatici i/ili korištenju. | U radu ima nekoliko pogrešaka. | Rad je bio bez pogreške i nije bilo potrebno uređivanje. | Dodatne informacije | Nema dodatnih informacija. | Ima dodatnih informacija, ali nedovoljno. | Dovoljno, međutim potrebno je malo poboljšanje i/ili dodaci. | Uzorno dodavanje dokaza, činjenica, podataka i/ili navoda. | Način izražavanja | Korišteni jezik, ton, i/ili vokabular nisu primjereni. | Određeni problemi s jezikom, tonom ili vokabularom. | Odgovarajući jezik, ton i vokabular. Potrebno je poboljšanje. | Jezik, ton i vokabular su profesionalni i primjereni. | Zaključak/ Daljnji rad | Nema zaključka, sažetka niti podataka o daljnjem radu. | Postoji, ali je slab. | Primjereno, potrebno je malo poboljšanje. | Jasno, jezgrovito i zaokruženo. |
Tablica 2: Rubrika za procjenu pisanja
Usmene prezentacije
Usmene prezentacije studenata ocjenjuju se pomoću standardne rubrike (vidjeti Tablicu 3) u tri predmeta koji predstavljaju tri faze napredovanja studenata kroz studij. Predmeti su Uvod u marketing na drugoj godini; Poslovne komunikacije na trećoj godini i Završni predmet na zadnjoj godini studija. Za maksimalnu učinkovitost sudjeluje veći broj ocjenjivača . Prezentacije studenta nasumičnim se odabirom snimaju na video. Nadalje, u nastojanju da se unaprijedi komunikacija procjene znanja i prikupljanje podataka, u nasumično odabranim dijelovima predmeta poslovne komunikacije koristi se Tegrity sustav kako bi se snimile prezentacija studenata. Pri tome se koristi web kamera usklađena s procjenom koju nastavnik vodi kroz rubriku na svom tablet računalu. Studenti mogu na web stranicama tečaja pogledati prezentacije i ocjene koje im je nastavnik dodijelio u split screen formatu. Na taj se način studentske prezentacije čuvaju i kao zbirke podataka odjela. KRITERIJI | Slab/ nezado-voljava-jući | Pokazano ograničeno razumije-vanje | Zadovo-ljavajuće | Dobro/ Pokazano razumije-vanje vještine | Iznimno, bez greške | UVOD | Nedostatno ili nejasno. | Nije pripremio publiku. | Pokušava pripremiti publiku/ uključuje tezu. | Priprema prisutne, sadržava tezu, potrebno doraditi. | Dobro oblikovano, priprema prisutne i ukratko sažima. | ORGANIZA-CIJA | Nedostaje logičan redoslijed ili tijek. | Vidljiv pokušaj, ali ponekad neorgani-ziran i teško ga je slijediti. | Odgovara-juća organizacija ali potrebna poboljšanja. | Fokusirano, jasno organizi-rano, sadrži prijelaze i uglavnom teče dobro. | Jasno poredano, fokusirano, glatko teče i koristi prijelaze. | IZVEDBA verbalna (opseg, ton, brzina, varijabilnost glasnoće, strateške pauze i izgovaranje) | Loša verbalna izvedba. | Neka područja verbalne izvedbe zahtijevaju veliko poboljšanje. | Zadovolja-vajuće, ali potrebno je poboljšanje. | Verbalna izvedba zahtijeva samo manja poboljšanja. | Uzorna, dobro dorađena verbalna izvedba. | IZVEDBA neverbalna (držanje, stav, kontakt očima, gestikuliranje, kretanje, izraz lica i profesionalna odjeća) | Neverbalna je izvedba izuzetno manjkava. | Vidljiv je pokušaj pripreme. Potrebno znatno poboljšanje. | Prezenter pokazuje znakove pripreme. Potrebno je poboljšanje. | Prezen-tacija je dobro obavljena i potrebna su samo manja poboljšanja kako bi se izvedba dotjerala. | Prezen-tacija je profesio-nalna i dorađena. Izvedba pomaže privući pažnju publike. | SADRŽAJ (poznavanje teme, pomoćni materijal, gramatika, struktura