U ovom se tekstu razmatra kako e-učenje u obliku online tečaja može zadovoljiti specifične obrazovne potrebe darovite djece srednjoškolskog uzrasta. Daroviti učenici su istovremeno i blago i teret za okolinu u kojoj se nalaze – kako za obitelj, tako i za školu. Oni su istovremeno izrazito sposobni, ali i izrazito zahtjevni te je za rad (i život) s njima potrebna posebna edukacija i dodatno vrijeme. Kako općenito roditelji i nastavnici nisu dovoljno educirani za rad s darovitima, potrebna im je pomoć na nivou sustava.
E-učenje pruža mogućnost stručne organizacije i praćenja rada s darovitima te zadovoljavanje mnogih specifičnih obrazovnih potreba darovitih učenika, ali ono općenito ne rješava problem prepoznavanja darovitosti. |
Online nastava i nastava u učionici često se promatraju i proučavaju kao dva različita svijeta, no društveno područje nastavnika koji ih održava uključuje oboje, tako da se i nastavnik i nastava koju drži mogu preobraziti kretanjem iz jednog okruženja u drugo. Susan Lowes istražuje ovu dvosmjernu interakciju između nastave u učionici i online nastave, te pritom raspravlja o dva važna pitanja: Prenose li nastavnici koji se kreću između klasične učionice i online učionice ideje, strategije i postupke iz jedne učionice u drugu? Ako je tako, koje strategije i postupke prenose? Lowes se posebno usredotočuje na ograničenja i poželjna svojstva samoga online okruženja i načine na koje ona utječu na nastavu u učionici. |