rečenice, razvoj ideja i profesio-nalizam) | Sadržaj je slab. Ideje su jedva razvijene. Manjak priprav-nosti. | Vidljiv pokušaj razvoja sadržaja, potrebno je veliko poboljšanje. | Sadržaj je odgovarajući ali je potrebno više pripreme. | Prezenter je dobro pripremljen, sadržaj je snažan a greške manje. | Uzoran sadržaj koji je pokazao da se prezenter osobito potrudio. | VIZUALNA SREDSTVA (ako je primijenjivo) | Nisu korištena vizualna sredstva. | Vizualna sredstva su korištena, ali loše priprem-ljena. | Odgovara-juće korište-nje vizualnih sredstava, no primijećeni su neki problemi. | Dobro korištenje vizualnih sredstava, potrebna manja poboljšanja. | Korištena, istaknula su poantu i pobuđuju zanimanje. | ZAKLJUČAK | Nedostaje, teško ga je razabrati ili je iznenadan. | Pokušaj stvaranja zaključka je vidljiv, ali je zaključak slab. | Odgovara-juće, ali potrebno doraditi. | Dobar zaključak, potrebne samo manje izmjene. | Izvanredno - logičan sažet, jasan i signalizira kraj. |
Tablica 3: Rubrika za procjenu profesionalne prezentacije
Kritičko razmišljanje
Studije slučajeva Sposobnost studenata da analiziraju situacije, evaluiraju i prosuđuju te formuliraju rješenja, vještine su kritičkog razmišljanja potrebne za analizu slučaja. Kao rezultat, odjel je započeo testiranje korištenja zajedničke rubrike (Tablica 4), kako bi ocijenio studije slučajeva koje su studenti proveli u dva dijela kolegija o poslovnoj etici. U jednom dijelu kolegija, studenti predaju svoje analize putem WebCT-a, gdje se arhiviraju za kasnije ocjenjivanje. U planu je usvajanje iste rubrike i u drugim predmetima, poput marketinga, u kojima su studije slučaja također uobičajena metoda. | Slabo | Ograničeno/ odgovarajuće | Dobro | Izvanredno | Format | Korišten neispravan aparat. | Pokušaj ograničen, potrebno poboljšanje. | Dobro formatirano, potrebna manja poboljšanja. | Izvanredan format. | Organizacija | Nelogična ili isprekidana organizacija. | Vidljiv pokušaj organizacije, ali je potrebno poboljšanje. | Zadovoljavajuće, potrebna samo manja poboljšanja. | Izvanredno - logično, fokusirano i jasno. | Sadržaj | Sadržaj je slab, nisu identificirana glavna pitanja. | Pokušaj identifikacije važnih pitanja. Potrebno poboljšanje. | Zadovoljavajuće, potrebni samo manji dodaci ili poboljšanje. | Izvrstan sadržaj koji prezentira sva najvažnija pitanja i pomoćne materijale. | Mehanike | Mnoge greške u pravopisu, gramatici, strukturi ili sintaksi. | Prisutne neke nepotrebne greške. | Dobro, ali s manjim greškama. | Praktički bez greške. | Analiza | Slaba analiza. | Letimična analiza, nedostaje dubina. | Zadovoljavajuća analiza kojoj je potrebna samo malo veća dubina. | Izvanredno - sva pitanja identificirana, primijenjeni koncepti kolegija, donesena mišljenja i okupljene ideje. |
Tablica 4: Rubrika analize studija slučaja
WebQuest istraživanja
Studenti kolegija Poslovne komunikacije obvezni su provesti grupno WebQuest istraživanje za poslovni plan, a studenti kolegija Poslovno obrazovanje obvezni su izraditi izvorna WebQuest istraživanja, kao i odgovarajući plan lekcija. WebQuest istraživanja koja su razvili studenti koji studiraju pedagogiju evaluiraju se putem rubrika. WebQuest istraživanja koja su provodili studenti Poslovne komunikacije, kao i WebQuestovi koje su razvili studenti Poslovnog obrazovanja, ocjenjuju se i arhiviraju.
Simulacije
Simulacije zahtijevaju kritičko razmišljanje, kao i primjenu znanja i vještina u autentičnim kontroliranim situacijama. Studenti ovog odjela redovito na državnim natjecanjima u umreženim simulacijama postižu vrhunske rezultate te odjel simulacije smatra integralnim dijelom procesa učenja studenata. Simulacije se rade u sklopu nekoliko kolegija i strukturirane su kroz program tako da svaka nova simulacija nadograđuje znanja i vještine iz one prethodne. Kompjutorizirane simulacije trenutačno su dio nekoliko obveznih predmeta, uključujući marketing, poduzetništvo i strategijsko upravljanje. Koristi se proizvod Capstone©, dostupan preko tvrtke Management Simulations inc. U njemu studenti preuzimaju uloge upravitelja konkurentnih tvrtki i pri tom donose odluke vezane za istraživanje i razvoj, proizvodnju, marketing, financije, ljudske resurse i upravljanje ukupnom kakvoćom (Mitchell, 2006). U proljeće 2006. započelo je prikupljanje i pregledani su rezultati simulacija i komparativni podaci. Uz to, budući da rezultati simulacija ne pokazuju nužno proces razmišljanja studenata, kao niti njihovu primjenu znanja, analizu, sintezu i evaluaciju, u procesu je razvoj rubrike za procjenu sudjelovanja studenata u simulacijama. Na taj će se način nastojati doskočiti nedostatku podataka o obrazovnom učinku online simulacija u literaturi, koji su identificirali Lunce (2004) te Granland, Bergland i Erikson (2000). Rubrika je trenutačno u razvoju, a moći će se početi primjenjivati u jesenskom semestru 2006.
Studentski portfoliji
Studentski su portfoliji projektni tip aktivnosti, koje služe i kao učinkovito sredstvo procjene rezultata učenja, pružajući studentima da na fleksibilan način prezentiraju vještine i sposobnosti koje su stekli. Elektronički je portfolio prihvaćen u sklopu programa za obuku nastavnika poslovnog obrazovanja, na kojem se koristi TK20 sustav procjene znanja putem portfolija. Elektronički portfoliji studenata obuhvaćaju: plan nastavnog sata, WebQuest istraživanja, snimke nastave koje su održali studenti, slike, dnevničke zapise studenata, seminarske radove, prijepise ocjena, ocjene nastavnika, opažanja njihovog programskog savjetnika, studentske projekte, rubrike, pomagala pri učenju, PowerPoint prezentacije, web stranice, nacrte kurikuluma, ciljeve učenja, raspored sjedenja, planove očekivanog ponašanja, materijale za procjenu zanja, izvještaje o napretku i razne druge artefakte kroz koje se vidi jesu li studenti svladali načela INTASC-a (Interstate New Teacher Assessment and Support Consortium), prihvaćenim od strane Sveučilišta. Portfolije prezentiraju studenti, a procjenjuje ih tim ocjenjivača, koristeći jednostavnu rubriku. Portfolio je studentima dostupan još sedam godina nakon što završe program te se pokazalo da je koristan pri prijavi studenata za posao, jer im omogućava da svoje raznovrsne vještine i sposobnosti prezentiraju kroz dinamički format. Impresioniran uspjehom portfolija u završnom programu za obuku nastavnika poslovnog obrazovanja, e-portfolio sada uvodi i veći Odsjek poslovanja, upravljanja i knjigovodstva u sve završne tečajeve na četvrtoj godini programa. S WebCT-om je dogovoreno da se kroz program isproba njihov novi elektronički portfolio. Portfolio je organiziran na temelju postignuća učenja studenata s odjela, a studenti su obvezni odabrati artefakte koji demonstriraju da su ta postignuća savladali, kao i ponuditi relevantna promišljanja o postignućima. Završni studentski portfolio ocijenit će više ocjenjivača prema normama navedenim u rubrici. Model e-portfolija preferira se zbog pristupačnosti, fleksibilnosti i profesionalne korisnosti.
Sažetak i budući rad
Program procjene znanja na Odjelu poslovnog upravljanja i knjigovodstva još je u začecima te kao svaki početnik posrće prilikom prvih koraka. U tom programu spomena je vrijedna predanost nastavnog osoblja i vodstva odjela, primjena višestrukih metoda procjene znanja, korištenje obrazovnih tehnologija te iskrena predanost poboljšanju učinkovitosti obrazovanja . Odjel sada proučava niz sustava procjene znanja, u nastojanju da odabere onaj koji će implementirati. Cilj je Odjela uspostaviti detaljan sustav upravljanja podacima, koji će omogućiti nastavnom osoblju na odsjeku, sveučilišnoj administraciji i agencijama za akreditaciju da kontinuirano imaju uvid u podatke i artefakte. Korištenje baza podataka o procjeni znanja koju je moguće pretraživati na više načina omogućava Odjelu da upravlja velikom količinom korelacija, važnih za cjelokupnu kvalitetu poučavanja i učenja, kao i da automatizira administrativne djelatnosti. Sustav upravljanja podacima koji odjel traži obuhvaćat će: rezultate klasifikacijskog testa, ocjene, preporuke, podatke o sudjelovanju u sveučilišnim aktivnostima, dijagnostičke rezultate, ocjene iz rubrika, video snimke, podatke o pohađanju nastave, korištenje dopunske nastave, primjere studentskih radova te druge korisne artefakte. Iz sigurnosnih će razloga biti definirane različite razine pristupa ovisno o potrebama korisnika, a u mnogim će slučajevima biti uklonjene identifikacijske oznake studenata. Za potrebe postupka procjene znanja, osnovano je nastavničko vijeće koje je dobilo zadatak osigurati uspjeh plana procjene znanja i jednom godišnje pregledati artefakte i podatke kako bi se točno odredila područja koja zahtijevaju djelovanje i/ili poboljšanje. Vijeće donosi odluke, određuje je li potrebno djelovanje te je odgovorno za razvoj odgovarajućeg plana djelovanja. Dokumentacija i obrazloženje svih odluka detaljno su zabilježeni. Program procjene znanja na Odjelu poslovnog upravljanja i knjigovodstva još je u začecima te kao svaki početnik posrće prilikom prvih koraka. U tom programu spomena je vrijedna predanost nastavnog osoblja i vodstva odjela, primjena višestrukih metoda procjene znanja, korištenje obrazovnih tehnologija te iskrena predanost poboljšanju učinkovitosti obrazovanja . Odjel sada proučava niz sustava procjene znanja, u nastojanju da odabere onaj koji će implementirati. Cilj je Odjela uspostaviti detaljan sustav upravljanja podacima, koji će omogućiti nastavnom osoblju na odsjeku, sveučilišnoj administraciji i agencijama za akreditaciju da kontinuirano imaju uvid u podatke i artefakte. Korištenje baza podataka o procjeni znanja koju je moguće pretraživati na više načina omogućava Odjelu da upravlja velikom količinom korelacija, važnih za cjelokupnu kvalitetu poučavanja i učenja, kao i da automatizira administrativne djelatnosti. Sustav upravljanja podacima koji odjel traži obuhvaćat će: rezultate klasifikacijskog testa, ocjene, preporuke, podatke o sudjelovanju u sveučilišnim aktivnostima, dijagnostičke rezultate, ocjene iz rubrika, video snimke, podatke o pohađanju nastave, korištenje dopunske nastave, primjere studentskih radova te druge korisne artefakte. Iz sigurnosnih će razloga biti definirane različite razine pristupa ovisno o potrebama korisnika, a u mnogim će slučajevima biti uklonjene identifikacijske oznake studenata. Za potrebe postupka procjene znanja, osnovano je nastavničko vijeće koje je dobilo zadatak osigurati uspjeh plana procjene znanja i jednom godišnje pregledati artefakte i podatke kako bi se točno odredila područja koja zahtijevaju djelovanje i/ili poboljšanje. Vijeće donosi odluke, određuje je li potrebno djelovanje te je odgovorno za razvoj odgovarajućeg plana djelovanja. Dokumentacija i obrazloženje svih odluka detaljno su zabilježeni.
Što smo naučili
Opsežno istraživanje pokazalo je važnost procjene ishoda učenja, ali i ključnu ulogu tehnologije i strategija e-nastave u cjelokupnom programu procjene znanja. Kako tehnologija igra sve važniju ulogu u ljudskoj produktivnosti i stjecanju znanja, očigledno je treba igrati važnu ulogu i pri evaluaciji nastave i ishoda učenja, kao i pri donošenju odluka o unapređenju učinkovitosti obrazovanja. Iako tehnologija olakšava ocjenjivanje, a e-ocjenjivanje je identificirano kao najbolji postupak, najvažniji je zaključak da je razvoj programa procjene znanja dugotrajan proces, koji zahtijeva planiranje i predviđanje. Učinkovitost će ovisiti o institucionalnoj i administrativnoj podršci, kao i dugoročnim planovima za održivost, uključujući i tehnološku spremnost .
|